Gå til innhold

De fleste av dagens kristne er falske.


Anbefalte innlegg

Til dere som er kristne her. Broren min er kristen, han har nettop konfirmert seg. I sommer har han sommerjobb og blei bedt om å jobbe sist søndag, han sa ja og brukte 6 timer i arbeid på søndagen. Spørsmålet mitt er skal eg drepe han sjølv, eller la heile familien steina han til døde i hagen?

 

Exodus 21:7

 

Er Guds lov absolutt, bindende og skrevet i stein til alle tider og under alle omstendigheter?

Bør du lese bibelen under ett? Som en helhet? Eller bokstav for bokstav, setning for setning?

Til hvem ble moseloven gitt?

Tror du selv at du kan bryte budet om å ikke drepe?

Hva svarte Jesus fariseerne når de kom med en mann som skulle helbredes på sabbaten?

Johannes 8:7; Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen...

Matteus 7:3; Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mark 2,23ff: "Ein gong bar det så til at Jesus gjekk gjennom ein kornåker på sabbaten, og læresveinane hans tok til å riva av aks medan dei gjekk. Då sa farisearane til han: «Sjå, kvifor gjer dei det som ingen har lov til på sabbaten?» Han svara: «Har de ikkje lese kva David gjorde då han var i naud, og både han og mennene hans svalt? Han gjekk inn i Guds hus den tid Abjatar var øvsteprest, og åt skodebrøda, dei som berre prestane har lov til å eta; han gav òg dei som fylgde han.» Og Jesus sa til dei: «Sabbaten vart til for mennesket, ikkje mennesket for sabbaten. Difor er Menneskesonen herre over sabbaten òg.»"

Se der ja, broren gjorde det samme som Jesus Kristus selv, altså en ekte kristen :)

 

 

Er Guds lov absolutt, bindende og skrevet i stein til alle tider og under alle omstendigheter?...

Vel du må oppfylle loven til punkt og prikke for å komme inn i Guds rike og unnslippe helvete jfr. bergprekenen

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar
Se der ja, broren gjorde det samme som Jesus Kristus selv, altså en ekte kristen :)

 

Nja, det kan vel diskuterast i kor stor naud denne broren var. Men i einskilde yrker er det naudsynt å arbeide på ein søndag òg. Dersom det her er snakk om arbeid til dømes som hjelpepleiar på ein institusjon, vil eg hevde det er heilt kurant. Er det snakk om kommunal plenklipping, er dette eit arbeid som godt kan leggjast til ein annan dag. Det viktige er at kviledagen er innsett til det beste for oss.

 

Vel du må oppfylle loven til punkt og prikke for å komme inn i Guds rike og unnslippe helvete jfr. bergprekenen

 

Nei, dette er heilt feil.

Endret av Cair Paravel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel du må oppfylle loven til punkt og prikke for å komme inn i Guds rike og unnslippe helvete jfr. bergprekenen

 

 

Er det alt som skal til?

 

Nei, du kan heller ikke se på en annen manns kvinne med begjær også må du selge alt du eier og gi til de fattige :)

Lenke til kommentar

 

 



 



Å ? er det ikke det han sier i bergprekenen og andre steder ?


Nei, det er vranglære.

http://nn.wikipedia.org/wiki/Kjetteri


Det er nok bare du, som fariseerne og de skriftlærde, som ikke skjønner hva han sier.

 



Det tar ikke lang tid før to kristne personer kaller hverandre falske kristne. Utenfra ser det ut som hele bunten er like falske/ekte.


Ingen som forventer at du skal se forskjellen eller likheten på dette, eller skjønne noe som helst av dette, Abigor :) Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
Lenke til kommentar

Det tar ikke lang tid før to kristne personer kaller hverandre falske kristne. Utenfra ser det ut som hele bunten er like falske/ekte.

 

Forhold deg til det som er bibelsk. Når det kjem til mitt siste svar til IHS, var det eit forsøk på å kome med eit trollesvar i same ånd som han plar kome med. Mi erfaring er at argument møter veggen der uansett.

Endret av Cair Paravel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er best når han sier "Vær da fullkomene, slik deres himmelske Far er fullkommen" :D

 

 

Du er i spøkehumør nå, ikke sant?

Joda, det er den aller beste leveregel å forsøke å leve opp til, men han forventer jo ikke at noen skal klare å leve opp til å være fullkomne? Da hadde vi jo ikke hatt behov for Jesu død på korset?

Fariseerne forsøkte jo å leve på en slik måte at Gud "måtte frelse dem", men ble de frelst tror du? Kan man bli frelst ved egne gjerninger, bare man følger loven til punkt og prikke? Mulig det, men da er man uten synd, og lik Jesus. Er du et syndfri menneske trenger du ikke Jesu soningsoffer. For alle oss andre "dødelige" så trenger vi dog å ta imot Jesu offer på korset.

Lenke til kommentar

Ingen oppegående tenkende mennesker kan forstå seg på noe av de tekstene, det er bare ett sammensurium av motsigelser. Et lappeteppe av løgn. Utrolig at ikke alle gjenomskuer det.

 

Uansett så tar jeg en "falsk" kristen framfor en hjernevasket "ekte" kristen anyday.

Lenke til kommentar

Så IHS troller i vei og oppfører seg som en vegg i møte med argumenter.

 

Kan ekte kristne trolle?

 

For å svare på problemstillinga. "Vèr fullkomne" betyr ikkje at Jesus krev at vi må vere perfekte og oppfylle lova. Det er ei formaning om å vise Guds fullkomne kjærleik til våre medmenneske. Vi er berre fullkomne når vi er ikledd Kristi gjerningar. Op 7,14: "Då sa han til meg: «Dette er dei som kjem ut or den store trengsla og har vaska kleda sine og gjort dei kvite i Lammets blod."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 


Du er i spøkehumør nå, ikke sant? Joda, det er den aller beste leveregel å forsøke å leve opp til, men han forventer jo ikke at noen skal klare å leve opp til å være fullkomne? Da hadde vi jo ikke hatt behov for Jesu død på korset?
Fariseerne forsøkte jo å leve på en slik måte at Gud "måtte frelse dem", men ble de frelst tror du? Kan man bli frelst ved egne gjerninger, bare man følger loven til punkt og prikke? Mulig det, men da er man uten synd, og lik Jesus. Er du et syndfri menneske trenger du ikke Jesu soningsoffer. For alle oss andre "dødelige" så trenger vi dog å ta imot Jesu offer på korset.


Poenget med alt dette han sier må gjøres, er bare å få folk til å skjønne at det er umulig for folk å komme inn i Guds rike av seg selv, kravene er for store, han mener ikke at du skal gjøre noe av dette, han sier. Det er derfor det er så veldig vanskelig å forstå ham, for svært mange mennesker.

At det er slik, kan du se her

Mark 10:17 "Da Jesus skulle dra videre, kom en mann løpende, falt på kne for ham og spurte: «Gode mester, hva skal jeg gjøre for å arve evig liv?» Men Jesus sa til ham: «Hvorfor kaller du meg god? Ingen er god uten én – det er Gud! Du kjenner budene: Du skal ikke slå i hjel, du skal ikke bryte ekteskapet, du skal ikke stjele, du skal ikke vitne falskt, du skal ikke bedra noen, hedre din far og din mor.» Han svarte: «Mester, alt dette har jeg holdt fra jeg var ung.» Jesus så på ham og fikk ham kjær og sa: «Én ting mangler du: Gå bort og selg alt du eier, og gi det til de fattige. Da skal du få en skatt i himmelen. Kom så og følg meg!» Men han ble nedslått over dette svaret og gikk bedrøvet bort, for han eide mye. Og Jesus så seg omkring og sa til disiplene: «Hvor vanskelig det blir for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike!» Disiplene ble forferdet over ordene hans. Men Jesus tok igjen til orde og sa: «Barn, hvor vanskelig det er *for dem som stoler på rikdom,• å komme inn i Guds rike. Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.» Da ble de enda mer forskrekket og sa til hverandre: «Hvem kan da bli frelst?» Jesus så på dem og sa: «For mennesker er det umulig, men ikke for Gud. Alt er mulig for Gud.»"

 


Ingen oppegående tenkende mennesker kan forstå seg på noe av de tekstene, det er bare ett sammensurium av motsigelser. Et lappeteppe av løgn. Utrolig at ikke alle gjenomskuer det.



Nei, det er det ikke, det er med vilje presentert slik at kun de virkelig interesserte skal skjønne det.

 



For å svare på problemstillinga. "Vèr fullkomne" betyr ikkje at Jesus krev at vi må vere perfekte og oppfylle lova. Det er ei formaning om å vise Guds fullkomne kjærleik til våre medmenneske. Vi er berre fullkomne når vi er ikledd Kristi gjerningar. Op 7,14: "Då sa han til meg: «Dette er dei som kjem ut or den store trengsla og har vaska kleda sine og gjort dei kvite i Lammets blod."


Bra ! Er du ikledd Jesus Kristus ?

Rom 13,14 "kle dere i Herren Jesus Kristus"

Ef 4,24 "Kle dere i det nye mennesket"

Gal 3:27 "Alle dere som er døpt til Kristus, har kledd dere i Kristus"

Dette minner egentlig om den greske fabelen om de som kledde seg ut som sauer, for å komme ut av hulen forbi kjempen som hadde tatt dem til fange eller noe sånt :D Endret av LiamH
Trippel-post flettet.
Lenke til kommentar

 

Det stemmer det du sier omn at kristen ikke følger bibelens lære idag! Det er helt riktig! ....

Å være kristen vil ikke si å følge noen lære, å være kristen vil si å være Jesu Kristi "forlengende arm" i dagens verden.

 

Såklart vil det si å følge lære. Hvorfor er det da lære i bibelen hvis vi ikke skal følge den? Vi er heller ingen forlendenge armer. Vi er Guds Barn vi skal være lydige, akkurat som ett barn er lydig mot sin forelder, og hvis barnet ikke er lydig da tukter foreldrene barnet, for det er til barnets eget beste. Det er slik med Gud også. Vi skal vitne, og vi skal ikke bry oss om denne verden,

 

Jeg pleier å si at denne verden er døden, og døden er livet for den som er kristen, og vi vil få flest mulig av våre venner i døden til livet slik at de kan nye guds paradis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...