thomas84 Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 Heisann:) Klarte den usannsynlige teite bragden på lørdag som var og våkne opp midt på natten.. overusannsynligstadig full.. og hadde i denne blackouten prestert og pisse på min splitter nye pc (det etter og ha prøvd og pisse i kasserolle skap, sko og skitten tøys kurv, der eg ble uheldigvis stoppet av damen (ville heller urinert der en på min splitter nye pc) dama trakk ut støpselet og geleidet meg i seng.. dagen derpå da eg ble fortalt dette(trodde ikke på det i starten), etter og ha banket hodet i veggen noen ganger prøvde eg og sitte på pc.. pc gikk på og skjermkortet bråkte så mye enhver person ville gjort som nettop hadde blitt urinert på... men kom ingen ting fram på skjermen.. Restartet pc noen ganger og bare samme bråket..men tilslutt sluttet skjerm kortet og funke. viften startet ikke osv..Har også prøvd og skylle kortet godt og tørke det 100% tørt for å så sitte det inni..men det bare nekter reagere på noe, som om det ikke får strøm.. Så det eg lurer på..går det an og ligge skjerm kortet i bløt en dag? med eventuelt noe oppi vannet som kan fjerne urinen på kortet for å så tørker EKSTREMT godt og prøve det igjen? eller er skjerm kortet mitt boss? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 kan du se noen tydelige kortslutninger på kortet? Lenke til kommentar
thomas84 Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 kan du se noen tydelige kortslutninger på kortet? vet ikke helt hva eg skal se etter.. er totalt blank angående dette.. men kan se noe som ligner litt fett flekker på kortet Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 Herregud...Pisse på hardwaren sin?? ^^ Det er jo ikke sikkert det bare er skjermkortet som har tatt kvelden. Jeg stemmer for at du plukker fra hverandre hele riggen, og vasker alt møysommelig med isopropanol. Du må sansynligvis skru av hele kjøleren på skjermkortet for å komme skikkelig til. 2 Lenke til kommentar
thomas84 Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 Herregud...Pisse på hardwaren sin?? ^^ Det er jo ikke sikkert det bare er skjermkortet som har tatt kvelden. Jeg stemmer for at du plukker fra hverandre hele riggen, og vasker alt møysommelig med isopropanol. Du må sansynligvis skru av hele kjøleren på skjermkortet for å komme skikkelig til. hehe..ja ikke mitt stolteste øyeblikk kan ikke skjønne at det skulle falle meg inn som en ide uansett promille.. men tingen er at eg bruker pc nå..spilt helt fint på den med ett annet skjermkort...i hele går og søndagen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) men tingen er at eg bruker pc nå..spilt helt fint på den med ett annet skjermkort...i hele går og søndagen. Ok høres bra ut. Da kan du skru av kjøleren på skjermkortet ditt (dette er veldig enkelt) og vaske alt med isopropanol, legge på ny termisk pasta på GPU og montere det igjen. Verd et forsøk. Bare plukk det fra hverandre forsiktig, så du ser hvor alt skal være. Tviler på du får godkjent RMA hvis GPU'en stinker fylleurin så rengjøring må til! [Edit] Hvis dette ikke hjelper kan du forsøke å bytte kjøleren også (siden du nevner støy), men dette koster jo litt (Arctic Cooling har bra aftermarked skjermkortkjølere f.eks). Endret 27. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
thomas84 Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) men tingen er at eg bruker pc nå..spilt helt fint på den med ett annet skjermkort...i hele går og søndagen. Ok høres bra ut. Da kan du skru av kjøleren på skjermkortet ditt (dette er veldig enkelt) og vaske alt med isopropanol, legge på ny termisk pasta på GPU og montere det igjen. Verd et forsøk. Bare plukk det fra hverandre forsiktig, så du ser hvor alt skal være. Tviler på du får godkjent RMA hvis GPU'en stinker fylleurin så rengjøring må til! [Edit] Hvis dette ikke hjelper kan du forsøke å bytte kjøleren også (siden du nevner støy), men dette koster jo litt (Arctic Cooling har bra aftermarked skjermkortkjølere f.eks). ok:) mange takk for svar..skal prøve ut og skur forsiktig fra hverandre og vaske med isopropanol..men hvor får man tak i isop.? haha..ja syntes eg ser for meg fjeset på de som håndterer saken når det stinker piss av kortet.. Endret 27. mai 2014 av thomas84 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Hvis du ikke har tilgang til ren isopropanol (fre f.eks kjemisk industri eller et laboratorie) kan du bruke kondensfjerner. Dette får du på bensinstasjoner eller biltema f.eks. Bruk en myk lofri fille når du vasker. Qtip kan også brukes. La isopropanolen (som blir igjen på delene etter du har vasket) fordampe før du monterer (tar ikke mange minuttene..). Endret 27. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 Herregud...Pisse på hardwaren sin?? ^^ Det er jo ikke sikkert det bare er skjermkortet som har tatt kvelden. Jeg stemmer for at du plukker fra hverandre hele riggen, og vasker alt møysommelig med isopropanol. Du må sansynligvis skru av hele kjøleren på skjermkortet for å komme skikkelig til. Hvor har du fra at isopropanol (det er omtrent ren alkohol...) løser urin? Og hva tror du han typen der kan finne på (å pisse på) hvis han får ennå mer .... ROFL...MAO.... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2014 Og hva tror du han typen der kan finne på (å pisse på) hvis han får ennå mer .... ROFL...MAO.... Hvor har du fra at isopropanol (det er omtrent ren alkohol...) løser urin? Godt poeng. Siden urin inneholder salter vil vel polare løsningsmidler være bedre. Avionisert vann kanskje. Jeg vill allikevel tro at han får det rent Ang siste kommentaren din: Anbefaler ikke fylla på isopropanol. Du er fyllesyk TUNGT og LENGE! Lenke til kommentar
thomas84 Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2014 Og hva tror du han typen der kan finne på (å pisse på) hvis han får ennå mer .... ROFL...MAO.... Hvor har du fra at isopropanol (det er omtrent ren alkohol...) løser urin? Godt poeng. Siden urin inneholder salter vil vel polare løsningsmidler være bedre. Avionisert vann kanskje. Jeg vill allikevel tro at han får det rent Ang siste kommentaren din: Anbefaler ikke fylla på isopropanol. Du er fyllesyk TUNGT og LENGE! hahaha kommer nok aldri til og pisse på noe annet en dassen igjen. damn.. har kjøpt inn kondens fjerner..så ikke vits og prøve og vaske med den og microfiber klut? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Pass på at det er en antistatisk variant. Microfiberkluter har vel en tendens til å være statiske? Er det ikke derfor de drar til seg dritten så bra? Du kommer nok langt med et opp-klippet putetrekk, eller noe mykt tørkepapir også. Det er ikke så nøye (du skal ikke skrubbe det bare vaske forsiktig). Endret 28. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Personlig så hadde jeg tatt fra hverandre alle berørte komponentene (bort sett fra HDD/DVD-drev/PSU), og tatt av kjøleribbene og så vasket det med Varmt vann og Zalo. Dypp hele driten ned i en bøtte med dette, eller i vaskekummen. Du kan la den ligge i vannet, eller bare bruke børsten forsiktig. Funker fjell mot alt. Og synes det er bedre en elektronikkrens og andre rensemetoder. Deretter kommer naturlig nok en tørkeperiode, hvor det kan være lurte å blåse bort litt overflødig vann i kontakter og andre hulrom før du lar den stå. Optimalt sett så er det en lur ide å ha den i stekovnen på en 50 grader i noen timer. Helst varmluft.Tar litt mer tid, men maskinen vil skinne som ny. Har sikkert gjort det et par titals ganger. Hvorfor? Piss korroderer maskinen lett, og selv en liten størknet dråpe vil kunne skape problemer om en uke eller to. Du skrur av kjøleribbene for to grunner. Lettere tørking og lettere rensing. Det er som regel her de fleste tabber seg ut og gidder ikke rense under her. Obs! Det kan være lurt å la CPUen ligge på plass, da pinsene på hovedkortet er ekstremt skjørbare. Endret 28. mai 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2014 Herregud...Pisse på hardwaren sin?? ^^ Det er jo ikke sikkert det bare er skjermkortet som har tatt kvelden. Jeg stemmer for at du plukker fra hverandre hele riggen, og vasker alt møysommelig med isopropanol. Du må sansynligvis skru av hele kjøleren på skjermkortet for å komme skikkelig til. hehe..ja ikke mitt stolteste øyeblikk kan ikke skjønne at det skulle falle meg inn som en ide uansett promille.. men tingen er at eg bruker pc nå..spilt helt fint på den med ett annet skjermkort...i hele går og søndagen. Synd du ikke fikk strøm i karen, da hadde du kanskje stoppet og funnet dassen? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2014 Hadde han fått støt så ville det nok vært mer sannsynlig at han hadde funnet nærmeste legevakt. Men så skal det som regel vesentlig høyere spenning til enn 230V RMS for å få støt fra noe du pisser på. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2014 Prøv å piss i en busk hvor strømmen til ku sperren går du kjenner den, men legevakten er ikke nødvendig? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Prøv å piss i en busk hvor strømmen til ku sperren går du kjenner den, men legevakten er ikke nødvendig?1. Elektrisk gjerde for kuer er gjerne i 7000v klassen, 20-30 ganger høyere spenning. Som lettere muliggjør støt.2. De er laget for ikke å skade. Sendes i pulser og leverer svært lav strømstyrke. Komponentenr i en Pc kan ikke gi støt om du skal pissr på det, da det er 12v og likestrøm, som umuligjør det 100%. Men PSUen er 230v og gir deg et alvorlig og potensielt dødelig støt (mer enn nok til å stoppe hjertet) om du tar på et ledende sted. Å få det rett i lillemann er nok ikke noe særlig. Men npr du urinerer så vil pisset splitte seg, og med spenning i denne klassen så vil dette forhindre deg fra å få støt med mindre du står helt inntil. (Testet av mythbuster) Så om spenningen var så høy i en PSU at du fikk støt. Så ville det nok fort gjort vært ekstremt smertefullt eller dødelig. Endret 28. mai 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
thomas84 Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2014 Har kjøpt batterivann.. Funker dette kanskje? siden du nevnte avionisert vann.. snakket med de på biltema og de sa at batterivann er avionisert..kan det brukes? bade kortet i det? har 4 liter:p Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2014 Det har jo ingenting å si om det er deionisert vann eller vanlig springvann når du skal vaske maskinvaren din. Deionisert vann leder strøm dårligere enn vanlig vann, så det kan være en liten fordel når det kommer til å ha i vannkjølingslooper, samt at det sikkert kan hende det blir brukt i industrien. Men til en forbruker så høres det ut som solid overkill, og bortkastet penger. Når du bader kortet så går jeg ut fra at du ikke tenker på å koble det til strøm og så bruke PCen samtidig som du vasker det... Uansett så må du ta av kjøleren, slik at du kan tørke det skikkelig etterpå, så det holder ikke å bare bade det i vannet. Jo kortere du har det i vannet jo bedre med tanke på korrosjon. Og da gjelder det å ikke la det ligge i timesvis, men heller vaske det aktivt. Og siden det sannsynlig er korrosjon fra før av (eller at prosessen har begynt) så lønner det seg å finne frem kosten og zalo slik at dette går bort. 1 Lenke til kommentar
thomas84 Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2014 Så hvordan burde eg gjøre det? Bare vanlig varm/kaldt vann? Med zalo. Skru alt fra hverandre og ligge i bløt alle delene menst eg skrubber del for del? Må eg skylle vekk zalo vannet med vanlig vann etterpå? så ny kjølepasta på? Og montere igjen? Eller la alle delene tørke seperate? Eller bruke Batteri vann med zalo bare for å ikke ha brukt penger på ingenting? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå