Inge Rognmo Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Bare sånn for å ta litt kjapp matematikk: Husleie 6000 x 12 = 72 000 Årslønn 140 000 - 72 000 = 68 000/12 = 5 666 Kanskje greit å ta med skatten i regnestykket også. Går ut fra at Lånekassens grense, og hans inntekt, på 140.000 er brutto, ikke netto. Endret 5. september 2014 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hei Jeg er student, og har vert uheldig å stryke på en eksamen for mye. Så jeg ligger over 60 studiepoeng bak, noe som gjør at Lånekassen ikke gir meg lån til høsten. Jeg er alt ferdig med å fikse den mappeeksamenen som jeg støyk på, så den venter jeg bare på å få lov til å levere på nytt til høsten. Jeg vil derfor få studiestøtte igjen til neste vårsemester. Mitt problem ligger i hvordan jeg skal finansiere høstsemesteret. Jeg jobber alt ved siden av studie, tjener rundt 140 000 i året, så vist jeg jobber mer kommer jeg fort over intektsgrensen til lånekassen. Så jeg vurdere å ta opp lån, da jeg trenger en 40 000 for å få det til å gå rundt. Hvilke lån kan en student få? Har hatt min side intekt på 140 000 i over tre år. Er det like enkelt å bare ta opp flere mastercard? Gå ordentlig luksusfellen likssom Flere mastercard? Du sier det jo selv.... gå ordentlig i luksusfellen!!! Gir ikke det deg bra nok svar? 140 000 kr i året er ca 9000 kr utbetalt vil jeg tro... klarer du deg ikke på det? Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Kanskje greit å ta med skatten i regnestykket også. Går ut fra at Lånekassens grense, og hans inntekt, på 140.000 er brutto, ikke netto. Du har selvfølgelig rett, ca 9000/mnd stemmer bedre, som sagt i posten over. Det skal uansett fortsatt gå fint med litt nøkternt forbruk og økonomisk tankegang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå