Gå til innhold

Junifest 2014 - Andreasfe - Sommeridyll

Anbefalte innlegg

I årets junifest skal jeg leve i godtro om evig sommeridyll, i hvert fall nok til at det kan bli et anstendig antall bilder som sneier innom temaet.

Bruker: Andreasfe

Utstyr: Fuji X-E1 og X-E2 med all tilgjengelig optikk.

Nivå: Kandidat

Endret av Andreasfe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble først litt misunnelig på dere som er på skyteøvelse på den danske nord-vest kysten. Men så kom jeg på at jeg skal en tur i August, på den andre siden av landet, og konstaterte at jeg ble litt glad av bildet likevel. :)

Artig med linjen i sanden.

Lenke til kommentar

Jeg er kort og godt såpass frekk at jeg bare kopierer kommentaren jeg ga til Tom inn her, for det gjelder deg også...

Du får ta det som et kompliment at etter at jeg har sett bildene dine både her og i månedstråden har jeg tittet litt på å evt leie et feriehus i Løkken-området... Har vært noen ganger i Danmark de siste årene, mye fotogent landskap der gitt.

Men det blir nok bare med tanken i år...

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige kommentarer. Det er temmelig idyllisk og fint her på nordvestkysten av Danmark.

Å traske rundt på Skagen havn i strålende sommervær er ganske idyllisk etter min menng.

Bilde 2: Meg og Skagen havn

14151677750_44352ab957.jpg

Fujifilm XE-1 + Samyang 12mm f/2

f/2 - 1/3800 - ISO 200

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott linje i sanden på det første bildet, sommerlig absolutt! Og helt fantastiske farger på det siste bildet, fin komp også. På det andre finner jeg ikke noe i fokus, men det var kanskje meningen?

(sånn ca 30 år siden sist jeg var i Løkken, har faktisk noen bilder derfra når jeg tenker meg om)

Lenke til kommentar

Takker for god tilbakemelding, Jan.

Var nok ikke noen tanke om å få noe i fokus i sistnevnte. Hovedønsket var en skygge av meg selv og havna en del ut av fokus. Til nød er jo nedre del av skyggen og asfalten ganske så i fokus, dog ikke noe som fester blikket særlig :)

Lenke til kommentar

Grenen? Ser ut som du var stuck i bunkersen med en vilt stor golf-cart. Men den lagde fine spor da. Og med litt fugle og båtliv ble det et pent landskapsbilde.

Kos dere litt for meg også, selv om jeg ikke fortjener det ;)

Lenke til kommentar

Det var stor fargetemperaturforskjell i de to siste bildene dine, solnedgangen virkelig glødet, men jeg synes også det kjøligere fra Grenen var flott, litt av noen spor i sanden. Det ser forresten merkelig folketomt ut i området, går ut i fra at det er mer folksomt i høysesongen?

Lenke til kommentar

To bilder jeg liker veldig godt, solnedgangbildet er godt komponert, flotte farger, veldig fint med vannet i forgrunnen og "sandhalvøya" i midtden. Som nevnt burde det vært helt rett for å bli enda litt bedre...

Det siste her har mange gode elementer, fine spor i sanden og ikke minst båten som jeg synes løfter bildet mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...