AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Er 3.667 i snitt bra nok til å komme inn på elektro? Anonymous poster hash: 0e4c4...e1a Lenke til kommentar
sicios Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Det kommer helt an på hvilken skole du har søkt og hvor mange som søker.Men tror det vil holde ja. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Det kommer veldig ann på skolen ja, men her i området kommer man inn med mindre man har 3,5 og høyre, så ja du ligger vel på grensen. Jeg hadde 4,7 og kom greit inn. De som hadde 3,5 var de som var på ventelista og kom inn i siste liten. Søk flere steder så er sjangsene større (:Her snakker jeg om Aust-Agder, vet ikke hvor du søker.Snittet varierer fra år til år også så det er alltid litt vanskelig å si. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hadde mange venner med 3 og mindre i snitt, alle kom inn på elektro og bygg, Men snittet varierer fra skole til skole og år til år. Er det 10 elever som søker elektro på en skole kommer alle inn, er det 500 stk så blir snittet høyere. Jo flere "elektroplasser" skolen har jo lavere er snittet med mindre det er drit mange som søker Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Det finnes lister over forrige års snitt. Jeg er usikker på hvor de finnes, men du kan alltids spørre en lærer, spørre den skolen du har søkt på eller opptakskontoret. Da jeg søkte på elektro med ca 4 i snitt i Bergen kom jeg med en gang inn på Årstad, men kom på venteliste på Bergen Maritime, så variasjon i snitt mellom skoler kan definitivt være nok til at du ikke kommer inn på alle skoler med elektro. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Ja søkte Maritimt på som fortsettelse etter VG2. Året før var snittet rundt 3,5 og vi snakka med sjefen og alt og det året vi søkte var snittet oppe i 5. Så ja kom ikke inn. Han skjønnte det heller ikke helt, men ja variasjon er mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå