Arodem Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Obsidians Josh Sawyer snakker om hva som må til for å lage et moderne Infinity Engine-spill.INTERVJU: Pillars of Eternity Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Har virkelig lyst til å tro på dette, og Obsidian har sjelden skuffet. Eneste jeg misliker så langt er at det skal være mulig å spille gjennom med en eneste karakter, siden alle kan gjøre litt av hvert. En warrior kan heale seg selv osv. Men vi får se hvordan det blir i praksis. Kommer ikke akkurat til å forhåndsbestille, men holder et skarpt øye til dette og hva fansen sier. Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Takk for ein god artikkel. Ser fram til dette. Spennande at det fortsatt blir utvikla spel i isometrisk 2D. Endret 29. mai 2014 av huf Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Har virkelig lyst til å tro på dette, og Obsidian har sjelden skuffet. Eneste jeg misliker så langt er at det skal være mulig å spille gjennom med en eneste karakter Dette var for så vidt også mulig både i BG1 og BG2, som vel skal være de største inspirasjonskildene. I BG1 var det til og med mye enklere med bare en karakter gjennom store deler av spillet, blant annet på grunn av systemet med fordeling av erfaringspoeng. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Spennende lesestoff, har veldig stor respekt for Sawyer og Avellone. Tror dette er bra for Obsidian egentlig. Utgivere har ikke gjort de særlig godt på en del tittler, Kotor 2 var fantastisk, men hastverk. NWN 2 reddet av sin ekspansjon (mtp story). Nå kan de ta ett steg tilbake og skape noe eget sammen med oss, gleder meg helt utrolig til det her. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Har virkelig lyst til å tro på dette, og Obsidian har sjelden skuffet. Eneste jeg misliker så langt er at det skal være mulig å spille gjennom med en eneste karakter Dette var for så vidt også mulig både i BG1 og BG2, som vel skal være de største inspirasjonskildene. I BG1 var det til og med mye enklere med bare en karakter gjennom store deler av spillet, blant annet på grunn av systemet med fordeling av erfaringspoeng. Det er sikkert mulig, men det er definitivt enklere med noen klasser enn andre. En wizard har bare noen få spells, så når er brukt opp er han så godt som hjelpeløs. En cleric kan denge det meste og heale seg selv, så det er ikke noe problem. I PoE blir det mer en wizard i heavy armor med store våpen, og noen spells i tillegg. Blir ikke helt det samme. Klassene i BG1 og 2 var langt mer spesialiserte, så det var ofte en stor fordel å ha flere folk med deg på laget. Jeg frykter PoE overser dette, så det er ikke så nøye hvor mange du har med deg, eller hvilken klasse de er. Men vi får se. Har ikke forhåndsdømt PoE akkurat. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Det er sikkert mulig, men det er definitivt enklere med noen klasser enn andre. Det kan jeg være enig med deg i. Spesielt i BG2. I BG1 kan du banke stort sett alt på egenhånd med hvilken som helst type karakter med nok avstandsvåpen (wands, f.eks) og nok "oil of speed." Men det å bruke slike triks er selvsagt noe annet enn at spillet legger opp til mer allsidige ferdigheter og mindre spesialisering. Jeg synes også det er en uting om allsidigheten trekkes så langt i PoE som du gir eksempler på her. Men det avhenger selvsagt av hvordan de legger opp hele karakterbyggingssystemet, og det har jeg ikke fulgt med nok til å vite noe særlig detaljert om. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Fin artikkel! Dette spillet er høyt på ønskelista mi. Lenke til kommentar
Stig79 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Har virkelig lyst til å tro på dette, og Obsidian har sjelden skuffet. Eneste jeg misliker så langt er at det skal være mulig å spille gjennom med en eneste karakter Dette var for så vidt også mulig både i BG1 og BG2, som vel skal være de største inspirasjonskildene. I BG1 var det til og med mye enklere med bare en karakter gjennom store deler av spillet, blant annet på grunn av systemet med fordeling av erfaringspoeng. Det er sikkert mulig, men det er definitivt enklere med noen klasser enn andre. En wizard har bare noen få spells, så når er brukt opp er han så godt som hjelpeløs. En cleric kan denge det meste og heale seg selv, så det er ikke noe problem. I PoE blir det mer en wizard i heavy armor med store våpen, og noen spells i tillegg. Blir ikke helt det samme. Klassene i BG1 og 2 var langt mer spesialiserte, så det var ofte en stor fordel å ha flere folk med deg på laget. Jeg frykter PoE overser dette, så det er ikke så nøye hvor mange du har med deg, eller hvilken klasse de er. Men vi får se. Har ikke forhåndsdømt PoE akkurat. Wizards kan bruke wands. Wand of summoning, feks. Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Spennende lesestoff, har veldig stor respekt for Sawyer og Avellone. Tror dette er bra for Obsidian egentlig. Utgivere har ikke gjort de særlig godt på en del tittler, Kotor 2 var fantastisk, men hastverk. NWN 2 reddet av sin ekspansjon (mtp story). Nå kan de ta ett steg tilbake og skape noe eget sammen med oss, gleder meg helt utrolig til det her. Har du spilt Alpba Procotol? 2 Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Godt å høre at dere likte intervjuet. Tusen takk! 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Det var et godt intervju, og jeg må si at jeg er veldig spent på dette spillet. Det ligner jo mye på BG når en har fem mulige kompanjoner med seg, men jeg er litt usikker på hva effekten i sum blir når man ikke har så mange å velge mellom og klassene er såpass fleksible. Tenker at det kanskje kan virke hemmende på valgmuligheter og slikt. Ellers liker jeg det jeg hører om størrelsen, og jeg håper selvsagt at det selger så godt at det kan bli en nr 2 ut av det. En av de tingene jeg synes er kjekt med BG-serien er jo det at man begynner som en superpingle som kan risikere å bli drept av rotter, får følge utviklingen der en blir mer og mer heftig og etterhvert blir en halvgud. At stats-systemet til PoE skal ligne på DnD liker jeg også, da det er DnD jeg har spilt mest, og er spesielt begeistret for 3rd edition. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ellers liker jeg det jeg hører om størrelsen, og jeg håper selvsagt at det selger så godt at det kan bli en nr 2 ut av det. Er faktisk ikke sikker på om jeg liker det med størrelsen. For all del, jeg liker selvsagt episke spill. Men hva er "størrelse" egentlig? Størrelsen på kartet? Lengden på historien? Antall folk vi kan møte? Antall quests? For å ta et bra eksempel har vi jo Bully vs (den tids) GTA. GTA har større områder å leke på, men Bully er langt mer detaljert. Jeg går mye heller for Bully enn det GTAet vi hadde på den tiden, nettopp fordi jeg heller tar et mindre område med mer detaljer. Jeg håper fyren ikke mente PoE vil ha en enorm landmasse ingen gidder utforske. Men om han mente en lang historie takker jeg så klart ja med en gang. 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ja, av en eller annen merkelig grunn leste jeg det som "spillet blir stort, rent historiemessig". Det er jo slik med BG2 at det er ganske greit med landmasser, men det er de som fyller landmassene som gjør at spillet tar tid. Men når jeg leser intervjuet igjen ser jeg at han like gjerne kan ha ment størrelse som i en masse store områder. Vi får vel se, tenker jeg. Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 God-intervju. Gleder meg til spillet. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Pussig å lese navnet hans som Josh Sawyer, jeg og resten av SA kjenner ham kun som Rope kid. Lenke til kommentar
SamHam Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Så lenge Baldur's Gate brukes som inspirasjon fremfor Icewind Dale, så blir jeg fornøyd. Var jo ufattelig mye kamp i sistnevnte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå