Stigma Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hei, Er det mulig på en eller annen måte å sette forskjellige spin-down verdier for forskjellige harddisker? Jeg vil gjerne ha instillinger som dikterer at OS-disken alltid er på og klar til bruk, men sekundære harddisker som bare brukes av og til for lagring v større filer vil jeg gjerne skal slå seg av fort (f.eks. 5 minutter uten bruk) for å redusere både støy og strømforbruk. Bonusspørsmål: Hovrdan reagerer SSDer på denne instillingen? Har de i de hele tatt noen slik "av" status eller bare ignorerer de denne instillingen i power management? -Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) OS disken aksesseres hele tiden uansett. Åpne resource manager disk , så ser du det. Er den i tillegg ssd så ignoreres jo også 'spin down'. Setter du 5 minutter, vil data disken eksempelvis hdd kun stoppe om den ikke har vært aksessert ila 5 minutter. OS disken vil fremdeles være aktiv (uansett type). Ssd kan reagere på lpm , hipm og dipm. Som har timer uavhengig av hdd spin down. http://www.sevenforums.com/tutorials/177819-ahci-link-power-management-enable-hipm-dipm.html Men jeg fraråder deg egentlig helt å ha ahci lpm dipm/hipm enablet. Ofte så skaper det lag og ytelses issues og andre problemer med ssd. Endret 29. mai 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå