Okapi Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg har en Readynas Duo jeg har brukt her et par år, som jeg tenkte jeg skulle oppgradere fra 2x2TB til 2x3TB. Skrudde dem i rammene, kjørte dem inn, fyrte opp dingsen, og alt ser ut til å fungere greit...bortsett fra at det totalet volumet ikke blir 6TB, men 1,5. Jeg fatter virkelig intet. Har googlet i en evighet uten å finne noe annet enn den sedvanlige greia om at man følger størrelsen på minste disk, men disse er altså identiske 3 TB WD Red. Hva er det jeg overser? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Står det raid 0 i managment? Ser jo mer ut som diskene er satt i raid 1(speil) Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Det er Raid 0, det er jeg helt sikkert på. Satte det opp selv, og dingsen sier jo at jeg mangler redundans. Om det var Raid 1 burde det vel uansett stått 3 TB, ikke 1,5? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er Raid 0, det er jeg helt sikkert på. Satte det opp selv, og dingsen sier jo at jeg mangler redundans. Om det var Raid 1 burde det vel uansett stått 3 TB, ikke 1,5? Sant Gikk fort i svingen her. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 NASen støtter nok ikke større disker enn 2TB tipper jeg. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 NASen støtter nok ikke større disker enn 2TB tipper jeg. Du er nok inne på noe der. Vet ikke hvordan det er med raid, men på single disker i ntfs så vises en 3TB som litt mindre enn 0,8TB. Så to 3TB disker vil da bli ca 1,5-1,6TB. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Du kan jo prøve å oppgradere firmware på den, kanskje det hjelper. Edit: Når jeg sjekker listen over kompatible disker her, ser det ut som 2TB er maks størrelse som vil fungere. Endret 27. mai 2014 av jonny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå