vidarkri Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Du skal være fantastisk uheldig for å klare å ødelegge noe selv om du ikke bruker antistatisk lenke. Jeg har jobbet med datautstyr i 30år og har aldri klart å ødelegge noe med statisk elektrisitet, jeg har endog prøvd å ødelegge minnbrikker men det er faktisk ikke spesielt enkelt. Men det er jo en teoretisk mulighet for at det kan skje. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Takk for svar, vidarkri!!! Det "varmer mitt hjerte" Hehe. Er livredd for at jeg har klart å ødelegge noe av HW. Måtte dytte HK på plass og har vært borti det med andre deler, men ikke med raske og veldig tøffe bevegelser. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Det er større sjanse for å kortslutte noe. Jeg har vært borti vannkjølingssett som måtte modifiseres festbrakett på da den kortsluttet en krets på hovedkortet. Blei en jævli drittfeil å finne ut av men løstes ved å legge ikkeledende materiale mellom festebraketten og hovedkortet. Hvis du har problemer med maskinen så anbefaler jeg at du demonterer alt og skrur det opp igjen utenfor kassa. Det har vist seg meget nyttig for meg ved flere anledninger. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Tusen hjertelig takk for nytt svar, vidarkri. Har tatt ut det meste og satt det inn igjen skjønner du. Ja, bortsett fra HK da som jeg brukte en time bare på å få satt på plass. Men nå har jeg tatt skjermkortet helt ut av pc-en og koblet skjermledningen til det interne kortet. Da kom jeg rett inn i Windows og har vært her i 10 minutter nå (har aldri vært der i mer enn 2 minutter før). Virker som PC-en fungerer nå rett og slett. Merkelig. Nå husker jeg ikke om jeg fjernet skjermkortet helt sist gang jeg fikk beskjed om å teste det eller om jeg bare byttet skjermledning og valgte å starte med intel innebygd skjermkort. Hvis ikke jeg fjernet det var det jo utrolig idiotisk av meg. For dette må vel være bra nyheter? Det må vel bety at det er skjermkortet som kødder? Tok et bildet av nederste del av skjermkortet. Alle de gullaktige linjene er ikke like lang... Kan det være ødelagt fysisk? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Hvis alt ser ut til å fungere fint nå så er du jo godt på vei! Du kan nå teste skjermkortet ditt i en annen PC (Vil jo være en god elimineringsmetode..) Alternativt kan du forsøke å sette PCIE som primær display i BIOS nå, lagre og slå av PC'en og så sette inn skjermkortet igjen (forsøke begge pcie sporene og kablene). Endret 28. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hmm, ja, men jeg har forsøkt alle pcie-sporene før skjønner du... Men kan kablene ha så mye å si? det lyste jo grønt på begge inngangene på skjermkortet... hmm Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg syntes du skal teste mer, slik at du vet at det er skjemkortet det er noe galt med før du starter en RMA prosess. Det enkleste er som sagt å byttelåne skjermkort med en kompis. Da får du testet ditt skjemkort i en maskin du vet fungerer samtidig som du får testet ditt system med et skjermkort du vet fungerer. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hva er en RMA-prosess? Jeg har ikke så lyst å prakke på andre det skjermkortet. Ikke så mange jeg kjenner som liker å åpne pc-en engang, hehe... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hva er en RMA-prosess? Hvis kortet ditt er dødt (D.O.A) så kan du jo sende det tilbake og få det erstattet. Men hvis selger tester kortet, og ikke finner feil med det, så retunerer de det. Da har du brukt tid og penger på tull 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hmmm, ja jeg tror jeg må sende det tilbake. Fikk tak i en annen pc nå men der var kortet alt for stort. Kortet er jo på størresle med en liten Laptop, hehe. Prøvd begge PCIE-porter også. Den siste får det ikke plass i. Prøvd begge strømledninger også. Kan det være at kortet ikke er kompatibelt med hovedkortet? Kan ikke skjønne at jeg har vært uforsiktig med kortet heller. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hmmm, ja jeg tror jeg må sende det tilbake. Fikk tak i en annen pc nå men der var kortet alt for stort. Kortet er jo på størresle med en liten Laptop, hehe. Prøvd begge PCIE-porter også. Den siste får det ikke plass i. Prøvd begge strømledninger også. Kan det være at kortet ikke er kompatibelt med hovedkortet? Kan ikke skjønne at jeg har vært uforsiktig med kortet heller. Kan jo rett og slett være Doa som Kyrre sier. Så om du har testet så ville jeg bare sendt det tilbake 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Er redd dere har rett, gutta. Så jeg må nok sende inn skjermkortet igjen. Bummer! Oppdaterte også bios i går fra 0603 til 0902 uten at det hjalp. Pc-en vil ikke starte eller la være å fryse med skjermkortet i, selv om jeg booter og kun har skjermtilkobling til det interne grafikkortet. Var inne på Asus' side akkurat og ser at det ligger inne en oppdatering fra 27.05 som heter: VBIOS update for R9290-CD2OC-4GD5Modified parameter reading errors Det er vel ikke verdt å bruke masse tid på å installere dette? Hva er egentlig en vbios? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Nja ... Burde ikke være nødvendig å oppdatere BIOS på skjermkortet, men det kan selvsagt forsøkes (gitt at du har dual BIOS så du har noe å falle tilbake på skulle det skjære seg). Spørsmål: Hvor langt kom du i installasjon av ulik software? Ser at mange sliter med stabilitet hvis de har GPU Tweak installert (avinstaller dette i safe mode i så fall). Men du kommer kanskje ikke forbi POST engang, så da burde ikke det bety noe, 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Ok, da dropper jeg det vbios-greiene Jeg fikk installert GPU tweak den ene gangen og den andre gangen klikket pc-en midt i installeringen av det. Så fjernet jeg ATI et eller annet med CC cleaner etterpå. red: GPU Tweak ligger på DVD-en ser jeg. Men når jeg søker på pc-en kan jeg ikke se at denne skal ha blitt installert nå, eller at den ligger noen steder Endret 29. mai 2014 av Montymastiff Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Kontakt selger og si at kortet må retuneres. Det virker som du har gått igjennom de meste her (så får vi krysse fingrene for at det er skjermkortet det er noe galt med). 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Ja, jeg tror du har rett, Kyrre. Leverer inn kortet til MPX igjen. Takk for all hjelp! Skal oppdatere litt på hvordan det går videre.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Gjør det. Hvis neste kort oppfører seg likt (gud forby) så må du begynne å feilsøke mer :\ Du har egentlig ikke friskemeldt hovedkort og PSU .. Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 I går fikk jeg retursøknad til MPX godkjent. Samtidig fikk jeg min bror til å teste det. Han har også en gaming-pc. Og mente han skulle få det til å fungere hos han, men det gjorde han ikke. Så da sender jeg kortet inn igjen i dag eller på mandag. Men jeg bare tenkte litt på PSU-en. Jeg fulgte jo en guide her på HW.no og valgte 650 w, er det nok for et sånt kort? på Proshop.no står det at kortet krever 700 w... Vurderer å bestille et nytt skjermkort, helt likt fra en annen leverandør mens Mpx feilsøker for å ikke bruke en uke til på å vente. Er det dumt ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 I går fikk jeg retursøknad til MPX godkjent. Samtidig fikk jeg min bror til å teste det. Han har også en gaming-pc. Og mente han skulle få det til å fungere hos han, men det gjorde han ikke. Så da sender jeg kortet inn igjen i dag eller på mandag. Men jeg bare tenkte litt på PSU-en. Jeg fulgte jo en guide her på HW.no og valgte 650 w, er det nok for et sånt kort? på Proshop.no står det at kortet krever 700 w... Vurderer å bestille et nytt skjermkort, helt likt fra en annen leverandør mens Mpx feilsøker for å ikke bruke en uke til på å vente. Er det dumt ? Hvis din bror heller ikke fikk liv i kortet er det jo stor sansynlighet for at det ikke fungerer. 650W er nok for et slikt kort. Hvis du har avtalt med MPX at du vil ha pengene tilbake, og de godtar det, så kan du handle et annet plass nå. Bare avtal med MPX, så du ikke ender opp med to kort. Så lenge kortet ble retunert innen 14 dager, så skal det ikke være noe problem. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Takk igjen, Kyrre. Tja, jeg har ikke avtalt noe med den annet enn å søkt retur og sagt at det var DOA. Men jeg bør vel kunne benytte meg av angreretten? Kortet er jo pent oppbevart. Og det blir returnert i god tid innen 14 dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå