Rankiz Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Brukter Altibox og må såklart bruke Zyxel P2812, men har greid å få en TP-Link TL-WR740N til å fungere sømløst med Zyxelen. Flashet TP-Linken med DD-WRT og kalte nettverket det samme på begge routerene, og har samme passord. Så nå switcher alle devicer (laptoper, telefoner osv) sømløst imellom hvilken router som er nærmest. Veldig praktisk, for da har jeg Zyxel routeren plassert i den ene delen av huset og TP-Linken i den andre delen av huset. Har planer om å inkludere en Cisco E900 jeg har liggende i setupen slik at det vil bli seendes slik ut: Høres det ut som en god ide eller er det bare waste med 3 sømløse routere? Vil det skape signalproblemer mtp mye signaler i lufa elns? Kunne for eksempel satt Zyxel routeren i Bridge modus og heller plassert Cisco E900 på samme sted som Zyxelen, da ville jeg fått to routere med DD-WRT som fungerer sømløst. Endret 29. mai 2014 av Rankiz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Bruk forskjellige kanaler på de, så vil du få best resultat. F.eks 1, 6 & 11 med samme SSID & kryptering. Ellers identiske innstillinger. Bruk routerne som aksesspunkt (alså med avslått DHCP på alle utenom hovedrouter) og ikke bruk internettporten på Cisco & TP-Link. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Bruk forskjellige kanaler på de, så vil du få best resultat. F.eks 1, 6 & 11 med samme SSID & kryptering. Ellers identiske innstillinger. Bruk routerne som aksesspunkt (alså med avslått DHCP på alle utenom hovedrouter) og ikke bruk internettporten på Cisco & TP-Link. Hei, kan bruke WAN porten på begge routerene, har de innstilt på "Assign WAN port to Switch", og har fulgt guiden jeg fant på http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ja det er en fornuftig løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå