Tullballj Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 "Skitne tanker. Vi suger best" står det på et firma sine slamsugere i Bergen. Det hat fått mange til å reagere. Er det diskriminerende eller er det morsomt? Link: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Slik-reklamerer-de-for-slamsuging-3128074.html#.U4YwNJR_tZw Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Slamsugerne i Ålesund har i alle år kjørt rundt med et stort "Vi suger alt"-skilt på bilene sine. Det var festlig i 1998. edit: I rød skrift Endret 28. mai 2014 av Twinflower Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Bare idioter med gammel humor. Å gjøre dette til en stor kjønnsdiskriminerings sak er bortkastet tid. 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Bare idioter med gammel humor. Å gjøre dette til en stor kjønnsdiskriminerings sak er bortkastet tid. This. Kan også legge til barnslig humor, men hvor akademisk kan man forvente de karene å være? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 De lyver jo ikke, de suger opp innholdet i dine skitne septik-tanker med sugebil. At du legger diskriminering i en forkortet beskrivelse av deres jobb er ditt problem, ikke deres Og forresten, hvordan er suging kjønnsdiskriminerende? begge kjønn kan suge og suges, bare forskjellig sted... 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Det er humoristisk, noe som de fleste selskaper kunne lært litt av. Det er jo noe du husker. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Sånn går no dagan... Er det ikke det ene så kan de alltids ta seg nær av det andre. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg har inntrykk av at så godt som alle septik-bedrifter har barnslige slagord: Husker jeg hørte en opplesning av de barnsligste slagordene man hadde funnet for slike bedrifter rundt om i Skandinavia, men kommer dessverre ikke på de verste. Uansett: Det skal godt gjøres å sutre om diskriminering på grunn av noe slikt. Da er man for overfølsom. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Ser virkelig ikke problemet, desutten merker jeg det er ganske vanlig med morsome slagord i den bransjen. "Du driter, vi sliter" så jeg det sto på en septiktankbil. (EDIT: yepp, inlegget over, ser bildet er fra kr.sand) Vel, kanskje reklamen kan tydes diskriminerende, eller krenkende, men gjør det noe? Litt spillerom skal man få lov til å ha. Men slik reklame som denne er det aldri noe likestillingsombud som bryr seg om: Endret 28. mai 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Det var i forbindelse med et valg at den slambil kjørte rundt med en plakat bak hvor det stod noe ala dette. "Denne tanken inneholder politiske løfter!" Jeg synes dette og de eksemplene som har kommet i denne tråden er morsomme. Men jeg er jo bare en idiot med gammel humor siden gliset mitt kommer frem av slike slagord. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Du skal ha ganske lite viktig gående i livet om du på død og liv skal drive å bli støtt av sånt. Det tragikomiske er jo faktisk at vi har mennesker som får betalt for å sutre over dette. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg syns det var litt originalt med slagordet "skitne tanker? Vi suger alt!" Det som kanskje var litt mer på kanten var hun toppløse damen ved siden av. Men det er vel ikke ulovlig og hadde det vært en halvnaken mann hadde det kanskje ikke blitt så mye oppstyr? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Greia er ganske enkelt forklart, som det står i bunnen av artikkelen: - Dere har bilde av en kvinnekropp ved siden av teksten? - Det skal det ikke være. Vi har kun hatt tekst. Dersom det er noen som har klistret på bilde av en kvinne, skal det fjernes. Teksten er ment å være der, bildet ikke. Det var det første som slo meg når jeg så bildet også. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Rørleggeren - Vi jobber med det andre driter i. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg syns det var litt originalt med slagordet "skitne tanker? Vi suger alt!" Det som kanskje var litt mer på kanten var hun toppløse damen ved siden av. Men det er vel ikke ulovlig og hadde det vært en halvnaken mann hadde det kanskje ikke blitt så mye oppstyr?Da hadde de vært diskriminerende at det var bilde av en mann og ikke ei dame. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Ja, det kan godt være. Husker for noen år siden de byttet ut hauger med skilt fordi de ikke var kjønnsnøytrale nok. Det skulle for eksempel ikke være en mann som gikk over veien på gangfelt skiltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå