Gå til innhold

Er det en blomsterengel som sitter der ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På V1 ville jeg nok ha klonet igjen det grønne trekantfeltet nede til høyre.

Kopla faktisk i retning blekksprut ved første øyekast her, men så fik jeg se V2.

For å være bastant og påstå at du skulle hatt mer luft til venstre på V2 går ikke uten å vite hva som befinner seg utenfor bildekant her da det fort kan ende opp som rotete.

Liker faktisk begge versjoner. God skarphet i litt skarpt lys får likevel ut fine farger og detaljer.

Roar

Lenke til kommentar

takk for fin gjennomgang Roar med fine tips. På versjon 2 hadde nok bildet fort blitt rotete om jeg tok med mer luft (tror jeg ihvertfall) ja ser absolutt hva du mener med at den burde vært klonet bort på v1 men må innrømme at jeg har ikke helt teken på dette med kloning :) Prøvde imidlertid å beskjære litt mer og legge det ut som versjon 3, men det ville ikke legge seg inn her.

Nå brukte jeg selvfølgelig også helt feil linse da jeg ikke har makrolinse. Har en annen linse også men hadde den ikke med da. Tusen takk for en flott gjennomgang og konstruktiv kritikk med gode tips.

Lenke til kommentar

takk for fin gjennomgang Roar med fine tips. På versjon 2 hadde nok bildet fort blitt rotete om jeg tok med mer luft (tror jeg ihvertfall) ja ser absolutt hva du mener med at den burde vært klonet bort på v1 men må innrømme at jeg har ikke helt teken på dette med kloning :) Prøvde imidlertid å beskjære litt mer og legge det ut som versjon 3, men det ville ikke legge seg inn her.

Nå brukte jeg selvfølgelig også helt feil linse da jeg ikke har makrolinse. Har en annen linse også men hadde den ikke med da. Tusen takk for en flott gjennomgang og konstruktiv kritikk med gode tips.

Sjøl bruker jeg sjelden makrolinse. Foretrekker tele - ja, noen ganger avstand og 500mm for da får man full skarphet og unngår de softa feltene som man ofte får med makro.

Men her er meningene delte for det kommer nok litt an på hva som passer den enkelte.

Roar

Lenke til kommentar

Sjøl bruker jeg sjelden makrolinse. Foretrekker tele - ja, noen ganger avstand og 500mm for da får man full skarphet og unngår de softa feltene som man ofte får med makro.

Men her er meningene delte for det kommer nok litt an på hva som passer den enkelte.

Roar

Syns vel egentlig at jeg ofte får skarpere bilder på telelinsa enn det jeg gjør på 15-50 linsa så derfor er det nok telelinsa jeg buker mest. Makro har jeg jo aldri prøvd men interessant opplevelse du har på dette Roar. Så mye man skal prøve ut og lære, det er gøy :)

Lenke til kommentar

Hei, Knut S.

Støvbærerne i denne blomsten er utrolig menneskelig i formen, og det er imponerende bra gjort å få øye på slike detaljer i én av mange blomster ! :)

Bildet er dessuten skarpt, godt eksponert, og har fine, sterke og klare farger :)

Vennlig hilsen

Albert.

Tusen takk for hyggelig kommentar, ja det er utrolig hvor mye kunstverk det finnes i naturen. Det gjelder bare å oppdage den. Var og tittet på blomsten dagen etter, men da var støvbæreren forandret alt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...