izme123 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hei Jeg var så idiotisk at jeg kjørte for fort på tur hjem torsdag (22.05.14). Det var en 60 sone, og det sto en sivil Audi i buskene ved en innkjøring. Jeg kjørte videre uten å ane hva som hadde skjedd. Etter en god stund ser jeg en svart Audi bak meg, jeg slakker av og etter en stund kommer blålysene på i grillen. Jeg stopper, og han ber om førerkortet mitt. Han sier at jeg ble målt til 94 i 60 sona, og at de har det på film. Jeg setter meg i bilen, og de tar et kort avhør. Jeg skriver under på noe papirer, og godkjenner førerkortbeslaget. Den ene politibetjenten spør om jeg vil se filmen, dum som jeg var sa jeg at jeg hadde nok kjørt fort så det var ikke nødvendig. Jeg fikk allikevel med meg deler av filmen. Tenkte ikke noe mer på det, og jeg måtte legge meg pga eksamen dagen etter. Jeg begynner å tenke dagen etter hvordan i all verden de kan ha målt meg med ordentlig bevis for at det var meg. Jeg så kun siden av bilen i begynnelsen av filmen, du kunne ikke se at det var jeg som kjørte, og reg nr er heller ikke synlig. Det er ikke en rett strekning så jeg har forsvunnet helt for dem før de har tatt meg igjen. Da de startet på 0 og var et stykke fra veien. Jeg lurer på om det er bevisgrunnlag nok. Jeg skjønner godt at jeg har gjort en idiotisk ting, og dere trenger ikke påpeke det. Jeg angrer veldig, og det vil nok ikke skje igjen med det første. Kan også nevne at det var midt på natta uten noen trafikk, og helt tørre veier med nye sommerdekk. Det hjelper kanskje ikke meg så veldig mye da... Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hei Kan også nevne at det var midt på natta uten noen trafikk, og helt tørre veier med nye sommerdekk. Det hjelper kanskje ikke meg så veldig mye da... Jo det kan det faktisk gjøre. Retten legger videre til grunn at det var gode kjøreforhold, med tørr veibane og god sikt. Fartsoverskridelsen skjedde på en fjellovergang med minimal trafikk. Sjåføren var dessuten erfaren, og han kjørte en bil som har gode kjøreegenskaper i høy fart, http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/01/15/189093.html Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 I 99% av tilfellene vil ikke dekktype eller veiforhold ha noe å si. Så ikke regn med det. Ang det andre kommet det jo an på om det er mange kryssende veier fra posisjonen til politiet og punktet hvor du er synlig på filmen. Husk også at filmen ikke viser alt. At du ikke synes på den betyr ikke at du ikke var synlig for de som satt i bilen. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Vel, bortsett fra at polititjenestemannen som vitner kan bekrefte at det var du som kom ut av bilens førersete, at du vedgikk å ha kjørt for fort og aksepterte førerkortbeslag... Siden det var midt på natta og forutsetningsvis få biler på veien tror jeg du skal ha utfordringer med å overbevise retten om at det på samme strekning var en annen bil, lik din, som kjørte ut fra veien mellom målepunktet og punktet da de traff deg. Det er et klassisk desperasjonstrekk i førerkortsaker at man håper og ber om å få slippe av på en teknikalitet. Det finnes noen som gjør det. De slipper imidlertid unna på dårlig kalibrerte måleinstrumenter, ikke på "nei, dere kan ikke bevise at det var min bil eller jeg som kjørte". 4 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Når du blir stoppet, så ser de jo at det er deg, ved at du må vise legitimasjon, de ser på vognkort osv. Selv om de mister deg på kameraet underveis, så vil jo bilen kjennes igjen både før og etter misset, uansett, om dette hadde gått opp i retten da, hvis man ikke vedtar forelegget, så ville enhver skjønt at det var du som kjørte fra starten av. Men uansett smart av deg å vedta forelegget på stedet og ikke gjøre noe mere ut av det Lenke til kommentar
mund Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 du kan jo prøve deg, men da blir d bare dyrere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå