Gå til innhold

Dagsplanlegger med "varsling".

Anbefalte innlegg

Søker en løsning for å huske viktige dager/avtaler, som ligger noe frem i tid. Det være seg bursdager til familie/venner og andre viktige dager. Det bør være et program alla en Dagsplanlegger, eller en kalender, med "pop up" varsling, hvor en kan få varsling i forkant av viktige dager.

Det er en kalender i Windows, men jeg får den ikke til å "varsle" avtaler og da er den ikke til noen hjelp. Og løsning i papir/bok-utgave fungerer dårlig, da jeg glemmer å se i boka. Andre avtaler (korttids avtaler) husker jeg.

Er det noen som vet om et slikt program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google Calendar med SMS varsling?

Kanskje en løsning, hvis det ikke finnes noe med varsling på pc. Det er helst en løsning på pc, jeg ser etter. Men, takk for forslaget. :)

installer eMClient og sync med google, da får du også på pc.

Lenke til kommentar

installer eMClient og sync med google, da får du også på pc.

Takk for svar. :) Men dette høres tungvindt ut, for en som ikke er "dataperson", men kun en bruker. Å laste ned et program på ca 50 mb, som i hovedsak er et program for kommunikasjon på nettet og så synkronisere dette på en, eller annen måte med Google, høres ikke ut til å være det jeg søker.

Er det virkelig ikke et eget program for dette? Burde da være enkelt å programmere og merkelig at ingen har utviklet det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Wunderlist, som egentlig er en to-do-planlegger, men du kan legge inn varsling med tidspunkt til hvert kvarter om du ønsker. Litt usikker på om du har app til Win Phone, men nettsiden skalerer veldig bra på mobil også.

Mvh Faller

Sikkert et ok program. :) Men jeg ønsket et slikt program, for pc! Og ikke for smartphone/mobil.

Lenke til kommentar

Det er en nettside - ikke en app eller program. Vet ikke om du tok deg tid til å klikke på linken jeg la ved?

Mvh Faller

Nei, jeg klikket ikke på linken, da jeg trodde dette var utviklet for mobiler og ikke for pc. Klikket på linken nå og kommer inn på en nettside/hjemmeside/portal. Men det ser da ut til at dette dreier seg om en app, eller et program, for moblil- og smart telefoner. Eller....?

Lenke til kommentar

Ikke dedikert til mobil nei. Den er utviklet med både mobil og pc i tankene, fordi den bruker noe som heter responsivt design som gjør at nettsiden tilpasser seg forskjellige skjermstørrelser.

Men etter å ha lest førsteposten din igjen, så tror jeg ikke dette nødvendigvis er konseptet for deg. Jeg ville brukt Microsoft Outlook hvor du kan sette opp kalender som gir deg advarsler/notifikasjoner hvor du selv kan stille hvilket tidspunkt det skal være.

Outlook bruker å følge med i Office-pakken så vidt jeg vet.

Mvh Faller

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke dedikert til mobil nei. Den er utviklet med både mobil og pc i tankene, fordi den bruker noe som heter responsivt design som gjør at nettsiden tilpasser seg forskjellige skjermstørrelser.

Outlook bruker å følge med i Office-pakken så vidt jeg vet.

Brukte Outlook tidligere. Men de siste årene har jeg brukt Windows Live. I ettertid er Outlook utvidet med en del funksjoner, så det er mulig du har rett. Men jeg har også en kalender, men den er vel et tileggsprogram til Windows. Er ikke dette den samme kalendren da? Og jeg klarer ikke å få den kalendren, til å gi meg et varsel, alla et "pop up" vindu?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til Windows Live da jeg ikke har brukt det på mange år. Jeg vet heller ikke om det er samme kalender. Og jeg vil ikke tro det siden Outlook tidligere var et program som Microsoft tok betalt for, og Windows Live også var tilgjengelig på markedet.

Det jeg pleier å gjøre er å lage en ny avtale som varer i f. eks 5 min, og så får jeg varsling x antall minutter før avtalen inntreffer hvis jeg velger det.

Men kan du ikke bare prøve å lage en ny avtale, og se om du kan sette opp påminnelse da? Det må jo være det enkleste siden du allerede har Windows Live installert.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til Windows Live da jeg ikke har brukt det på mange år. Jeg vet heller ikke om det er samme kalender.

Hei, igjen Faller!

Jeg brukte Outlook i mange år (ca 12 -15 år, kanskje lengere), trolig fra tidlig på 90-tallet og da under Windows 5.0, eller en noe senere versjon av Windows. Det var et tilleggsprogram, som jeg lastet ned gratis og med gratis oppdatteringer. Det var i begynnesen, kun en tekstbehandler og et e-post program. Etterhvert ble det frarådet av bekjente, grunnet dårlig sikkerhet. Men jeg brukte videre, da det var en mer praktisk tekstbehandler enn andre jeg sjekket. Hovedsakelig bedre justeringsmuligheter av tekst og utforming av dokumenter. Tror det var når jeg måtte gå over til opperativsystemet XP (muligens ME), at Outlook ble utbyttet. Da måtte jeg ha betalt for det og det ønsket jeg ikke. Mye tull for å få overført flere hundre nødvendige e-postadresser, til et nytt e-postprogram. Så slikt, bytter jeg ikke uten god grunn. :)

Med overgang til Vista, kom Windows Live, som jeg bruker nå. Jeg er ikke data mann, bare en bruker. :confused: Men det er kanske mer korrekt å si at min kalender, ligger som et tileggsprogram, i Vista, eller Windows Vista. Uansett - i denne kalenderen, får jeg ikke til en varsling. Jeg kan markere dager, men har ikke funnet noen metode for varsling.

Tror jeg kan laste ned Outlook gratis nå, men er usikker på om det er bryet verdt. Jeg er ikke begeistret for det e-post programmet jeg har nå, men bytter ikke før jeg må. Så det måtte være, kun for å få en varsling.

Høres tungvindt ut hvis jeg må lage nye avtaler, hver gang jeg skal ha en varsling, enten det er et regelmessig varsel, eller et som oppstår kun for en dato/år.

Takk for hjelpsomheten. Men, jeg håper det finnes noe enklere.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Kanskje du kan prøve deg på Efficent PIM

Den kan varsle.

Hei! Da er programmet Efficent PIM nedlastet. Dette ser ut til å være det jeg trenger og trolig flere. :)

Det ser ut til at jeg kan legge inn alle typer varsler, lengde på varsel, gjentagelser, om det skal være en gang pr dag/uke/måned, eller år, med og uten lydsignal, viktighet, m.m. Kan også sende beskjeder og mye mer, som jeg pr. dags dato ikke har bruk for. Nå gjenstår testing, for å se hvordan det varsles og om det trengs justering. Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...