Gå til innhold

Matvarer - Lavkarbo

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden på en lavkarbo diett, som går ut på at jeg prøver å få i meg maks 20-40 karbohydrater per dag. Dette ender dessverre med at jeg har et ganske lite variert kosthold.

De siste ukene har mitt kosthold hovedsakelig bestått av bacon og egg om morgenen og rett før leggetid, og koteletter + potetsalat om dagen.

Noen ganger blir det noe kylling + potetsalat også.

Det jeg altså ønsker, er tips til andre matvarer som inneholder minst mulig karbohydrater! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter lavkarbopyramiden, den inneholder gode tips. Du må spise masse gode grønnsaker. Et genialt og næringsrikt lavkarbomåltid er gresk salat, med salatblader, tomat, agurk, rødløk, masse fetaost og oliven, med rikelig extra virgin olivenolje over. Ellers er det ikke lurt å spise for mye protein heller, det er det naturlige fettet man må få i seg masse av. Det er det som holder deg mett og som opprettholder fettforbrenningen. En av mine favoritter har vært tynn brødskive (0,5 cm) med masse ekte smør (bruk ostehøvel), 4-6 skiver salami, oppskåret tomat og masse majones på toppen. Hjemmelaget tomatsuppe med masse bacon i er og en slager. Wok-gryte med kjøtt, sopp, paprika, litt andre grønnsaker stekt i rikelig olje men ingen pasta, og som spises med rikelig creme fraiche er flott. Peanøtter og andre nøtter er perfekt snacks på kvelden, eventuelt oliven om du liker å knaske på det. Variasjonsmulighetene er uendelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...