veldig uvitende Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Er det lov å sende medisin i posten som privatperson? Det er snakk om to sobril-tabletter. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg kan ikke svare med fakta på bordet, men sobril er reseptbelagt og ikke noe å dele ut til andre. Jeg vil tro Det er det mest ulovlige med det spørsmålet, og ikke smart.Står ikke noe hos posten at medisiner er ulovlig å sende hva jeg klarte å lese. http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/forbudt-innhold-og-farlig-gods Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg kan ikke svare med fakta på bordet, men sobril er reseptbelagt og ikke noe å dele ut til andre. Jeg vil tro Det er det mest ulovlige med det spørsmålet, og ikke smart. Står ikke noe hos posten at medisiner er ulovlig å sende hva jeg klarte å lese. http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/forbudt-innhold-og-farlig-gods Hva hvis det er han som skal motta de som eier de og har bare glemt de igjen hos OP f.eks.? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Så lenge mottakeren har resept på slik medisin så er det vel ikke noe problem. Medisin blir jo regelmessig sendt i posten. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Så lenge mottakeren har resept på slik medisin så er det vel ikke noe problem. Medisin blir jo regelmessig sendt i posten. Har ikke det Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Så lenge mottakeren har resept på slik medisin så er det vel ikke noe problem. Medisin blir jo regelmessig sendt i posten. Har ikke det Nei, så hvorfor skal du motta medisiner du ikke har resept på? 1 Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Så lenge mottakeren har resept på slik medisin så er det vel ikke noe problem. Medisin blir jo regelmessig sendt i posten. Har ikke det Nei, så hvorfor skal du motta medisiner du ikke har resept på? Rekreasjon kanskje? Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Så lenge mottakeren har resept på slik medisin så er det vel ikke noe problem. Medisin blir jo regelmessig sendt i posten. Har ikke det Nei, så hvorfor skal du motta medisiner du ikke har resept på? Eventuell muntlig eksamen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er ulovlig å anskaffe slike medisiner. Du har vel fått svaret nå. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jo det er veldig relevant om du er relatert til skolearbeid. Det har iallefall INGENTING på OT-baren å gjøre. Og hvorfor i helvete skulle du nevnte Eventuell muntlig eksamen da? Han skal selvsagt ta tablettene før muntlig eksamen for å roe seg ned. 1 Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Jo det er veldig relevant om du er relatert til skolearbeid. Det har iallefall INGENTING på OT-baren å gjøre. Og hvorfor i helvete skulle du nevnte Eventuell muntlig eksamen da? Han skal selvsagt ta tablettene før muntlig eksamen for å roe seg ned. (Hun) Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det eneste jeg vet er at pakker som ikke skal fortolles har tilnærmet 0 sjanse for å bli oppdaget. Altså post innenlands. Bare send i vei. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Det eneste jeg vet er at pakker som ikke skal fortolles har tilnærmet 0 sjanse for å bli oppdaget. Altså post innenlands. Bare send i vei. Takk! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Ta heller problemet opp med lege og få hjelp til dette. Det kan godt være det er medisiner som er bedre for deg og andre alternativer. Konsertmusikere kan f.eks fungere godt i konsertsammenheng med betablokkere. Du kan ta kosttilskudd som demper symptomene og du kan trene deg mentalt. Lenke til kommentar
Malways Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Lol folkens Det er snakk om en liten uskyldig pille som skal gjøre henne litt roligere på muntlig eksamen. Det er ikke noe hun sliter med til vanlig så å få EN uskyldig sobril som i tillegg er et engangstilfelle kan vel ikke skade. 2 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Moderatormelding Tråden er blitt ryddet for store mengder off-topic og person-debatt.I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det også at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.Brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.Innvendinger eller kommentarer til dette skal tas på PM, og ikke i tråden.LiamH 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Hei! Jeg har fått sobril av legen min ved tidligere anledninger, men ikke av samme grunn som du vil ha. Personer reagerer forskjellig, men kjenner flere som har tatt det og de fleste, inkludert meg, har blitt litt småsløve og døsige av sobril. Vanlig dosering er vel 10mg om jeg husker riktig. Vil heller anbefale deg å gå til legen og forhøre deg der enn å sluke to sobril tabletter før en evt muntlig eksamen. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) For å svare på tråden tema, så er svaret at import eller ulovlig besittelse av B-preparater (Sobril) rammes av narkotikalovgivningen. Jeg aner ikke hva slags straffereaksjon du kan få for å importere/ulovlig besitte 2 Sobril, og om du i det hele tatt vil få en bot eller ikke, men det er i alle fall ikke lov. Jeg fraråder deg uansett å skaffe deg Sobril på andre måter enn gjennom legen din. Disse medisinene er svært avhengighetsskapende og bør ikke tas uten samråd med lege. Endret 27. mai 2014 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Disse medisinene er svært avhengighetsskapende og bør ikke tas uten samråd med lege.Får hun denne sendingen i posten har hun 2 tabletter, får hun resept av legen er laveste pakningsstørrelse 25 stk. Som selvsagt er værre med tanke på avhengighet. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Nei, B-preparater skal utleveres fra apotek til resepthaver eller verge. Det skal ikke sendes i posten og dersom det i mot all formodning blir stoppet har du ett lite forklaringsproblem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå