Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Snitt for å komme inn på Elektro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig ann på skolen ja, men her i området kommer man inn med mindre man har 3,5 og høyre, så ja du ligger vel på grensen. Jeg hadde 4,7 og kom greit inn. De som hadde 3,5 var de som var på ventelista og kom inn i siste liten. Søk flere steder så er sjangsene større (:

Her snakker jeg om Aust-Agder, vet ikke hvor du søker.

Snittet varierer fra år til år også så det er alltid litt vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Hadde mange venner med 3 og mindre i snitt, alle kom inn på elektro og bygg, Men snittet varierer fra skole til skole og år til år. Er det 10 elever som søker elektro på en skole kommer alle inn, er det 500 stk så blir snittet høyere. Jo flere "elektroplasser" skolen har jo lavere er snittet med mindre det er drit mange som søker

Lenke til kommentar

Det finnes lister over forrige års snitt. Jeg er usikker på hvor de finnes, men du kan alltids spørre en lærer, spørre den skolen du har søkt på eller opptakskontoret.

Da jeg søkte på elektro med ca 4 i snitt i Bergen kom jeg med en gang inn på Årstad, men kom på venteliste på Bergen Maritime, så variasjon i snitt mellom skoler kan definitivt være nok til at du ikke kommer inn på alle skoler med elektro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...