Gå til innhold

Vakt og sikring Ørlandet

dIFEO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er no nokre år sidan eg var på Ørlandet.

På Ørlandet er det svært flatt, så vinden tar godt. Like i nærheita av flyplassen ligger Brekstad som er ein bitte liten by. Det er ikkje all verden med tilbud der men det er både handelsmuligheiter og sjenkeplassar der.

Uansett så vil nok du bruke mesteparten av tida på basen når du er der, så det blir nok ikkje så mykje tid til å sjekke området rundt.

Det er heller ikkje så langt til Trondheim, tar ca ein time med hurtigbåten. Så i forhold til heimreiser og slikt så er det ganske så greit, berre å ta båten til Trondheim og derifrå kan du reise vidare med fly, tog eller buss.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Hvordan var turnusen din der? Og er det noen som vet hvordan den er nå?

:)

Regner med de har den "nye" standard turnusen til de fleste V&S rundt om, 1 uke dag -> 1 uke natt -> 1 uke fri - 1 uke grønn tjeneste / utdanning - >Repeat, vi hadde dog 3 dager grønn tjeneste og 4 nye fri dager før vi startet på nytt dag skift.

Dette var på Sørlandet, men i følge befal skulle de fleste steder kjøre denne turnusen.

Lenke til kommentar

Muttern har bodd i Brekstad og onkel jobber på Ørlandet( er ca et år siden jeg snakka med han da) og har selv overnatta på leiren under noen helgebesøk der nå og da. Helt kurant leir og helt ok velferd :)

Brekstad er en fin plass, ok stort, men som sagt over så river vinden godt både der og på ørlandet. Damene er vel også helt kurante i Brekstad sist jeg sjekka :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...