Gå til innhold

GeForce GTX Titan Z har kommet til Norge


Anbefalte innlegg

 

 

Det er nesten ingen av dere som har forstått hva dette kortet er til. Dette er et kort for profesjonell bruk, og er ikke ment til å konkurrere med GTX 780ti eller lignende. De av dere som tror at dette produktet er lansert fordi Nvidia er kyniske og vil melke fanboys med stor lommebok tar grundig feil.

 

For arbeidsmaskiner med begrenset antall PCIe-spor gir dette formidabel CUDA-ytelse i én enkel boks.

Du kan si det, men nVidia har drevet ganske mye markedsføring for at Titan Z skal være ett gamer kort, spesielt med 4k i tankene.

Og så er det som en del andre påpeker lett å få 2xTitan Black inn på nesten samme plass, og det å bytte HK er ikke den store prisen i forskjell til prisdifferansen hvis det er hindringen.

 

Jeg synes i det hele tatt Titan serien er absurd høyt priset (og 295x2), men hvis folk vil betale så tester man ut neste grense for pris. Så får vi vel se ved neste korsvei om det kommer noe i samme prisklasse eller høyere.

 

 

GTX Titan som ble gitt ut i februar i fjor var ikkje sinnsykt priset med tanke på double precision og 6GB vram. Dette på toppen av at GTX Titan var det desidert beste skjermkortet i nesten hele fjor for gamere, frem til GTX 780ti kom.

 

Jeg kjøpte 2 stk første dagen de kom på lager, og angret ikkje ett sekund. Fikk nå solgt dem for ca 5000kr 1år og 3mnd senere :)

 

For de som har vært med i "gamet" noen år, så vet man også at for en god del år tilbake kostet de beste skjermkorta over 5000kr. Dette tilsvarer over 7000kr nå. G-force 2 og 3 kostet rundt dette.

 

Hardware er ikkje blitt dyrere med årene, heller billigere i forhold til hva man normalt lønn er i dag.

 

 

Jeg skal ikke diskutere på hvilke adjektiv man bruker. Antar at du fikk stor brukt for de 6GB med VRAM og double precision?

Jeg har vært nok med til at jeg har holdt meg gående med selvbygget utstyr siden midten av 90-tallet og husker godt prisene, men det at HW har blitt billigere, spesielt med tanke på inflasjon har jo i stor grad med at markedet har blitt mange ganger større og dermed ført til billigere produkter. Vi er også over toppen for stasjonært utstyr da folk migrerer til ferdigbokser, og prisene vil nok stige sakte, men sikkert igjen.

Men det er fortsatt veldig mange kroner man betaler for de siste % med økt ytelse, og det gjør prisene litt absurde.

 

Vil heller ikke gå til angrep på de som kjøpte pentium D EE i sin tid, eller noe som helst annet som er absurd priset så lenge dere har glede av produktet, men for meg er det helt utenkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er nesten ingen av dere som har forstått hva dette kortet er til. Dette er et kort for profesjonell bruk, og er ikke ment til å konkurrere med GTX 780ti eller lignende. De av dere som tror at dette produktet er lansert fordi Nvidia er kyniske og vil melke fanboys med stor lommebok tar grundig feil.

 

For arbeidsmaskiner med begrenset antall PCIe-spor gir dette formidabel CUDA-ytelse i én enkel boks.

Du kan si det, men nVidia har drevet ganske mye markedsføring for at Titan Z skal være ett gamer kort, spesielt med 4k i tankene.

Og så er det som en del andre påpeker lett å få 2xTitan Black inn på nesten samme plass, og det å bytte HK er ikke den store prisen i forskjell til prisdifferansen hvis det er hindringen.

 

Jeg synes i det hele tatt Titan serien er absurd høyt priset (og 295x2), men hvis folk vil betale så tester man ut neste grense for pris. Så får vi vel se ved neste korsvei om det kommer noe i samme prisklasse eller høyere.

 

Da har du misforstått. Titan-serien er for arbeidsmaskiner, men de duger også selvsagt veldig bra for spilling.

 

Til spillemaskiner er det GTX 780/780ti som bør velges. Enhver som klager over at Titan er for dyrt sammenlignet med GTX 780ti har ikke forstått hva det dreier seg om. Double-precision er uansett uinteressant for spilling.

 

Slutt!

 

Det finnes masse pressemateriale fra nVidia som kun handler om spilling

https://www.youtube.com/watch?v=iww4DdPMdbs#t=15

 

Hvis du vil fortsette å diskutere dette skal jeg finne mange flere lenker, men håper det stopper her.

Lenke til kommentar

 

 

Nvidia ligger jo også foran på ytelse per effekt, noe som er veldig viktig for meg, så det begynner å bli veldig mange "spesielle behov" man ikke skal ha.

Dette er jo ingen signifikant forskjell før du sammenligner mot GTX 750/Ti, ellers er det ikke snakk om stort mer enn ca 15-20% forskjell...

 

 

Nye modeller fra nvidia kommer snart, og 15.20% er i høyeste grad signifikant, det er det samme som 15-20% bedre ytelse for min del.

 

AtW

 

15-20% er jo ikke merkbart engang :huh:

En annen ting jeg stusser på er hvordan du impliserer at AMD ikke har planer om nye skjermkort, hvilket grunnlag har du for å mene dette?

Lenke til kommentar

Slutt!

 

Det finnes masse pressemateriale fra nVidia som kun handler om spilling

https://www.youtube.com/watch?v=iww4DdPMdbs#t=15

 

Hvis du vil fortsette å diskutere dette skal jeg finne mange flere lenker, men håper det stopper her.

Som sagt, produktet er ikke rettet mot spillere, men det duger til spilling også. Hvis du roer deg ned så klarer du kanskje å få det med deg også.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Nvidia ligger jo også foran på ytelse per effekt, noe som er veldig viktig for meg, så det begynner å bli veldig mange "spesielle behov" man ikke skal ha.

Dette er jo ingen signifikant forskjell før du sammenligner mot GTX 750/Ti, ellers er det ikke snakk om stort mer enn ca 15-20% forskjell...

 

 

Nye modeller fra nvidia kommer snart, og 15.20% er i høyeste grad signifikant, det er det samme som 15-20% bedre ytelse for min del.

 

AtW

 

15-20% er jo ikke merkbart engang :huh:

En annen ting jeg stusser på er hvordan du impliserer at AMD ikke har planer om nye skjermkort, hvilket grunnlag har du for å mene dette?

 

 

Neivel, isåfall er det mange skjermkortmodeller som ikke burde solgt i det hele tatt..

 

Impliserer ikke det i det hele tatt, jeg bare impliserer at nvidia i det siste har ligget konsitent forand, og at det er akkurat rett i overgangen til ny arkitektur nå for nvidia, som gjør at situasjonen er mer enn normalt i nvidias disfavør når det kommer til dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Som sagt, produktet er ikke rettet mot spillere, men det duger til spilling også. Hvis du roer deg ned så klarer du kanskje å få det med deg også.

 

Slutt med å prate nedlatende.

nVidia hadde slike uttalelser når de lanserte kortet:

 

  • Built around two Kepler GPUs and 12GB of dedicated frame buffer memory, TITAN Z is engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming
  • So if you want to build the ultimate ultra-high definition gaming rig that can harness the power of quad GPUs working in tandem, TITAN Z is the perfect graphics card

 

Jeg er ikke uenig i at det er markedsført til andre ting også. Jen-Hsun sa også f.eks:

 

 

“If you’re in desperate need of a supercomputer that you can fit under your desk, we have just the card for you,” Jen-Hsun said

 

Men poenget mitt er at de absolutt har markedsført kortet som ett kort som er ment for spilling hvis du vil ha den ultimate spillmaskinen. Om det passer best til den oppgaven eller ikke er ikke det jeg sier, jeg sier det er også markedsført som ett spillkort.

Endret av bOMS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du vet hva "supercomputer" betyr, så er det nettopp det jeg har snakket om hele tiden. Hvis du trenger mest mulig CUDA-ytelse per PCIe-spor så er dette kortet glimrende. "supercomputer" er ikke spilling.

Er du ikke villig til å lese?

 

nVidia skriver samtidig som de skriver at kortet er en superdatamaskin at kortet er laget for spilling (engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming). Jeg sier ikke at du tar feil om at kortet er laget til f.eks CUDA, jeg skriver at det også er markedsført som ett spillkort hvor du sier jeg har missforstått.

Lenke til kommentar

Sakset fra Techreport.com i går..:

 

With lower clock speeds than the GeForce 780 Ti, the Titan Z won't be able to keep up with the fastest dual-card SLI configurations?at least not in games. However, the Titan offers much better performance with double-precision math, which is important for general-purpose number crunching. This thing is ostensibly geared toward workstations rather than spare-no-expense gaming rigs.

 

m.a.o...2 x GTX780 Ti har mer for seg for nVidia-spillere....

Lenke til kommentar

Sakset fra Techreport.com i går..:

 

With lower clock speeds than the GeForce 780 Ti, the Titan Z won't be able to keep up with the fastest dual-card SLI configurations?at least not in games. However, the Titan offers much better performance with double-precision math, which is important for general-purpose number crunching. This thing is ostensibly geared toward workstations rather than spare-no-expense gaming rigs.

 

m.a.o...2 x GTX780 Ti har mer for seg for nVidia-spillere....

 

For de som vil ha "ja takk begge deler" i liten forpakning, kjøper TitanZ

 

Edit: Har aldri hørt om et spill som heter nVidia....

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Neivel, isåfall er det mange skjermkortmodeller som ikke burde solgt i det hele tatt..

 

Impliserer ikke det i det hele tatt, jeg bare impliserer at nvidia i det siste har ligget konsitent forand, og at det er akkurat rett i overgangen til ny arkitektur nå for nvidia, som gjør at situasjonen er mer enn normalt i nvidias disfavør når det kommer til dette.

Det er mange skjermkortmodeller som ikke burde selge: 290X, 780 Ti, 770, 280X, 270X for å nevne noen.

 

Nvidia har jo ikke ligget foran på annet enn effektivitet, og ettersom vi ikke har sett noe som helst om AMDs neste generasjon med GPUer syns jeg det blir litt idiotisk å avskrive dem bare fordi vi ikke har sett noe fra dem.

Lenke til kommentar

 

Neivel, isåfall er det mange skjermkortmodeller som ikke burde solgt i det hele tatt..

 

Impliserer ikke det i det hele tatt, jeg bare impliserer at nvidia i det siste har ligget konsitent forand, og at det er akkurat rett i overgangen til ny arkitektur nå for nvidia, som gjør at situasjonen er mer enn normalt i nvidias disfavør når det kommer til dette.

Det er mange skjermkortmodeller som ikke burde selge: 290X, 780 Ti, 770, 280X, 270X for å nevne noen.

 

Nvidia har jo ikke ligget foran på annet enn effektivitet, og ettersom vi ikke har sett noe som helst om AMDs neste generasjon med GPUer syns jeg det blir litt idiotisk å avskrive dem bare fordi vi ikke har sett noe fra dem.

 

 

Men burde de ikke selge fordi de er 15-20% unna ett annet kort i ytelse?

 

Har ikke avskrevet noe som helst, om ting forandrer seg, fint for AMD, per nå er nvidia uten tvil kongen på effektivitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvis du vet hva "supercomputer" betyr, så er det nettopp det jeg har snakket om hele tiden. Hvis du trenger mest mulig CUDA-ytelse per PCIe-spor så er dette kortet glimrende. "supercomputer" er ikke spilling.

Er du ikke villig til å lese?

 

nVidia skriver samtidig som de skriver at kortet er en superdatamaskin at kortet er laget for spilling (engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming). Jeg sier ikke at du tar feil om at kortet er laget til f.eks CUDA, jeg skriver at det også er markedsført som ett spillkort hvor du sier jeg har missforstått.

 

Titan er kort for arbeidsstasjoner som også duger til spilling, ikke motsatt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skal ikke snakke på vegne av andre men hadde jeg selv kjøpt et grafikkort til 24k, forventer jeg av mine nærmeste at de sjekker meg inn på psykiatrisk pronto.

Men å kjøpe en ny BMW til 700 000 kr er helt greitt :p

Ikke rare BMW'en du får ny til 700 000 :p

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Dette er Skjermkort ejg seriøst vurderer til supermaskina jeg skal bygge i høst. 2x xeon 10 core 48gb ram 20TB hdd 80" 4k tv pluss 2 monitorer og dette skjermkortet. hell yeah :D
Jeg skal seriøst bygge pc til oppimot 100k i høst (ligger på 60k uten dette skjermkortet) så det kan bli et seriøst alternativ.
driver med 3d design og alt annet man kan bruke en pc til så kan bruke potensialet ja ;)

Lenke til kommentar

Dette er Skjermkort ejg seriøst vurderer til supermaskina jeg skal bygge i høst. 2x xeon 10 core 48gb ram 20TB hdd 80" 4k tv pluss 2 monitorer og dette skjermkortet. hell yeah :D

Jeg skal seriøst bygge pc til oppimot 100k i høst (ligger på 60k uten dette skjermkortet) så det kan bli et seriøst alternativ.

driver med 3d design og alt annet man kan bruke en pc til så kan bruke potensialet ja ;)

 

Det er vel på tide å gjøre noe med den gamle...

 

 

OS: Windows 8.1 Pro

MB: Asus Sabertooth R2 AM3+

CPU: AMD 8350 8 core 4.4ghz@5ghz

Ram: 16GB DDR3 CL8 1600mhz

GPU: Gigabyte 660 TI Windforce 2

HDD: 4TB+120GB SSD

Cabinet: Cooler Master HAF 932

Mouse: Trust GXT34

Keyboard: Logitech G710+

Monitor: 42" Samsung + 27" Philips + 27" Samsung

Lenke til kommentar

 

 

Det er nesten ingen av dere som har forstått hva dette kortet er til. Dette er et kort for profesjonell bruk, og er ikke ment til å konkurrere med GTX 780ti eller lignende. De av dere som tror at dette produktet er lansert fordi Nvidia er kyniske og vil melke fanboys med stor lommebok tar grundig feil.

 

For arbeidsmaskiner med begrenset antall PCIe-spor gir dette formidabel CUDA-ytelse i én enkel boks.

Du kan si det, men nVidia har drevet ganske mye markedsføring for at Titan Z skal være ett gamer kort, spesielt med 4k i tankene.

Og så er det som en del andre påpeker lett å få 2xTitan Black inn på nesten samme plass, og det å bytte HK er ikke den store prisen i forskjell til prisdifferansen hvis det er hindringen.

 

Jeg synes i det hele tatt Titan serien er absurd høyt priset (og 295x2), men hvis folk vil betale så tester man ut neste grense for pris. Så får vi vel se ved neste korsvei om det kommer noe i samme prisklasse eller høyere.

 

 

GTX Titan som ble gitt ut i februar i fjor var ikkje sinnsykt priset med tanke på double precision og 6GB vram. Dette på toppen av at GTX Titan var det desidert beste skjermkortet i nesten hele fjor for gamere, frem til GTX 780ti kom.

 

Jeg kjøpte 2 stk første dagen de kom på lager, og angret ikkje ett sekund. Fikk nå solgt dem for ca 5000kr 1år og 3mnd senere :)

 

For de som har vært med i "gamet" noen år, så vet man også at for en god del år tilbake kostet de beste skjermkorta over 5000kr. Dette tilsvarer over 7000kr nå. G-force 2 og 3 kostet rundt dette.

 

Hardware er ikkje blitt dyrere med årene, heller billigere i forhold til hva man normalt lønn er i dag.

 

 

...og PCB m.m. ser jo ut som lowend-kort i dag. Jeg har et GF2 GTS med hull drillet gjennom PCBen for å feste en kjøler. No way at slikt går i dag :p

Lenke til kommentar

 

Dette er Skjermkort ejg seriøst vurderer til supermaskina jeg skal bygge i høst. 2x xeon 10 core 48gb ram 20TB hdd 80" 4k tv pluss 2 monitorer og dette skjermkortet. hell yeah :D

Jeg skal seriøst bygge pc til oppimot 100k i høst (ligger på 60k uten dette skjermkortet) så det kan bli et seriøst alternativ.

driver med 3d design og alt annet man kan bruke en pc til så kan bruke potensialet ja ;)

 

Det er vel på tide å gjøre noe med den gamle...

 

 

OS: Windows 8.1 Pro

MB: Asus Sabertooth R2 AM3+

CPU: AMD 8350 8 core 4.4ghz@5ghz

Ram: 16GB DDR3 CL8 1600mhz

GPU: Gigabyte 660 TI Windforce 2

HDD: 4TB+120GB SSD

Cabinet: Cooler Master HAF 932

Mouse: Trust GXT34

Keyboard: Logitech G710+

Monitor: 42" Samsung + 27" Philips + 27" Samsung

 

Det er budsjett pcen. HATER amd cpu og spesielt til rendering. det er ikke mulig å beskrive hvor udugelig det er.

gjorde samme render som jeg brukte mitt forrige dual quadcore xeon oppsett med der ejg brukte 5 timer på obligatoriske oppgave 1 i studiet. disse specsa tar den renderen over 16 timer :p

 

GPUen jeg har nå er ok, begynner å slite i de aller nyeste den dag i dag men tar alt til nå på full grafikk så greit nok men merker det veldig godt i viewporten at jeg kunne trengt noe sterkere, sliter etter 12 mill polys og forventer over 100 mill polys på ferdige scena :p

Lenke til kommentar

wohaa, den var svinedyrt.

Men jeg forstår ikke, for disse 24.000 kroner så kan heller kjøpe seg en HEL datamaskin med feit oppsett som bare gjør det mye mer verd enn kun å kjøpe dette kortet. !!!! Men men, er du rik, go for it.

 

Eller en bedrift som tjener mer penger når de har høyere grafikkytelse.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du vet hva "supercomputer" betyr, så er det nettopp det jeg har snakket om hele tiden. Hvis du trenger mest mulig CUDA-ytelse per PCIe-spor så er dette kortet glimrende. "supercomputer" er ikke spilling.

Er du ikke villig til å lese?

 

nVidia skriver samtidig som de skriver at kortet er en superdatamaskin at kortet er laget for spilling (engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming). Jeg sier ikke at du tar feil om at kortet er laget til f.eks CUDA, jeg skriver at det også er markedsført som ett spillkort hvor du sier jeg har missforstått.

 

Titan er kort for arbeidsstasjoner som også duger til spilling, ikke motsatt.

 

Ikke det at jeg ikke var litt agresiv i går og beklager for det.

Men jeg argumenterer ikke for hva Titan Z er og ikke er. Jeg skriver hva nVidia har markedsført kortet som og ikke hva dine personlige meninger er og viser til referanser. Hvis du ikke er villig til å diskutere det så er det greit, men en jo/nei diskusjon er bare dumt.

Som jeg skriver flere ganger så skriver de at det er det ultimate kort til spilling og lager flere videoer for kortet som kun retter seg mot spilling, ikke arbeidsstasjoner.

Og se på den ene setningen: "engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming" og forklar meg hvorfor de skriver dette uten å mene å markedsføre dette som ett spillkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...