ApeBapsen Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Heisann! Jeg skal ha vippeprøve i samfunnsfag (mellom 5 og 6 for de som lurer) i morgen. Vi har fått noen spørsmål/vurderingskriterier og har dekket de fleste allerede. Likevel er det noen spørsmål jeg trenger hjelp med: - Einar Gerhardsen og Arbeiderpartiets betydning for gjenreisingen av Norge - Kunne gjøre rede for den politiske og økonomiske situasjonen i Norge på 1950 og 1960-tallet. Det er vel verdt å nevne at jeg går i 10'ende. Hadde satt veldig pris på om noen kunne hjelpe meg! Vil gjerne ha den seksern, og sliter litt med noen av spørsmålene her Lenke til kommentar
heihallo Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Jeg går også i 10. klasse. Er en stund siden jeg har hatt om dette, men tror jeg husker det meste ganske klart - Einar Gerhardsen og Arbeiderpartiets betydning for gjenreisingen av Norge Einard Gerhardsen var leder for Arbeiderpartiet rett etter 2. vk. Siden Norge var ganske knust etter Tyskland. Speisielt i Nord som var helt brent ned. Så var arbeiderpartiets visjon å starte en stor industrialisering. Som arbeiderpartiet er optatt av, så satte de folk inn i arbeid. De satset på nye arbeidsplasser, næringsboliger og infrastruktur. - Kunne gjøre rede for den politiske og økonomiske situasjonen i Norge på 1950 og 1960-tallet. Dette er lett og finne ut mye om på internett. Det er også et svært omfattende tema som er veldig mye å snakke om. Men kort fortalt, så kan man jo blande inn Kalde Krigen(Kapitalisme vs. Kommunisme), Globalisering og mye annet Håper dette hjalp litt! Endret 27. mai 2014 av heihallo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå