tunefish Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Leste engang en artikkel om at man kan bruke tv-kort (Med digital inngang) som PCTV Pro, til å dekode parabolsendinger. Altså bare koble antenna rett i kortet, og kortet/softwaren klarer resten? Noen som har prøvd dette/ vet om dette vil fungere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 PCTV Pro er et TV kort. For å koble til digital parabol trenger du noe helt annet, et DVB-S kort. Det er relativt kurant så lenge du har kort. Tror ikke det er lettt å skaffe software som kan dekode uten abonnement (som jeg antar er det du spør om). Videre diskusjon om dette må forøvrig skje i andre forum. Det er sikkert enklere med en Dreambox enn med et kort i en PC. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Som hårek sier så blir nok dette om piratkopiering og vil bli stengt snart, men dette har vært oppe før og da kom man frem til at descramblersoftware ikke eksisterer for det offentlige. Kan hende det er en liten unge som sitter på det da... Men kobler du en parabolmotaker til pcn så kan du jo gjøre det på lovlig måte Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Ok, det var nemlig det jeg lurte på. Om jeg var nødt til å koble den til receivern først og så videre eller om jeg bare kunne koble direkte fra parabolantenne og inn på PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå