Kostas Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Bruker: Kostas Deltagernivå: PingleUtstyr: Det jeg har Har tittet innom forumet her en god stund nå og har hatt en cirka like lang fototørke. Og for en som fortsatt er ganske så nybegynner(en lærevillig sådan) så er jo ikke det helt optimalt. Bestemte meg derfor ut at jeg kunne benytte anledningen til å tvinge meg ut av tørken og inn på forumet. Da jeg er midlertidig boende i Hangzhou, Kina kommer det nok til å bli vanskelig å ta bilder av norsk natur, håper heller på å vise litt av hverdagslivet her borte. 2 Lenke til kommentar
Kostas Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) 1. Gamle skygger 30mm 1/60 ISO4000 Bildet er både håndholdt og litt forhastet da jeg var på vei hjemover rundt midnatt. Statuen står foran biblioteket og hilser alle som kommer inn hovedinngangen til campus. Har lagt til en lysere variant i etterkant Endret 2. juni 2014 av Kostas 1 Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Spennende bilde, usikker på om det er for mørkt eller ikke. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 De kaster ikke bort penger på uplight spots der, nei. Interessant motiv. Synes det ble litt vel mørkt for min smak, men spoileren var bedre. Jeg ser frem til å se mer av Kina fra deg fremover. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Blir spennende å følge denne festen, gøy med bilder fra andre land og kulturer. Jeg må nok føye meg til de andre her om at bildet blir litt i mørkeste laget. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg foretrekker også den lysere varianten, det er dystert nok, en levning fra en heller mørk periode i Kinas historie? Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Foretrekker nok også spoilervarianten med mer lys. Blir spennende å følge med hva du kan dokumentere etterhvert! Lenke til kommentar
Kostas Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Oi sann, det burde da ikke ta meg så lang tid mellom hver opplasting.Men jaja, gjort er gjort og jeg får bare forsøke å skjerpe meg til neste gang.Her er noen bilder tatt i løpet av uka som gikk.SommerdagerOg sånn er nå sommerdagene her, masser av luftfuktighet da vi er en hundre kilometer fra havet og har en passe stor(og relativt kjent) innsjø midt i byen.Det nærmeste man kan se av land i bakgrunnen er ikke stort mer enn 600m unna. Det skal sies at det ikke bare er luftfuktigheten som er skyld i dette, kraftig forurensning er dagligdags kost med PM2.5 nivåer oppe i 200+ mer eller mindre hver dag. Siden dette bildet er i svart-hvitt tenkte jeg at det kunne være gøy å se det samme bildet men i farger også. Kinesiske murerIkke alle blokader og murer her i landet er like preget av militær tilstedeværelse og noen ganger kan de stå veldig i kontrast til vår oppfatning av et regime som har hatt ganske så skitne labber i løpet av årene. Personlig var dette en gledelig liten overraskelse da jeg føler at den Kinesiske stat og praktisk talt alle offentlige instanser som har noe som helst med estetikk å gjøre er som regel ganske så håpløse.ForbifartDisse karene hadde funnet seg godt til rette i veikanten ved et lyskryss. Midt i rushtiden. Musikken var upåklagelig, og det samme gjelder plasseringen deres. En genistrek rett og slett. Jeg vet ikke om de valgte dette lyskrysset med vilje, men dette krysset er det desidert tregeste med tanke på lysskifter jeg har kommet over i byen.TradisjonerDet blir fort ganske så mange forskjeller mellom kinesere i fra nord, sør, øst og vest siden landet er så vidstrakt som det er. Dette er en jeg mistenker for å komme nord i fra da de lokale her i sør ikke letter på skjorta som de gjør i Beijing og andre steder i nord.Under spoiler finner dere en lokal som utøver sørlige tradisjoner(som må sies å ikke bare være begrenset til Kina). @JorunT Det er en statue av Mao, så ja, du har meget rett. Det er en levning fra en ganske så dyster periode. Endret 9. juni 2014 av Kostas Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Der ja! Det ble en flott fortsettelse med dertil like flott informasjon til bildene. Jeg likte spesielt godt det siste, Tradisjoner, og den tilhørende historien. Spesiell stemning der. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Fint å se dagligdagse bilder fra et så fjernt land, likte også spesielt godt Tradisjoner og spoilerbildet samme dag. Jeg sliter meg for tiden igjennom Færøviks 'Maos rike', så mange grusomheter har jeg litt problemer med å fordøye, så jeg må innta den i veldig små porsjoner. Heldigvis er det vel ikke så ille i dag. Har bare vært i Beijing og omegn i 8 dager en gang for 10-12 år siden, skulle gjerne sett mye mer og andre deler av landet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Syns også det er fint å se slike bilder. Er spent på fortsettelsen. Lenke til kommentar
Kostas Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Det er flott å høre at folk vil se mer! Mer skal komme når nettet blir stabilt nok til at jeg kan klare å laste opp uten å få feilmeldinger som connection time-out. Jeg må innrømme at det å ta bilder av kinesere i sine daglige gjøremål er verre enn jeg først hadde antatt. For det synes ganske godt at jeg ikke er helt lokal og siden jeg stikker meg ut så mye som jeg gjør er det mange motiver som plutselig blir totalt uinteressante siden de på liv og død skal gjøre seg til. At en tydelig mangel på fotoerfaring ikke hjelper stort kan jo også nevnes... Nå er ikke at det er noen grunn til å gi opp, det er heller det motsatte. Dessuten kan jeg jo bare glede meg over erfaringene som gjør at jeg kan levere bedre resultater i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå