nanio Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hei, jeg har kjøpt en ny ruter type ASUS RT-N66U, jeg glemte jo såklart at jeg trenger ett modem til den. Nå jeg har en Telenor-ruter type gammel (ZyXEL 2602HWT). Jeg har satt dem opp som moden, har ikke satt den opp til brigde mode enda da jeg ikke kommer meg inn på settingsene. Passordet som står bak ruteren fungerer ikke og Telenor sin telefonsupport er stengt idag. Så kommer spørsmålet, bør jeg heller kjøpe ett eget moden for å få max fart, har rundt 10 MB/s ned fra Telenor, men kommer mest til å bruke ruteren til å streame ting og sende filer i huset. Altså får jeg mer fart på nettet om jeg kjøper ett nytt modem, og hvis så, hvilket modem skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Med mindre modemet ikke er laget for å levere 10MB/s, så trenger du ikke nytt modem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ta en full reset på routermodem fra Telenor, og passordet under modem skal funke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Passord er lik det du fikk for brukerkontoen din svjv. Dette ble endret etter at de gamle passordene ble "hacket".Forøvrig er det liten forskjell på modem og hastighet, selv om man kan se nyenser på kanske 10% med forskjellig modem eller firmware. Forøvrig er det forskjell på 10MB og 10Mb... 10MB = 80Mbit... ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå