Brulejus Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Har klistret opp led-strips i taket på terrassen som er av betong. Foreløpig henger det bra, men vil være på den sikre siden. Hva utendørs lim kan jeg bruke som vil feste seg bra til betong, og som jeg bare kan ha på en klatt her og der for å feste den bortover uten at det bli for sjenerende? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Bare for å være sikker: Når du sier "taket på terrassen som er av betong" er det da taket eller terrassen som er av betong? Limpistol bør fungere bra, hvis ikke så skal "No more nails" også gjøre susen. 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hvis det taket, er terrassen til naboene over deg og at denne blir utsatt for fukt, tror jeg det vil fungere dårlig på sikt. I alle fall kjenner ikke jeg til slikt lim. Bør nok finne en gammeldags løsning og bore fast festene. Eks. led lys montert på skinne og feste skinnen med ekspanderende plugger. Men er betongen beskyttet, så den er tørr, er det lim som fungerer. 1 Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Takk for svar. Taket er av betong ja, og der jeg har festet stripsen er et hakk opp (slik mønster som blir dannet av forskalingen antar jeg). I tillegg er det brett ned foran. Jeg har sett ute flere ganger i løpet av det siste året når det er svært dårlig vær, og det er alltid tørt der (hele taket for den saks skyld). Får satse på å gjøre det med limpistol. Når led-strips og hele greiene koster under 150 kr er det ikke krise om jeg må gjøre det på nytt senere uansett. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Får satse på å gjøre det med limpistol. Når led-strips og hele greiene koster under 150 kr er det ikke krise om jeg må gjøre det på nytt senere uansett.Hakket du nevner, er en "dryppkant", for at vann ikke skal renne innover balkongtaket. Det festes da normalt en trekantlekt i forskalingen, for å få det til. Men det hindrer ikke fukt å spre seg i betongkonstruksjonen. Det viktigste da, er likevel hva som er gjordt oppå betongdekket. Men til en slik kostnad, så er det som du nevner sikkert ikke det største problemet om dette løsner. 1 Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Da jeg kom hjem fra ferie lå denne på bakken, så den holdt ikke med den originale selvklebende tapen. Vil anta det holdt en drøy måned, og det har ikke akkurat vært særlig med fukt i perioden. Har enda ikke kommet så langt at jeg har fått støttet den med lim fra limpistol, så får ta en oppdatering etter jeg har gjort det, og se om det holder lengre. Endret 24. juli 2014 av Brulejus Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Ville prøvd tec-7, det limer det meste så lenge det er varmt og tørt når det limes. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 En ting du også kan bruke er sikaflex 292i, er en sterk konstruksjons lim ment for bruk i industrien. Men som kremt skreiv så funker også tec-7 sitter godt den også. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Var sikker på at jeg hadde postet en oppdatering her, men det må jeg ha drømt. For 1.5 måneder siden festet jeg det med limpistol. Har fremdeles ikke falt ned, men før helgen prøvde jeg å teste hvor godt det hang fast i ene enden. Limen løsnet fra LED-stripen, men var som murt fast til betongen. De stedene hvor jeg hadde tatt litt mye lim på slik at limen hadde blitt skvist ut på oppsiden, og deretter rent ned foran stripen hang svært godt. Dermed tok jeg nå å laget "bånd" med lim over stripen hver 20-30 cm, noe som uansett ikke synes siden limen er gjennomsiktig. Forhåpentligvis vil dette holde. Hvis ikke blir det å begynne helt på nytt Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 For de som er interessert var dette suksess! Overlevd både høst og vinter nå uten tegn til å falle ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå