WEST COAST Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) hei, har en stasjonær med trødlås. får normalt bare inn 2 streker og er for tregt å spille noe som helt spill. lurer på om jeg kjøpe ny ruter eller powerplug? min ruter nå: linksys WRT54G Endret 28. mai 2014 av WEST COAST Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 vil nok komme et stykke med ny ruter ja, men hva slags nettverkskort står i pc'en og tar imot signalet? Hvordan er signalet hvis du tester med en bærbar / mobil fra samme avstand? Er ikke noe imponert over homeplug generelt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Kommer an på hvordan sikringsskapet ditt ser ut... Står alle enhetene på samme kurs skal det gå unna i grei hastighet, men på to kurser kan det bli endel forstyrrelser. Men de skikkelige er dyre, og de billige er dårlige... Hva med å trekke litt Cat5e-kabel i huset da? De er ganske små og fleksible, og du får 1000Mbit hastighet på dem. Lenke til kommentar
WEST COAST Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) vil nok komme et stykke med ny ruter ja, men hva slags nettverkskort står i pc'en og tar imot signalet? Hvordan er signalet hvis du tester med en bærbar / mobil fra samme avstand? Er ikke noe imponert over homeplug generelt. TP-Link TL-WDN4800 Endret 28. mai 2014 av WEST COAST Lenke til kommentar
WEST COAST Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 vil nok komme et stykke med ny ruter ja, men hva slags nettverkskort står i pc'en og tar imot signalet? Hvordan er signalet hvis du tester med en bærbar / mobil fra samme avstand? Er ikke noe imponert over homeplug generelt. TP-Link TL-WDN4800 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hvordan er signalet hvis du tester med en bærbar / mobil fra samme avstand? Er det bare stasjonæren som har dårlig signal eller? Har du testet? Lenke til kommentar
WEST COAST Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hvordan er signalet hvis du tester med en bærbar / mobil fra samme avstand? Er det bare stasjonæren som har dårlig signal eller? Har du testet? ja har fullt/4 med bærbar og tlf Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hvordan er signalet hvis du tester med en bærbar / mobil fra samme avstand? Er det bare stasjonæren som har dårlig signal eller? Har du testet? ja har fullt/4 med bærbar og tlf Da ville jeg vurdert en bedre mottaker, Asus EA-N66 kanskje, dog jeg ikke er særlig oppdatert på akkurat det. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Hvis folk stiller krav ved spilling, så er det jo egentlig bare kablet nett som gjelder... Løsninger med nettverk over strømnettet kan fungere bra hvis man er litt heldig. Men må testes i praksis for å se om det funker akkurat hos deg. Hos meg funker det flott i et rom, men ikke i et annet selv om det er på samme kurs. Evnt. kjøp et sted med returrett. Kjenner ikke nettverkskortet, men ser ut til å ha brukbar antenneløsning. Kanskje det kan hjelpe med å flytte/snu på PC/antenner for å det rettet med mot ruter? Skaffe ekstern antenneløsning eller skjøtekabler til antennene for å få de unna metallet i kabinettet? Ruteren var nok bra da den var ny, men kanskje det kan hjelpe med en nyere ruter med n-standaren. Men da bør det være en kvalitetsruter - ikke noe billig rask fra Elkjøp... ;-) Endret 28. mai 2014 av Mr D Lenke til kommentar
WEST COAST Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Hvordan er signalet hvis du tester med en bærbar / mobil fra samme avstand? Er det bare stasjonæren som har dårlig signal eller? Har du testet? ja har fullt/4 med bærbar og tlf Da ville jeg vurdert en bedre mottaker, Asus EA-N66 kanskje, dog jeg ikke er særlig oppdatert på akkurat det. pcen står under et bord og da er antenner bak (antenner motstadt vei av ruter) hvis jeg lar den stasjonære stå normalt så får 1-2 mbps og lavere. men snur jeg så får jeg 3-4 og kan spille counter strike GO helt fint med 80 ping laptop står på bordet og har 3 streker hele tiden. så det kan vel ikke være noe med mottakeren. det er jo tilbud på ASUS RT-AC66U nå så går nok for ny ruter Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hvis du bare får dårlig på stasjonære som du sier, så er det jo fordi den sliter med å ta imot signalet, en kraftigere ruter vil nok være smart, det kommer ann på hvor mye du vil bruke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå