AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hallo. Gutt i 20-åra her. Jeg vet at diskusjon.no ikke er sertifisert helsepersonell, men i og med at verken øyelegen min eller leger på Ullevaal har klart å svare noe skikkelig på det, så forsøker jeg her. Jeg har hatt ca 6-7 øyeoperasjoner av forskjellige grunner, derav linseluksasjon, netthinneløsning og lignende. Men jeg har hatt et "problem" (egentlig ikke et problem?) med at det ene øyet mitt blitt ganske rødt og tildels blodsprengt til tider. Jeg merker ingenting av smerte, irritasjon eller noe sånt, og jeg ser helt fint. Allikevel så blir jeg litt paranoid når det blir såpass blodsprengt. Jeg tar øyedråper for å senke det okulære trykket i øyet, så det skulle vel ikke blitt så sprengt om trykket holdes nede. Er det noen som vet hva det kan være ellers? Øyelegen min sier at han tror ikke det er noe farlig, da det har vært sånn i mange år. Kan vel også legge til at pupillen min er låst til en VELDIG liten størrelse på det øyet, og dråper for å gjøre pupillene større fungerer relativt dårlig. Dette kan verken folk på Ullevaal Sykehus eller mitt eget lokalsykehus svare noe særlig på. Noen som har vært borti det samme? Anonymous poster hash: 3c2c0...c2c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Vil også legge til at dette øyet er mer lyssensetivt enn det andre, og mye mer når jeg akuratt har våknet. Anonymous poster hash: 3c2c0...c2c Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Det venstre øyet mitt blir ofte blodsprengt på høyre siden. Ingen smerter, men skjer ofte i perioder med stor belastning, f.eks. som nå i eksamensperioden med ekstra mye lesing. Kjenner ofte at øynene føles trøtte i disse periodene, men ikke noe verre enn det. Er ganske normalt og ufarlig utifra hva jeg har blitt fortalt, om enn noe ubehagelig og lite pent. Virker ut til å være verre for deg, men med mindre det skjer nærmest hele tiden så ville jeg ikke vært bekymret. Kan vel kanskje skyldes allergi viss dette er tilfelle? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg har aldri merket noe med allergi, aldri hørt at jeg har vært det noen gang heller, så da må det være en spesiell form for allergi, siden alle andre hovner opp og tårene renner? Hehe. Anonymous poster hash: 3c2c0...c2c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå