jente19 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 *Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle sette denne tråden, så beklager hvis dette er feil plassering*Hei, jeg er en jente på snart 19 år og jeg lurer på om jeg kan flytte ut. Jeg tjener 10 000 i måneden pluss 1-2 000 for barnevakt Jeg har fått tilbud på en leilighet for 5500 i måneden inklusiv strøm og nett Jeg spiser veldig litet så der blir det ikke store utgifter Jeg betaler 2000 hver måned for bilen. Så mitt spørsmål er tror dere jeg klarer dette? jeg kommer mest sannsyligvis til å få litt hjelp av mine foreldre, kanskje 1000 i måneden Jeg blir veldig glad for alle de svara jeg for, for dette er en stor og viktig avgjørelse Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hvis du dropper bilen er det nok mulig. Lenke til kommentar
jente19 Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Bilen kan jeg desverre ikke droppe, den må jeg bruke for å komme meg på jobb Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hvis du ikke tjener mer enn 10k i måneden i fast jobb, hva skjer hvis noe ryker enten i leiligheten eller på bilen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Tror dette burde gå fint, men luksus blir det ikke. Hvis du ikke er student kan du også søke bostøtte. 1 Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Tror du klarer deg. Jeg hadde mindre og er fortsatt i live. Du lærer mye ved å bo alene og det er jo pluss at du får litt penger av foreldra. Prøve skader ikke :-) 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Kjapp hoderegning: 10K + 1-2K + 1K = 12-13K 12-13K - 5,5K - 2K = 4,5-5,5K 4,5K/30dg = 150/dg Bør gå bra. Du må klare deg på drøyt 150kr per dag til daglige utgifter. Folk lever trangere enn dette. Noen luksus blir det ikke da. Da jeg først flytta hjemmefra klarte jeg meg med drøyt 3000 utenom husleie. Det gikk. Jeg hadde tilogmed råd til å ta meg en fest innimellom, men jeg gikk ikke på shopping så ofte for å si det sånn. 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Du vet du kan få bostøtte? Det burde hjelpe en del. Jeg får ca 15.000 i måneden, og betaler ca 6000 i måneden i husleie og strøm. I tillegg er det bil, mat, Spotify og så videre. Men jeg klarer meg helt utmerket selv uten bostøtte. Du burde absolutt ikke ha noe som helst problem økonomisk, bare du forstår og godtar økonomien din. Ikke ha for store utgifter, og ikke bruk penger på ting du ikke har råd til. Jeg ville dog ikke forventet at foreldrene mine skulle stille opp, selv om jeg var på din alder. Hvor lenge har du tenkt de skal stille opp for deg? Resten av livet? Til du tjener mer? Men det handler også om å få sitt eget liv, og ikke lenger være avhengig av foreldrene dine. Det gjør mye med selvfølelsen å kun være avhengig av seg selv. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Bilen kan jeg desverre ikke droppe, den må jeg bruke for å komme meg på jobb Hvor langt fra jobb er lieligheten? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Jeg lever på 10k utbetalt + bortebostipend. Har 6500 i husleie m strøm tv og nett ink. netflix og viaplay + ca 2500 i bilutgifter i mnden. Jeg lever relativt greit, mye festing og god mat. Dog blir det lite shopping og sparing. Vel og merke at jeg har dekt tlf via jobben, dette er jo fort en kjip utgift. Endret 6. juni 2014 av Dapp47 Lenke til kommentar
Prostituert Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Du klarer dette fint! Så får du den deilige friheten fra dine foreldre. Tenk deg å bare komme hjem og kunne lese en bok i fred uten lyder fra dine foreldrene. Du er en voksen jente og burde forlate menneske flokken din og starte din egen flokk. Mennesker er dyr og dyr lever i flokker akkurat som mennesket. Når ungen er gammel nok så må ungen flytte ut og starte sin egen flokk. Slik fungerer verdenen. Endret 7. juni 2014 av Prostituert Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Du klarer dette fint! Så får du den deilige friheten fra dine foreldre. Tenk deg å bare komme hjem og kunne lese en bok i fred uten lyder fra dine foreldrene. Du er en voksen jente og burde forlate menneske flokken din og starte din egen flokk. Mennesker er dyr og dyr lever i flokker akkurat som mennesket. Når ungen er gammel nok så må ungen flytte ut og starte sin egen flokk. Slik fungerer verdenen. Den ligningen er vel ikke verdt mer en slitasjen på tastaturet... håper du forstår bedre enn det!! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Mennesker er dyr og dyr lever i flokker akkurat som mennesket. Når ungen er gammel nok så må ungen flytte ut og starte sin egen flokk. Slik fungerer verdenen. Hamstre spiser barna om de ikke kommer seg ut fort nok. Hadde mennesker vært som dyr ville jeg ikke dratt på middag til noen om barna er "på ferie"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå