Gå til innhold

Hva koster det å lage enkel nettbutikk?

gaffel1

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å lage nettbutikk. Den skal være veldig enkel, ihvertfall til å begynne med. Skal selge bare et produkt i starten, så trenger i grunn bare en side med info om produktet, en knapp man kan trykke på for å kjøpe dette produktet, og en løsning for å betale med bankkort.

Jeg klarer ikke å lage noe sånt selv, så om noen skulle laget dette for meg, hva ville prisen blitt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke snakk om så mange handler til å begynne med, vanskelig å si. Og det jeg selger er mer sesongvariert, så har kanskje to måneder i året med mye salg, og de andre månedene kan det hende det ikke er noe salg engang.

Lenke til kommentar

Bruk en av de ferdige løsningene du har fått tips om her. Eller sjekk etsy.com (hvis du selv lager det du har tenkt å selge). Å lage noe slikt koster nok langt mer enn "et par tusen" hvis du skal ha en løsning som ikke er så dårlig at den skremmer folk fra å handle hos deg.

Lenke til kommentar

Kun ett eneste produkt.... da hadde jeg heller laget en enkel nettside selv men en "kjøp"-knapp som tok deg til ett skjema for utfylling av personlig informasjon og adresse som igjen videresendte bestillingen til din private mail.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du vil ha noe gratis, men ikke gjøre eller lære noe selv. Det er selvsagt vanskelig å få til.

Enten så må du punge ut, eller så må du lære deg noen nye skills. Det trenger ikke være supervanskelig å sette opp en ferdig open source løsning. Det koster deg heller ingenting, annet enn månedsleie på webhotell (og evt. domene/adresse).

http://www.webappers.com/2010/07/09/15-best-free-open-source-ecommerce-platforms/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis 549kr i måneden er for mye, så vil jeg påstå at det ikke er verdt å drive butikken.

Hvis du får litt volum etterhvert, så kan det kanskje være greit å få seg en komplett løsning med kasse/lager/faktura/eksport av fakturajournal til regnskap osv. Jobber i et firma som har en slik løsning, og for lavt volum, så er kosten omtrent som over, men med en oppstartskost. Vil ikke komme med firmanavn osv, så slipper jeg problemer med at jeg driver med reklame her. Nevner det bare fordi enkle løsninger kan fort bli veldig dyrt, så greit å vite om at det faktisk finnes systemer hvor alt er integrert som ikke koster skjorta. ;)

Lenke til kommentar

En annen løsning kan og være å kjøpe dommene med webhotell der de tibyr f.eks cpanel, eller fått ordnet en annen løsning med f.eks Wordrpess. Men trådstarter vil da sansynglig uansett trenge behov for hjelp til å sette opp betalingstjenesten.

Det enkelte i starten kan være å kun godta Paypal. Det finnes innstikk for slikt.

Men det blir ikke like proft da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-182691

Jeg har planer om å lage nettbutikk. Den skal være veldig enkel, ihvertfall til å begynne med. Skal selge bare et produkt i starten, så trenger i grunn bare en side med info om produktet, en knapp man kan trykke på for å kjøpe dette produktet, og en løsning for å betale med bankkort.

Jeg klarer ikke å lage noe sånt selv, så om noen skulle laget dette for meg, hva ville prisen blitt på?

Jeg brukte myshopify, kostet 2500 for foretaksregistrert enkeltmannsforetak + månedlig betaling for billigste myshopify-abbonomentet + domene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...