FrihetensRegn Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg har fått et surroundanlegg fra en kamerat etter at han flyttet ut. Dette virket helt fint med hans Samsung TV, men med mitt Philips apparat så vil det ikke virke skikkelig. Jeg tror det er HDMI som er hovedkabelen, men han nevnte at han også brukte optisk. Hva kan være årsaken? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Kommer helt ann på hvordan ting er koblet. Normalt så hadde det hjulpet veldig med hva de forskjellige komponentene heter. Hvis du kjører alt til TV med HDMI, så skal disse normalt videre sende lyden ut via TVen optiske utgang. Du må stille i TVen at du bruker ekstern lyd. Når du gjør dette så får du KUN stereo til surround anlegget, hvis noen av komponentene du koblet til TV støtter surround. Dette fordi ingen TVer sender surround signalt videre. Du får kun surround fra TV fra den innebygde dekoderen. Dette er idiotisk, men det har med at ting stiller seg inn automatisk over HDMI, og TVen i seg selv kun er stereolyd, og alle HDMI komponenter må da sende stereo for at denne skal kunne fungere riktig. Normalt hvis man har en skikkelig forsterker, så kjører man alt via dette, og ut fra den til TVen, da slipper man slike problemer. Svar gjerne med hva de forskjellige komponentene heter Philips XXXXX osv, og skriv kort hvordan du har koblet dine forskjellige komponenter sammen. Da kan det være enkelt å si hva som kan være feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå