Xanny Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) jeg skulle bytte kabinett i dag. tok ut alle komponentene ut fra det gamle kabinetttet og satte i det nye kabinettet, jeg byttet også ny cpukjøler. men etter at jeg hadde skrudd sammen og satt alt som sammen på plass i det nye kabinettet ville ikke pc-en skru seg på jeg skjønner ikke hva som kan være galt siden alt av kabler står i som det skal? please hjelp meg noen på forhånd takk for all innspill Endret 28. mai 2014 av minipack Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) sånn så pcen min ut før jeg bytta kabinett og slik ser det ut nå Endret 29. mai 2014 av minipack Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg er ingen ekspert desverre, men dersom alt annent er likt og koblet opp rett, så er jo eneste mulige feilkilde påknappen, evetuelt at påknapp ledningen ikke er koblet til kortet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Har du ikke avstands stykker (studs) mellom kabinett bunnen og hovedkortet ? ...... Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Har du ikke avstands stykker (studs) mellom kabinett bunnen og hovedkortet ? ...... hmm nei? hadde ikke det i det gamle kabinettet heller tror jeg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Da er det ikke rart du har problemer. Det er ABC i bygging. Bare flaks at det virket tidligere. Finns avstands stykker i messing (vanligste) , eller plastikk klips. Det følger med kabinettet man kjøper. http://www.slcentral.com/articles/99/9/buildrigp1/ Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Da er det ikke rart du har problemer. Det er ABC i bygging. Bare flaks at det virket tidligere. Finns avstands stykker i messing (vanligste) , eller plastikk klips. Det følger med kabinettet man kjøper. http://www.slcentral.com/articles/99/9/buildrigp1/ du har nok helt rett i det. men jeg fant ut at den ene i kontaktpinnen i usb3slotten var kraftig bøyd, så det kan også være en grunn til jeg ikke får slått den på? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Du må først og fremst skru ut hovedkortet og bruke avstands stykker før du slår det av/på flere ganger. Grunnen til at det ikke går på er en og/eller flere kortslutninger. Får bare håpe utstyret ditt fremdeles er i orden. 1 Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Du må først og fremst skru ut hovedkortet og bruke avstands stykker før du slår det av/på flere ganger. Grunnen til at det ikke går på er en og/eller flere kortslutninger. Får bare håpe utstyret ditt fremdeles er i orden. ok forstår. kan det ha kortsluttet skjermkortet mitt også siden jeg hadde det i hovedkortet? uansett, jeg fant avstandsstykkene i en liten eske, og har skrudd dem i kabinettet og tatt ut det gamle hovedkortet fordi jeg har bestilt meg et nytt hovedkort siden den andre tror jeg er blitt defekt nå. bestilte dette https://www.komplett.no/asus-p9x79-socket-2011/652808 Lenke til kommentar
Sebstern Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) hvilket kabinett har du (nå)? EDIT: er noen kabinetter man ikke trenger avstandsskruer, som f.eks mitt 750D. Endret 29. mai 2014 av Sebstern Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Du må først og fremst skru ut hovedkortet og bruke avstands stykker før du slår det av/på flere ganger. Grunnen til at det ikke går på er en og/eller flere kortslutninger. Får bare håpe utstyret ditt fremdeles er i orden. ok forstår. kan det ha kortsluttet skjermkortet mitt også siden jeg hadde det i hovedkortet? uansett, jeg fant avstandsstykkene i en liten eske, og har skrudd dem i kabinettet og tatt ut det gamle hovedkortet fordi jeg har bestilt meg et nytt hovedkort siden den andre tror jeg er blitt defekt nå. bestilte dette https://www.komplett.no/asus-p9x79-socket-2011/652808 Du tested det gamle først? Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 hvilket kabinett har du (nå)? EDIT: er noen kabinetter man ikke trenger avstandsskruer, som f.eks mitt 750D. fractal design arc mid 2 Du må først og fremst skru ut hovedkortet og bruke avstands stykker før du slår det av/på flere ganger. Grunnen til at det ikke går på er en og/eller flere kortslutninger. Får bare håpe utstyret ditt fremdeles er i orden. ok forstår. kan det ha kortsluttet skjermkortet mitt også siden jeg hadde det i hovedkortet? uansett, jeg fant avstandsstykkene i en liten eske, og har skrudd dem i kabinettet og tatt ut det gamle hovedkortet fordi jeg har bestilt meg et nytt hovedkort siden den andre tror jeg er blitt defekt nå. bestilte dette https://www.komplett.no/asus-p9x79-socket-2011/652808 Du tested det gamle først? har allerede bestilt nytt så jeg kasta det andre... men jeg er veldig sikker på at det var defekt er spent på om jeg får til å installere det riktig denne gang når jeg får det nye hovedkortet. Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 da har jeg installert nytt hovedkort og cpukjøler, og nå får jeg skrudd pcen på, men jeg får bare opp denne feilmeldingen noen som vet hva som er galt og/eller hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Sebstern Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hvis du har satt OC i bios, ta det vekk, prøv å boot da. Sjekk om CPU vifta/kjølern din er kobla riktig Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Standard oppstart det når du har tatt inn og ut hardware. Trykk F1 og sett opp BIOS. [Edit] CPU Fan Error får du siden du har en lukket vannkjøler. De-aktiver turtallskravet som er satt i BIOS. Pass også på at pumpen din går, fordi den temperaturadvarselen du har er ikke normal. Endret 30. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Husket termisk pasta? Håper nå det... Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Husket termisk pasta? hehe jada, seff gjorde jeg det. brukte noctua thermal paste men det funker nå, jeg hadde visst glemt å plugge i en kabel fra cpublokken på rett sted. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hehe ... Corsairen? Det er en 3p til HK og en molex eller sata til PSU fra den. Kan vel ikke være så vanskelig? Da hadde jeg rett i at pumpen ikke gikk altså .. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hehe ... Corsairen? Det er en 3p til HK og en molex eller sata til PSU fra den. Kan vel ikke være så vanskelig? Da hadde jeg rett i at pumpen ikke gikk altså .. Jeg bruker kun Sata kontakten på min H100i, Skal jeg bruke Sata + 3pins? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå