Gå til innhold

Førsteinntrykk: Sega Arcade Wireless Console (eller "uoriginal Sega Mega Drive" om man vil)

Anbefalte innlegg

Fikk en Sega Arcade Wireless Console i dag, og har fått testet den litt. For å starte med det viktigste har jeg som de fleste en flatskjerm med HDMI- og scartkontakt, men konsollen kom kun med en enkel ledning for bilde og en for lyd. Dermed var det ned på Claes Olson og skaffe seg et lite adapter til under hundrelappen for å bruke konsollen på scart-inngangen. Litt slit, men forventet strengt tatt ikke mer av en så "gammel" konsoll. Nå bør det nevnes at Hyperion har noen RetroN-konsoller som støtter flere forskjellige spill (NES, SNES, Famicon, Mega Drive og divese GameBoy), og den nyeste har bare en HDMI-utgang.

Selve konsollen er knøttliten, ikke så mye større en selve cartridgene. Faktisk er den mindre enn gamepaden til Wii U, og det sier litt. Men den virker likevel solid, og cartridgen sitter som støpt. Det er tyve spill innebyg i selve konsollen (Alex Kidd in the Enchanted Castle, Golden Axe, Streets of Rage osv), og vi får en ekstra cartridge med førti spill ekstra. Dette er ikke akkurat en Topp 40-liste over bra Sega-spill, men noen burde da vare en liten stund. I tillegg har jeg testet Donald Duck: Quack Shot, og konsollen leser cartridgen helt fint uten problem. Eneste "problemet" er at cartridgen sitter ganske fast, så slet litt med å få ut den første. Men det er på mange måter bare et pluss. :)

Så... hvordan funker alt sammen i praksis? Ganske bra, faktisk. Bildet er ikke det skarpeste, men har en 40" flatskjerm, så bildet blir strukket en del. Men likevel er det rimelig bra kvalitet til å være en så gammel konsoll, og bortsett fra hovedmenyen i Alex Kidd har jeg ikke opplevd noe problem. Det eneste må vel være at Donald ble litt... ikke helt usynlig, men "uskarp" når jeg ble truffet av en fiende. Men dette varte bare noen sekunder, så det er mulig det skal være sånn. Får teste det på, ahem, emulator senere. (har jo spillet i fysisk form her, så ser ikke problemet med å teste en ROM.)

Kontrollene er også meget bra. Knappene og D-paden virker solid nok, og selv om gamepaden er trådløse har konsollen ingen problemer med å registrere dem. De funker helt utmerket. Har bare testet en så langt, men med tanke på hvor solid konsollen faktisk er tviler jeg på at å bruke to gamepads vil være et stort problem. :)

Med andre ord: Trenger du gammel Sega Mega Drive til en billig penge er dette absolutt et alternativ - så fremt du kan bruke scart.

(og btw, har sett mange spill til Sega på QXL til en svært rimelig pris. Nevnte Quack Shot fant jeg til en hundrelapp, og får både Zool og James Pond 3 snart til samme pris.) :)

(btw 2: det finnes også en annen konsoll med 80 spill i stedet for 60, men Gamezone får den ikke inn før tidligst i juni.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...