Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe meg "Racing-moped"


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har akkurat begynt å kjøre scooter/moped og synes det er ganske greit faktisk, men ønsker noe med litt mer fart + utseende messig (Racing-Moped).

 

Har ikke noe peiling om moped, har kjørt/kjører en scooter/moped som har automatgir og i tillegg ikke veier så mye. Så lurer på om det er noen som vet om en driftsikker og god "racing-moped" til en billig penge. (Best å kjøpe ny eller brukt?

 

Har hørt mye om Yamaha Tzr og Aprilia eller noe slikt. Noe som har litt mer fart, men fortsatt er moped.

 

Håper dere kan komme med forslag!

 

Også lurer jeg på om det er vanskelig ved overgang til "racing-moped" med gir osv. Fra en lett og enkel scooter/moped. (Finnes det for eksempel "racing-moped" med automatgir?

 

Tusen takk for alle svar!

 

post-202656-0-25896100-1401197007_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En TZR eller en Aprilia RS går ikke noe bedre en hva en standard moped gjør. Heller tvert i mot ettersom de veier mye mer.

Hvorfor kjøpe en moped/sykkel som prøver å være noe den ikke er? Den prøver å ligne en 1000cc-superbike, men går i 45 km/t..

 

Og det å lære seg giring er ikke vanskelig. Tar noe tid og trening, men kommer fort.

Endret av Vertical^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En TZR eller en Aprilia RS går ikke noe bedre en hva en standard moped gjør. Heller tvert i mot ettersom de veier mye mer.

Hvorfor kjøpe en moped/sykkel som prøver å være noe den ikke er? Den prøver å ligne en 1000cc-superbike, men går i 45 km/t..

 

Og det å lære seg giring er ikke vanskelig. Tar noe tid og trening, men kommer fort.

 

Å? Trodde de ihvertfall gikk noe fortere. Hvordan er det med disse i oppoverbakker, km/t?

 

Har en Baotian bt50qt-9 som jeg fant i garasjen, aldri brukt.. Så bare begynte å kjøre den da bilen kommer til å være på verkstedet en stund. Men den er utrolig treig :/ ihvertfall i oppoverbakkene kanskje 20km/t eller lignende. Men etter en stund så ligger jeg på 50 - 60 km/t, så blir det rødt lys og da må jeg gasse en stund før jeg kommer opp til 50 - 60 km/t igjen hehe

 

Men etter å ha kjørt litt så ble jeg gira på en moped som ligner på en MC :D .. Men med troa på at den gikk noe fortere selvfølgelig.

 

Er ikke gammel nok til ordentlig MC enda :hm: hehe..

Endret av TheyStoleMyName
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det eller kjøp en scooter eller en motard. Eller som sagt, kjøp en mellomtung. Da kan du kjøpe en liggesykkel (tungsykkel) og plombere den ned til 34 hk, det eneste kravet er at den ikke plomberes ned mer enn 50% av effekten den originalt ble levert med. Etter to år kan du ta tunglappen og fjerne plomben.

Lenke til kommentar

 

En TZR eller en Aprilia RS går ikke noe bedre en hva en standard moped gjør. Heller tvert i mot ettersom de veier mye mer.

Hvorfor kjøpe en moped/sykkel som prøver å være noe den ikke er? Den prøver å ligne en 1000cc-superbike, men går i 45 km/t..

 

Og det å lære seg giring er ikke vanskelig. Tar noe tid og trening, men kommer fort.

 

Å? Trodde de ihvertfall gikk noe fortere. Hvordan er det med disse i oppoverbakker, km/t?

 

Kommer så klart helt an på stigningsprosenten, men forvent ikke mer en 35 km/t i hvert fall. Her er det igjen viktig med valg av riktig gir for å ha mest mulig fart inn mot bakken, og for å holde farten til du er over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

plombere den ned til 34 hk

35kW (47,6 hk)

 

Farken, hadde hørt 34 hk ser du :p Synes det var noe lite, hahah :p

Lenke til kommentar

Det eller kjøp en scooter eller en motard. Eller som sagt, kjøp en mellomtung. Da kan du kjøpe en liggesykkel (tungsykkel) og plombere den ned til 34 hk, det eneste kravet er at den ikke plomberes ned mer enn 50% av effekten den originalt ble levert med. Etter to år kan du ta tunglappen og fjerne plomben.

er vel 18 på mellomklasse...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Det eller kjøp en scooter eller en motard. Eller som sagt, kjøp en mellomtung. Da kan du kjøpe en liggesykkel (tungsykkel) og plombere den ned til 34 hk, det eneste kravet er at den ikke plomberes ned mer enn 50% av effekten den originalt ble levert med. Etter to år kan du ta tunglappen og fjerne plomben.

er vel 18 på mellomklasse...

 

Han har jo bil, så antar at han er 18?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Aner dere hvor mye en sånn Yamaha Tzr-50 koster den dag i dag. Har bursdag nå rett før jul og har blitt lovet en sånn til bursdagen av min far. Håper på svar så kjapt som mulig:D:D

 

 

 

 

 

 

 

                    Hilsen Lasseskurtevit99 :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finn.no?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moped har så lite med "racing" å gjøre at jeg ikke får sagt det tydelig nok. Disse racing mopedene som skal ligne en blodekte RR-sykkel (på avstand) er bare helt tragiske.

 

Jeg prøvde faktisk en slik her om dagen da en bekjent har en slik og jeg kan ikke annet enn si at det føltes som å sitte på en gressklipper.

 

Nå kjører jeg selv en BMW S1000R så det meste blir jo ganske tamt i forhold til denne, men skulle jeg hatt moped i dag, så hadde jeg kjøpt meg en av eldre årgang som faktisk gjorde 60km/t orginalt. Man får stort sett igjen pengene man gir for dem også.

 

Å svi av 30.000,- på en "racing"-moped er bare ren galskap i mine øyne...

Lenke til kommentar

Da TZR'en kom kostet den 30.000kr ny i butikk. Tipper du får dem for rundt 8000kr og oppover i dag fra den årsmodellen.

 

Selv var jeg på mopedstadiet akkurat når den sykkern kom ut, og før det hadde vi stort sett bare aprilia, rieju og motorhispania som leverte racinglook mopeder. Selv hadde jeg skikkelig lyst på en og unner andre å ha det selv. For min del så teller utseendet mer enn farta.

 

I dag kjører jeg en kawa ZX10R 05, igjen kun pga utseendet. At den er sprek er en bonus, men om den går i 300kmt eller i 120kmt har ingenting å si for min del.

 

Jeg er enig i at du burde vurdere en eldre moped fra før 45kmt grensa kom inn. Jeg hadde en original Suzuki TSX som var helt grei i utseendet, og hadde ikke no store problemer å nå 60 på nåla (sikkert ca 55kmt). Du blir heller ikke så veldig skuffa hvis du skulle velte eller skli, eller på noen måte slå ett merke på sykkern. Å ligge i 45kmt er ikke bare kjedelig, det er skummelt når du kommer til utolmodige bilister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...