Forumforumforum Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Bistår ei jeg kjenner i å oppgradere rekkevidden på wlan i en større enebolig. Det står i dag en zyxel P2812 på et kontor i 1. etasje, og en Linksys WRT54G med dd-wrt i 2. etasje. (midlertidig fix til ny løsningen kommer på plass) Det er flere apple-enheter i huset som mildt sagt har latterlig rekkevidde så det trengs forbedringer. (Jeg tester en iphone 5 og iphone 5s kontra en LG G2 og en Samsung S5) Hva slags oppsett vil være fornuftig her? Sette en ny router eller aksesspunkt på kontor i 1. etasje + extender/aksesspunkt i 2. etasjen? Det er i 2. etasjen det er størst behov for dekning i hele etasjen. 1.etasje klarer seg med halve arealet (i den enden som kontoret er i) Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 https://www.komplett.no/asus-rt-ac66uea-n66u-routerrepeater/808558 funker veldig bra hos meg, men 160 kvm og ikke 400..... eventulet kan du teste sånn dings som sender signaler via el anlegget men hører det funker best i husstand med nytt el anlegg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Det beste er å legge kabel rundt i huset og sette ut AP'er (Access Points) for å få tilfredstillende dekning. Du kan bridge og herje med repeatere men det blir aldri bra, spesielt siden de stjeler båndbredde og "samtaletid" siden kun en WiFi enhet kan snakke om gangen, og repeatere må jo snakke for å sende data tilbake til hovedstasjonen og ut på nettet. Med kabel og flere AP'er så slipper du denne og trenger kun å fokusere på dekning av selve huset, Tiltman er fan av utstyr fra Ubiquity for denne oppgaven, men det skal være teoretisk mulig å få til med DD-WRT routere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå