Gå til innhold

Hadde nynorskeksamen i dag og brukte skriftstørrelse 14 :(

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så hadde jeg eksamen i nynorsk idag og i oppgaven stod det at man skulle bruke 12 i skriftstørrelse og 1,5 i linjeavstand. Jeg skrev med skriftstørrelse 14 for at det skulle være lettere å se, og hadde tenkt å bytte til 12 når jeg var ferdig, men glemte det. Resten av oppgaven er ryddig og helt grei. Men jeg har altså levert en tekst med skriftstørrelse 14 :( Vil dette trekke mye ned?

Endret av koosepus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Så dere tror ikke jeg kommer til å stryke av den grunn? :(

Haha, selvfølgelig får du ikke stryk fordi du leverte med skriftstørrelse 14, framfor 12. Hvis det skulle vært tilfellet, ville jeg klaget, og hvis klagen ikke fører til at du består, ville jeg gått til media eller noe. Å stryke på grunn av skriftstørrelse er det mest idiotiske jeg har hørt. :wee:

Lenke til kommentar

Strengt tatt kan man risikere at en oppgave som ikke er i henhold til reglene ikke blir rettet. I praksis skjer det ikke. De kommer bare til å irritere seg og KANSKJE vippe ned i stedet for opp om du er helt på vippen mellom to karakterer. Ville ikke bekymret meg

Lenke til kommentar

L4r5 har nok rett. De kommer til å tenke herregud for en idiot som ikke klarer å lese oppgaven engang, men mer enn en irritasjon for sensor skaper det nok ikke. Hvis du vipper er nok en irritert sensor litt dumt.

Lenke til kommentar

Hvis du har et minstekrav til antall sider og du bare såvidt ligger over kan det hende du vipper ned - skriftstørrelsen har da bidratt til at du oppfyller et minstekrav du ikke oppfyller. Men hvis du stryker av den grunn er det fordi du ikke har besvart oppgaven tilstrekkelig, ikke fordi du brukte feil skriftstørrelse.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde akkurat det samme som deg på nynorskeksamen i går, bortsett fra at jeg hadde skriftstørrelse 12 med linjeavstand 1 i stedet for 1,5!! Tenkte jeg skulle endre det til slutt jeg og, men så glemte jeg det! Har også bekymret og irritert meg mye for dette nå i ettertid, men spurte en norsklæreren om dette hadde noe å si. Hhun svarte at det bare vippet nedover dersom man var helt på vippen, ellers var det ingen big deal. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...