Gå til innhold

Data-trøbbel?

gthaman

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en amd barton xp 2500+, 512 ddr, og nf7-s (tror det) hovedkort fra komplett. Har solgt mitt gamle kr7a -raid,ram, og prossesor xp1800+. Jeg satte i de nye delene, og ingenting skjedde. Da jeg skrudde på strømmen lyste det en rød led på hk. ( varsel om at strømmen er på? eller at noe er feil?? ) det starta ikke. jeg tok ut en sånn sak som gir meg 2 ekstra usb og en ekstra firewire port, da starta pcen. Jeg tenkte å bare boote opp og da endringene i windows, men slik ble det ikke. Jeg kom bare til windows xp logo'n, så kommer en blåskjerm som bare varer i et hundredels sekund, før maskinen rebooter. Prøvde sikkerhetsmodus, fikk da bare tid til å nyte synet av blåskjermen som sa at windows måtte skru seg av for å spare maskindelene for skade. Reinstall av windows gikk i dass, samme blåskjerm. Noen som har noe tro på formatering? For det er planen når jeg kommer hjem fra skolen. Gjorde dette i går kveld. Jeg har ingen problemer med å formatere. Og en ting til. I bios, hva er rette innstillinger? jeg finner ikke xp2500+, hva skal fsb og multiplier factor settes til? Jeg har pc3200 ram, 333mhz prosessorkjerne, og hovedkort som støtter pc3200. Jeg er litt grønn, siden det har vært en god pause siden jeg drev med dette sist. Svar venligst på forståelig språk.

Takk! CG :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nok ikke hjelpe deg med problemene dine med windows, selv om jeg ville tro at formatering er det som sannsynligvis fungerer, men i BIOSen skal det stort sett fungere automatisk ang. prossessorfart. Du kan jo selvfølgelig sjekke, multiplier ganger bus skal være til sammen 1833 Mhz på en 2500+ prossessor. Rødt lys betyr forresten at noe er galt. Når hovedkortet viser at det er strøm er det et grønt lys (i hvert fall på de fleste hovedkort).

Jeg håper du får noen bedre svar enn dette, jeg er ikke noen ekspert, men jeg kan litt.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for den opplysningen. Jeg prøvde å reinstallere, og det ser ut som det funker fint nå. Har bare et spm. Når jeg installerte en drøss med oppdateringer til windows, ble maskinen mye tregere i oppstart. Skyldes dette noe spesielt som noen vet om? Og jeg lurer på om den nyeste driveren til geforce kortet mitt er noe rar... Fikk feilmelding etter oppstart om at det var noe med kortet. Tok på further details, fant ut at det var en fil ved navn nv32.dll eller noe slikt... Kanskje jeg bør satse på en litt eldre driver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...