Gå til innhold

Overklokke dellided I7 4770K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

:dremel: temp da ?

orginalt skal i7-4770k ha ca 8.2 på cinebenc 11.5 skåre.

Her er bilde

:dremel: temp da ?

orginalt skal i7-4770k ha ca 8.2 på cinebenc 11.5 skåre.

Temp er som sagt, Max 77¤, Eller ikke så høyt på Cinabench, Ville du kalt oc`en stabil nå?

 

Cirka, 25% økning da? fra 8.2 til 9.64 :9 Nå gir jeg meg for idag/inatt, Og takker virkelig mye for hjelpen papusan ;)

Lenke til kommentar

Dette er siste testen, gjør testen igjen :) oppdaterte også til den nyeste cinabench, ver.15 og ikke 11.5 :)

 

Cpu voltage, 1.255 i Bios, 1.264 i Cpu-Z under load. min/max cache ratio er 40/40, Noe høyere så ville ikke pcen starte probertly. Ram er på 1600mhz, Kan sikkert finne timing, Men regner med at det er uintressant :)

Hei

Det er ikke så mange som bruker Cinebench 15. Di aller fleste bruker enten Cinebench 11.5 eller så bruker di wprime verson 1.55 eller 2.10. (husk og stille inn på 8 tråder). I wprime bruker vi som oftest kort testen wprime 32 eller den lengere testen wprime 1024. Den lengere testen er fin til og teste stabilitet. Det er ikke så mye og hente på og øke cashe ratio over 40 men litt. Noen klare og holde multiplikator og cashe synkront 1:1 men det er sjeldent. Ofte ustabilitet med en høyere cashe. Du kan prøve og øke voltage litt på cashen hvis du vil øke den. Det er mest og hente på og øke klokke frekvensen. Prøv så langt det er mulig og holde lavest mulig volt. Di aller beste processorene klarer seg med mindre volt en det som er vanlig.

Endret av papusan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er siste testen, gjør testen igjen :) oppdaterte også til den nyeste cinabench, ver.15 og ikke 11.5 :)

 

Cpu voltage, 1.255 i Bios, 1.264 i Cpu-Z under load. min/max cache ratio er 40/40, Noe høyere så ville ikke pcen starte probertly. Ram er på 1600mhz, Kan sikkert finne timing, Men regner med at det er uintressant :)

Hei

Det er ikke så mange som bruker Cinebench 15. Di aller fleste bruker enten Cinebench 11.5 eller så bruker di wprime verson 1.55 eller 2.10. (husk og stille inn på 8 tråder). I wprime bruker vi som oftest kort testen wprime 32 eller den lengere testen wprime 1024. Den lengere testen er fin til og teste stabilitet. Det er ikke så mye og hente på og øke cashe ratio over 40 men litt. Noen klare og holde multiplikator og cashe synkront 1:1 men det er sjeldent. Ofte ustabilitet med en høyere cashe. Du kan prøve og øke voltage litt på cashen hvis du vil øke den. Det er mest og hente på og øke klokke frekvensen. Prøv så langt det er mulig og holde lavest mulig volt. Di aller beste processorene klarer seg med mindre volt en det som er vanlig.

 

Da laster jeg ned gamle versionen igjen. Først økte jeg volt på 25+ og satt cache ratio il 41. Da ville den ikke starte, Jeg fjernet all volt og degraderte til 40, Da startet den. Tror at den ikke vil mer.Den likte ikke at jeg økte volt på cahcre ratio. Den forrige eieren, trengte mye volt på cpuen, 1.4 på 4.6ghz, 1.3## på 4.5ghz. Så jeg tror jeg holder meg til det nåværende, Jeg fikk whea feil på prime, med V på 1.245, men ikke på 1.255, Kan prøve å få den på 1.250V. Jeg lastet ned wprime, Men kunne ikke åpne filen, Skal prøvde å laste det ned igjen. fikk feil i 7-zip og windows greia :)

Lenke til kommentar

Prøv og få til en stabil overklokk, ikke bare den høyeste mulig klokke hastigheten. En for høy cashe ratio gjør bare cpu mer ustabil. Teste med Linpack 0.6.5 avx2 10k over 24 timer deretter Linpack 0.6.5 avx2 28k noen timer. Følg temperaturen nøye. Heller redusere cashe ratio under stabilitet testen for og utelukke feil. Har du funnet en grei overclock på kjernene som er stabil, kan du prøve og øke cashen. Men som sagt cashen gjør ikke resultatene så mye bedre for klokke hastigheten er king ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv og få til en stabil overklokk, ikke bare den høyeste mulig klokke hastigheten. En for høy cashe ratio gjør bare cpu mer ustabil. Teste med Linpack 0.6.5 avx2 10k over 24 timer deretter Linpack 0.6.5 avx2 28k noen timer. Følg temperaturen nøye. Heller redusere cashe ratio under stabilitet testen for og utelukke feil. Har du funnet en grei overclock på kjernene som er stabil, kan du prøve og øke cashen. Men som sagt cashen gjør ikke resultatene så mye bedre for klokke hastigheten er king ;-)

Prøver å nå stabil Oc :) Virker ganske stabil. klarer 4timer med Prime95 :) Kan også la den stå på Linpack over natten :)

Lenke til kommentar

Er det trygt å øke Blck litt? kanskje 103/04? Cpu`en var ikke helt stabil med cache ratio på 40, Kunne heller ikke øke cache volt. Da ville jeg ikke få skjermbilde eller signal til mus/tastatur. Tok volten opp til 1.260 just to be on the safe side. Går ikke iver 65¤ i Spill. men siden døren litt åpnet. :)

EDIT. fikk 0.05 poeng mindre da jeg hadde 39/39 istedenfor 40/40. Regner med det ikke utgjør en frame engang :=)

 

EDIT: kjører den på 102.6x44 som gir meg 4.5¤¤Ghz. Er ikke det greit? Gikk fra 9.64 til 9.93P :) Ikke langt unna 3930K på stock ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Husk på att en for høy blck gjør systemet ustabilt.Det er enkelte hovedkort som er verre en andre kort. Ikke bare på cpu, men også grafikkort- hardisker-lydkort -minne og div andre ting, Så og si alt på din pc. Med en for høy blck er det mange som får f.eks en litt skurrende lyd på you tube og lignende.

Hva er volten på cashen ?. Har du testet med wprime 1024(8tråder)?Her er et eksempel på cashe voltage :

Cache Voltage 1,15 V for en overklock på 4.4-4.5ghz standard overklokk.

Endret av papusan
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...