Formula90 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Hei, tenkte å se om jeg får tjent ekstra penger på ratting på eve. men har ikke funnet det helt store enda. må jeg helt på 0.0 sec space for å finne de skipene med mest bounty og dyrest utstyr? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Mener du med ratting å rense asteroidebelter? I så fall blir det aldri veldig profitabelt, mener man relativt greit kommer opp i omtrent 10 mill ISK/time i bra null sec systemer. Erfaringmessig var det mer profitabelt å gjøre exploration, da det gjerne er et garantert faction-drop item på slutten. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Vil du skyte røde kryss, så kan du også prøve å komme deg inn i incursions... Men for å få de virkelige gode ISK/time der, så krever det litt startkapital (2-3 bill) og gode skills. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Ratting i highsec er bare stress. Fit deg en explorer og reis til low/nullsec, da snakker vi mer penger. Hva er det du planlegger å fly? Cruiser? Battlecruiser? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Kom deg inn i en WH gruppe. ISK/t er vel oppimot noe av det beste i spillet med C6 capital escelations Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Mener du med ratting å rense asteroidebelter? I så fall blir det aldri veldig profitabelt, mener man relativt greit kommer opp i omtrent 10 mill ISK/time i bra null sec systemer. Erfaringmessig var det mer profitabelt å gjøre exploration, da det gjerne er et garantert faction-drop item på slutten. var noe sånt jeg tenkte ja, tentke kansje de hadde faction greier i lasten i 0 sec? og 10 mil timen var jo ikke stort nei.. Ratting i highsec er bare stress. Fit deg en explorer og reis til low/nullsec, da snakker vi mer penger. Hva er det du planlegger å fly? Cruiser? Battlecruiser? usikker, blir vel en battlecruiser. kan fly det meste Kom deg inn i en WH gruppe. ISK/t er vel oppimot noe av det beste i spillet med C6 capital escelations kan man finne WH aleine? skal se om jeg finner en gruppe som driver med dette Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Mener du med ratting å rense asteroidebelter? I så fall blir det aldri veldig profitabelt, mener man relativt greit kommer opp i omtrent 10 mill ISK/time i bra null sec systemer. Erfaringmessig var det mer profitabelt å gjøre exploration, da det gjerne er et garantert faction-drop item på slutten. var noe sånt jeg tenkte ja, tentke kansje de hadde faction greier i lasten i 0 sec? og 10 mil timen var jo ikke stort nei.. Det er (var?) faction og officer spawns i asteroidebelter, og de dropper faction-stæsj. Likevel er det så lenge mellom hver gang de spawner at det ikke er en stabil inntektskilde. Husker jeg pleide logge på rett etter downtime, hoppe i interceptor og lete etter faction-spawns, men det var ikke særlig mye å tjene på det. Lenke til kommentar
PinkyDaSlayer Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Skal du tjene penger på ratting må du enten gjøre det i nullsec, og om du ikke gjør anomalies vil du absolutt trenge god truesec rating i systemet og, eller i lowsec. Når Kronos kommer ut vil det være mulig å finne BPCs til de nye Mordus Legion shipa, og er du forsiktig og ikke blir drept vil det nok være mulig å tjene en del på det uten å måtte finne seg et stille sted i nullsec. Generelt sett er ratting bortkasta tid om ikke du "bor" i området. Du tjener langt mer på f.eks hisec incursions. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 kan man finne WH aleine? skal se om jeg finner en gruppe som driver med dette Det er fult mulig å gjøre WH PVE solo. Anbefaler at du da prøver først med Class 1 eller 2 i en billig battlecruiser e.l. Det er ikke så bra som det andre jeg nevnte men ikke dårlig ISK av den grunn. Du kan vel kanskje klare rundt 30-40 mill i timen hvis du gjør det skikkelig effektivt. I C6 med capital escelations gjør du lett ~150 mill i timen. Det er også grunnen til at vi ormeboere har svært pimpa pvp skip. Å fly et skip til under en bill i pvp er uvanlig Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Den menye på siden av huden nede er forsvunnet, den hvor jeg kan åpne cargo, scanner osvosv. hvordan får jeg den opp igjen?? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Trykker på de to pilene som peker til venstre, rett over minusen til speeden. Du må forresten trene T2 droner. Endret 31. mai 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Ahh, se der ja. takker. Ja har så mye jeg skulle ha trent Er å samler gass nå for første gang. dro inn i et wh for første gang, fant ikke noe kjempe spennende utnom det. er det mye penger i gass? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Gass fra WH er ganske ok det ja... Lenge siden jeg har drevet med WH egentlig, og gass har jeg egentlig aldri drevet med. Tror jeg var med en gang. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Bare et lite vennlig tips (og nå er jeg i overmåte snill siden jeg selv bor i WH's og liker å knerte tilfeldige personer som driver med det du gjør), sjekk D-Scan ofte (og da mener jeg hele tiden). Sørg for å ha Scan og Combat scan probes på overviewen din slik at du også ser om noen prober etter deg. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Hallais. Har ikke så mye peiling på dette med exploration og WH's. Er det noe man kan gjøre solo eller det best å være flere? Sliter med å finne noe jeg kan gjøre alene i eve uten at det tar spesielt mye tid. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Det går helt fint å gjøre solo, men jo mer tid og "penger" (les ISK) du legger i dette for å gjøre det mer effektivt og lettere, jo større blir falldybden når noen kommer og banker på døra. Det beste er vel å finne et bra PVE skip du kan smelle en probelauncher på så har du alt du trenger på et sted, WH's finner du jo overalt så det er enkelt å starte med. En myrmidon er grei her siden du kan være litt liberal med anvendelsen av highslots (cloak, probelauncher m.m.) samtidig som du ikke går på akkord med DPS (som ligger i anvendelsen av droner). Og mister du en battlecruiser er jo ikke det all verden heller siden du kan forsikre det. Når jeg kjørte solo en stund drev jeg også og slang opp POS'er litt her og litt der, men folk har en tendens til å skyte på denne hvis du ikke setter opp en deathstar/dickstar og det kan jo bli dyrt både mtp investering og drift (posfuel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå