Valkyria Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Jeg har nylig skaffet meg en Samsung 28D590D https://www.komplett.no/samsung-28-4k-led-28d590d/810090 Jeg har testet denne skjermen i Windows og det er noen naturlige problemer som skjer her: Ikonene er utrolig små, men Windows har et verktøy for å skalere dette til 200%. Da ser ting veldig fantastisk og naturlig ut, fram til man åpner nettleser, i dette tilfellet Chrome. Alt ser ut å være i riktig og naturlig størrelse, men all tekst og bilder ser ut til å være blurry. Veldig stor .jpg effekt rett og slett. Jeg frykter det er slik i flere programmer enn bare nettleser, men det ser veldig bra ut i alt som er windows/explorer basert. Finnes det noen 3. parts skaleringsverktøy som gjør jobben bedre enn windows? Er det noen andre løsninger som kan gjøres her? edit: Firefox ser ut til å håndtere dette bra. Har ingen problemer med å forholde meg til denne nettleseren over Chrome, men ønsker selvfølgelig at alle programmer jeg har skal virke feilfritt... Endret 28. mai 2014 av Valkyria Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Har du prøvd å sette opp Cleartype? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Ja, men det har ingen påvirkning i Chrome. I explorer fungerer dette som sagt feilfritt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg trodde at Cleartype var noe som lå i operativsystemet, ikke i nettleseren. Har Chrome en form for turbo-browsing tilsvarende det Opera hadde? En som komprimerer ting slik at det skal gå raskere? Det bør i alle tilfeller kun påvirke bilder og ikke tekst. Mener å huske at du kan manuelt spesifisere dpi i windows. Det bør fikse biffen i alle applikasjoner. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 http://www.howtogeek.com/175664/how-to-make-the-windows-desktop-work-well-on-high-dpi-displays-and-fix-blurry-fonts/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå