jente19 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hei, jeg vurderer å flytte ut og da søke bortebostipend Jeg har hørt veldig mye forskjellig om hvor særlige forhold man må ha for å få stipend Grunnen til at jeg flytter er at jeg kommer ikke overens med foreldrene mine, vi krangler ofte og jeg liker ikke å være hjemme, jeg bruker mange kvelder på å kjøre rundt bare for å unngå kranglig. Det er fortsatt sånn at det er mulig for meg å bo hjemme men jeg ønsker å flytte for meg selv for jeg velger å tro at mit forhold til foreldrene mine blir bedre hvis vi begrenser den tiden vi er sammen. Jeg har slitt psykiskt de siste 2 år og tenker at dette er en av grunnene til det, det ble bare verre når jeg kom hjem etter jobb. Håper det er noen som kan gi meg svar for detta er veldig viktig for meg. Takk på forhånd Jeg er forresten 18 år lærling Lenke til kommentar
sicios Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Kopiert fra lånekassen: Dersom du må bo borte for å gjennomføre læretiden, får du et bostipend på 4 068 kroner per måned. Du får ikke mindre bostipend fordi du har lærlinglønn, men du må oppfylle ett av disse kravene: Arbeidsstedet ligger 40 km eller mer fra foreldrehjemmet. Reisetiden mellom foreldrehjem og arbeidssted er tre timer eller mer tur/retur. Det er særlige forhold av personlig eller sosial karakter som gjør at du ikke kan bo hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå