Gå til innhold

Trenger tips til forsterkerkjøp

Anbefalte innlegg

Hei.

Har store planar om å kjøpe ny forsterker etter kvart, og trenger litt tips om kva som er bra der ute i prisklasse ca. 5000,-. Har så langt sett mest på Rotel RA-11 og Yamaha R-N500, og syns disse ser ut som gode alternativer, då eg er nødt til å ha nokre digitale innganger på forsterkeren.

Har nokre gamle Sansui-høgtalarar med ukjente specs, kan ikkje finne noko på dei, verken på kabinettet eller Google, men dei høyres ikkje spesielt tungdrevne ut.

Takker

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Andre alternativer kan blant annet være Marantz PM6005, NAD D3020 og Micromega Myamp: http://thestateofsound.net/2014/05/18/micromega-myamp-the-little-amp-that-could/. Er selv på utkikk etter en forsterker med innebygd DAC i denne prisklassen. Dessverre så ser det ut som om hifi / midfi-bransjen ikke har våknet opp til den "heldigitale" musikkhverdagen til folk flest. Forsterkere har fortsatt navn som "Tape" på inngangene :sleep: så jeg sitter fortsatt litt på gjerdet. Er spesielt interessert i klasse D forsterkere som er veldig effektive og kan bygges små. NAD3020 hadde vært klart kjøp fra min side hvis den ikke hadde blankt plastikk-kabinett og berøringsknapper.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...