Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gigabyte hovedkort. Mye tull med USB

Anbefalte innlegg

Min bror kjøpte deler til oppgradering:

Hovedkort, RAM, CPU, GPU

Gigabyte GA-Z87X-OC

16GB av ok kvalitet

Intel i5-4670k

Etter oppgradering formaterte vi harddisk og startet med blanke ark. Installerte windows updates og hentet alle drivere fra produsentens side.

Alt fungerer, men USB ene bak kobler ut og inn helt tilfeldig.

Dette gjelder alle USB kontakter bak bortsett fra de øverste. Alle forran fungerer som de skal.

Det som skjer er at tastatur og mus kobler ut. Trådløst headset mister forbindelsen. Xbox kontroller detter ut (genuint utstyr).

Spørsmålet er hva mer kan jeg kan undersøke? Oppdatert windows, oppdaterte drivere og oppdatert Bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at Gigabyte også er litt dårlig på å tilrettelegge for oppdatering av drivere til sine Mobo. Var iallefall ingen "pakkeløsninger" å snakke om når jeg hadde det. man måtte lette opp sin eksakte modell, og laste ned individuelle patcher og oppdateringer for BIOS, chipset osv. Du er sikker på at dere har fått med det som er relevant?

Er vel ikke en sånn hurtiglader-funksjon på dette kortet vel. I så fall så er det vel noen kort som krever ekstra strøm inn på hovedkortet for å supplere bla USB-portene. Ville sjekket at det ikke er noe sånt som står og surrer i bakgrunnen. programvaren i forbindelse med dette kan jo også skape litt trøbbel.

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...