Daniel_Bo Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Da har jeg fullført et år på Folkehøgskole. Det var bare fantastisk. Jeg har fått de mest vidunderlige vennene jeg kunne forestille meg, og har bare hatt det bra. Nå skal jeg flytte til et nytt sted og skaffe meg jobb. Her har jeg ingen venner, og ingen sosial arena å bli kjent med nye mennesker på. Jeg har også veldig lite penger. Jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg må bli kjent med fremmede uten at det for eksempel er igjennom en skole, venn, sport eller klubb. Hva gjør jeg? Drar jeg liksom til en kafé og begynner å prate med fremmede? Lenke til kommentar
Daniel_Bo Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Er den posten tom eller er det bare fra mitt perspektiv? Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Hva slags linje gikk du på? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Den er tom. Jeg er i eksakt samme situasjon som deg, nettopp ferdig på folkehøgskole og fått venner for livet der, men her hjemme er det ingenting å gjøre, har kun en god venn her så sitter for det meste hjemme hver dag. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Er den posten tom eller er det bare fra mitt perspektiv? https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=1406 Det jeg prøvde å skrive var at det beste er å skaffe seg en fritidsaktivitet. For de fleste i Norge er det unaturlig å gå ut alene og få gode bekjentskaper på et utested, for ikke å snakke om en kafé, så det er bedre å finne en klubb eller lignende for noe man interesserer seg for. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Om en er normalt sosialt oppegåande skaffer en seg ganske enkelt venner gjennom de fleste jobber, er selvsagt en god del unntak. Men om skaffer deg en jobb med en form for sosial samferdsel med rundt jevnaldrende +- ordnet det seg nok , selv har jeg fått meg mange gode venner som elektriker de siste 4 årene Lenke til kommentar
Daniel_Bo Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 Hva slags linje gikk du på? Foto. Men jeg har veldig mange interesser. Den er tom. Jeg er i eksakt samme situasjon som deg, nettopp ferdig på folkehøgskole og fått venner for livet der, men her hjemme er det ingenting å gjøre, har kun en god venn her så sitter for det meste hjemme hver dag. Hvor bor du? Om en er normalt sosialt oppegåande skaffer en seg ganske enkelt venner gjennom de fleste jobber, er selvsagt en god del unntak. Men om skaffer deg en jobb med en form for sosial samferdsel med rundt jevnaldrende +- ordnet det seg nok , selv har jeg fått meg mange gode venner som elektriker de siste 4 årene Jess, jeg er nå temmelig oppegående liker jeg å tro. Problemet mitt er at jeg ikke skal ha jobb før sommeren nærmer seg slutten, så jeg er redd det blir en særdeles ensom sommer. Samtidig som jeg er pengeløs og prøver å begrense reising til de nærmeste tettstedene. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hva slags linje gikk du på? Foto. Men jeg har veldig mange interesser. Hva med freelance fotografering? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 @Daniel_Bo: Finne fram til klubber/organisasjoner på områder hvor du har interesser er aldri et dårlig valg. Foto- eller kameraklubb er kanskje en mulighet, finnes mange av de rundt omkring. Ellers så er jo det å ta turer rundt i nærområde for å fotografere ikke så dumt, personlig har jeg blitt kjent med mange på den måten. En del kommuner har oversikt over lokale lag og foreninger på sine hjemmesider - med kontakpersoner, i tillegg kan lokalavisa ha en del informasjon. Om du er på et mindre eller mellomstort sted, så er ofte nærbutikken et sted man kan spørre om hva som skjer. Og realiteten er ofte at kommer man i kontakt med noen få personer (to - tre), så tar det ikke så lang tid før man har et nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå