Gå til innhold

Ombestemt meg etter forskjøvet førstegangstjeneste

Anbefalte innlegg

Jeg er tjenestedyktig og var opprinnelig kalt inn til førstegangstjeneste i HMKG i april 2013. På denne tiden ønsket jeg å gjennomføre førstegangstjenesten, og jeg var også glad for at jeg kom inn i HMKG. Da jeg bestemte meg for å ikke kaste bort over et halvt år etter vgs på å vente på innrykk til førstegangstjeneste, så valgte jeg å starte på bachelor-utdanning. Jeg fikk utsatt førstegangstjenesten til Juni 2015. På denne tiden holder jeg på med eksamen og innlevering av bacheloroppgave. (Dersom ting går som planlagt)

Jeg har overhodet ikke noe ønske om å gå rett fra skolebenken og inn i førstegangstjeneste. Jeg ser på det som bortkastet tid og jeg vil mye heller komme meg ut i arbeidslivet. Yrket jeg har valgt å utdanne meg til har lovbeskyttet tittel, så jeg må også arbeide i 2 år før jeg kan ta i bruk tittelen.

Jeg er 22 år når jeg evt. blir innkalt i 2015.

Er det noen sjanse for at jeg kan slippe unna førstegangstjenesten? Kan det hjelpe meg dersom jeg får legeattest på at jeg er allergisk mot bla. bjørkepollen? Jeg opplyste om at jeg hadde allergi mot pollen da jeg var på sesjon, men fikk beskjed om at det ikke var noen dokumentasjon på at jeg har allergi. Siden jeg ble erklært tjenestedyktig så brydde de seg åpenbart lite om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplyste om at jeg hadde allergi mot pollen da jeg var på sesjon, men fikk beskjed om at det ikke var noen dokumentasjon på at jeg har allergi. Siden jeg ble erklært tjenestedyktig så brydde de seg åpenbart lite om det.

Hah, enten har reglene endret seg siste årene, eller så er det forskjellig praktisering av regler rundt om i landet. En jeg var på sesjon med, kom ikke inn fordi han var allergisk mot reker, selv om han besto testene godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...