Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Watch dogs krasjet, kan ikke starte pcen lenger

Anbefalte innlegg

Jeg spilte watch dogs, så plutselig krasjet spillet, kom til skrivebordet alt gikk fint. Fikk også opp en melding om at driveren hadde krasjet eller noe, og det var fikset, men plutselig ble skjermen svart, og jeg måtte restarte den med power knappen. Nå når jeg prøver å starte den igjen, kommer windows logoet opp, men når jeg kommer til lås skjermen er det helt fryst, men jeg kan røre på musen.

Jeg sitter å skriver dette i safe mode på pcen, og jeg har prøvd å installere driverne på nytt og gamle drivere, fungerer fortsatt ikke. Jeg har også prøvd å tilbakkestille systemet til det var før, sånn backup ting, men den sier at det er et virus program eller noe som hindrer det. Jeg har ingen virus program, jeg bruker windows defender.

Jeg har alle de nyeste oppdateringene, maksinen fungerer siden jeg er påloggert i safemode, eneste jeg installerte før det krasjet var titanfall og watch dogs.

(jeg bygget den selv)

Specs:

Endret av pca9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjermkortet tåler ikke 3d mode kan det virke som, jeg hadde prøvd et annet (om du har et liggende).

Lenke til kommentar

Skjermkortet tåler ikke 3d mode kan det virke som, jeg hadde prøvd et annet (om du har et liggende).

Har ikke skjermkort liggende, min første stasjonær så. Når jeg reinstallerte driverne til nvidia krysset jeg av de 3d tingene, de er ikke på pcen min nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

TDR er er funksjonene som "re-starter" skjermkortet når noe går galt. Skjermkortet klarer ikke starte på nytt etter feil. Så det er mer et symptom enn selve sykdommen.

3d-mode er poenget med skjermkortet, selv windows desktop tar i bruk 3d mode (etter vista). Bruker ikke 3d mode i "safe mode".

Noe gjør at skjermkortet ikke tåler 3d mode. Kan være flere ting, feil på driver, feil på på skjermkort ram eller dårlig PSU (skjermkortet får ikke nok strøm).

Tror ikke det er driver siden 760 har vært på markedet lenge, få feil nå om dagen.

Jeg hadde prøvd et annet skjermkort først.

Lenke til kommentar

TDR er er funksjonene som "re-starter" skjermkortet når noe går galt. Skjermkortet klarer ikke starte på nytt etter feil. Så det er mer et symptom enn selve sykdommen.

3d-mode er poenget med skjermkortet, selv windows desktop tar i bruk 3d mode (etter vista). Bruker ikke 3d mode i "safe mode".

Noe gjør at skjermkortet ikke tåler 3d mode. Kan være flere ting, feil på driver, feil på på skjermkort ram eller dårlig PSU (skjermkortet får ikke nok strøm).

Tror ikke det er driver siden 760 har vært på markedet lenge, få feil nå om dagen.

Jeg hadde prøvd et annet skjermkort først.

Jeg har ingen skjermkort liggende, jeg kan åpne opp kabinnetet og sjekke alt er er rett tilkoblet nå.

Lenke til kommentar

Jeg reinstallerte windows, samme skjer, når jeg kommer til startskjermen fryser det også blinker det svart, deretter en stund senere, blir det bluescreen

Jeg gjorde clean install, og jeg får samme erroren på bluscreen, kan det være maskinvare da?

Endret av pca9
Lenke til kommentar

Jeg tok ut skjermkortet, da startet den helt fint, er skjermkortet ødelagt?

Brukte du det integrerte skjermkortet i mellomtiden? Har du en annen PC du kan teste skjermkortet på?

Ja hvis jeg må stille på noen instillinger bruker jeg der intergrerte, har dessverre ingen andre pcer for å prøve det på
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Du hadde jo et annet skjermkort å prøve, det integrerte.

Skjermkortet ditt takler ikke 3d-mode. RMA.

Lenke til kommentar

Du hadde jo et annet skjermkort å prøve, det integrerte.

Skjermkortet ditt takler ikke 3d-mode. RMA.

Trodde han mente et skjermkort ikke intergert, har avinstallert alt av 3d drivere, fungerer fortsatt ikke...
Lenke til kommentar

Jeg tok ut skjermkortet, da startet den helt fint, er skjermkortet ødelagt?

Brukte du det integrerte skjermkortet i mellomtiden? Har du en annen PC du kan teste skjermkortet på?

Ja hvis jeg må stille på noen instillinger bruker jeg der intergrerte, har dessverre ingen andre pcer for å prøve det på

Prøv å kjør et annet OS fra en Live CD/DVD, og start et 3D spill der.

http://www.knoppix.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...