locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Nei, står AO eller A0 Vet ikke om jeg fikk resat BIOS. Men fikk dratt ut batteriet og lot det være ute i et minutt før jeg satte i strømledning og fyrte PC-en opp igjen. Loco: det står Microsoft Basic Display adapter. Jeg kan innstallere driver for skjermkortet, R290, det gjorde jeg tidligere i dag, men det løste dessverre ikke problemene ( Enn ram? 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Loco: det står under "grunnleggende informasjon" at jeg har 8 gb ram, 3,4 ghz 4670 K prosessor Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Forsøk gjerne en bios flashback til siste versjon også. Hvis du har forsøkt alle kombinasjoner av strømkabler fra PSU til skjermkort og hovedkort, forsøkt de ulike pcie sporene til skjermkort, forsøkt de ulike kombinasjonene av ram brikker og slots, og er sikkert på at alt generelt er satt inn riktig, så spørs det om du har feil på noe hardware :/ 1 Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Hmm....begynner å gå tom for ider, du kan kjøre memtest kanskje? Synes det er rart at du fikk bilde i pci slott 2 men ikke det virker som det er flere problemer her så kanskje det er hovedkortet som streiket 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Huff, ja, jeg kaster inn håndkleet for i kveld. Hjertelig, tusen takk for all hjelp. Skulle dere eller andre komme på andre forslag må dere ikke nøle med å komme med dem Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Det kan vare en bagatell også, man vet aldri med pc:) Endret 27. mai 2014 av locoboy 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Ikke noe moro når slikt skjer .. Foreslår at du "tar et skritt tilbake" og forsøker følgende: - Oppdatert BIOS vba EZ Flash 2 fra BIOS. Les side 3-63 i manual http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1150/Z97-PRO/E9062_Z97-PRO.pdf - Kontrollerer at CPU sitter riktig/skikkelig i sin socket (kontroller gjerne for skade på pinnene under CPU og inne i CPU-socketen til hovedkortet) - Kontroller at RAM-brikkene sitter riktig/skikkelig i slot A2/B2 (og er låst fast - det kommer ett 'knepp') - Forsøk begge 8p kablene fra PSU til hovedkort (Både den integrerte og den modulære) - Forsøk begge 6+2p PCIE kablene fra PSU til skjermkort (både den integrerte og den modulære). Forsøk gjerne kombinasjoner av disse to kablene også (En kabel per port på skjermkort) - Forsøk både integerert skjermkort og Asus kortet. Du bytter mellom disse i BIOS --> Advanced --> System Agent Configuration --> Graphics Configuration ('CPU Graphics' hvis du har tatt ut skjermkortet og 'PCIE' hvis du bruker Asus 290 kortet) Ref side 3-39 i manual - Forsøk Asus R9 290 kortet i flere PCIE x16 spor (sørg for at det låses fast med den lille plastlåsen) og at du skrur det skikkelig fast i kabinettet. Det må ikke "sige" i porten sin. - Følg med på Q-Code. Se side 1-29 i manual for Q-Code tabell. - Kontroller at det ikke er noe som er løst (kan ikke "stresse" deg nok på dette, fordi det er ofte dette som er galt: Man tar ut og setter inn igjen en rambrikk eller en kabel f.eks og det fungerer..) - Siden du har power-knapp på hovedkortet kan du koble fra frontpanel connectors'ene dine, alt av USB 2.0/3.0 og HD Audio. Koble også vekk HDD. - Installer windows på nytt. Endret 28. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hei, Kyrre. Først og fremst må jeg si at jeg er utrolig imponert over at det finnes folk som bruker så mye av kvelden på å hjelpe andre. Det bør dere ta med dere. For det andre: takk for flere gode forslag. Jeg prøver dem i ettermiddag. Forsøkte raskt før jeg dro på jobb i dag å boote opp pc-en igjen men nå var feilkode 62 tilbake, samtidig som det lyste rødt der det står "VGA LED". Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) VGA_LED indikrerer jo noe "feil" ifm skjermkort. Hvis du er har forsøkt det i begge slot's, forsøkt de mulighetene for strømtilførsel fra PSU du har, er sikker på at det står skikkelig i sin slot og har resatt BIOS (og så definert i BIOS at 'PCIE' er primær display) så skal normalt den feilen utbedres. Hvis ikke kan du ha en feil på ditt hovedkort. Hvis du er usikker på om du ikke fikk resatt BIOS ved å ta ut batteriet, så kan du bruke en jumper Se side 1-24 i manual. Du kan også sjekke over oppsettet for rambrikkene dine. Hvis det er dem i Post#1 så skal disse ha 1600mhz, 9-9-9-24 og 1,5V http://uk.crucial.com/gbr/en/bls2cp4g3d1609ds1s00ceu Dette kan du definere i BIOS. Kan vel også legges til at hvilke USB porter du benytter (iallfall innen du har fått installert alt av drivere) kan påvirke POST. Vil kanskje anbefale at du benytter USB 2.0 portene (de like under PS2-porten) forløpig. (Ref side 2-14 i manual). Edit: Vil også anbefale at du tester skjermkortet ditt i PC'en til en kompis og tester et annet skjermkort i din PC. Endret 28. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hmm! Takk for flere gode tips. Det er en ledning som ikke er koblet til noe som bare henger. Men mistenker at det er en gammeldags IDE-kabel. Slik vi brukte til å koble på harddisker da jeg var yngre og faktisk kunne litt om PC. Men tviler på at den har noe å si nå... Er stygt redd HK er blåst. Sleit veldig med å få plassert det og har bare fått skrudd i 6 av 8 plasser og har vært borti noen få ganger med metall på det. Litt skrap Men ikke mye og bare kort. Vet ikke hvor mye HK tåler... Jeg har jo forsøkt å være så forsiktig som overhode mulig... det jeg ikke skjønner er hvorfor maskina går så bra i safe mode. Lynkjapp og alt flyter. Og HK har jo aldri sagt noe annet enn skjermkort egentlig. Ram, HDD og DVD skal også fungere i forhold til info. HK-BIOS leste alt av info og hardware fra starten av. Men jeg har mistenkt HDD også siden pc-en fryser etter noen min. På den nye skjermen skrur skjermen seg da av, men på en eldre lcd-skjerm er bildet klart etter pc-en stopper opp Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 det jeg ikke skjønner er hvorfor maskina går så bra i safe mode. Lynkjapp og alt flyter. Safe Mode kjører opp minimalt av drivere/applikasjoner. Hvis det fungerer helt fint der kan det være software-relatert. Stemmer derfor at du resetter BIOS (vba jumper), oppdaterer BIOS (fra BIOS), går igjennom BIOS etter oppdatering og definerer PCIE som primært display (som et minimum) og installerer windows fra scratch. Hvis du har vært litt hard med hovedkortet kan du ha ødelagt det ja. Det skal ikke være veldig komplisert å montere dette, og samtidig benytte samtlige skruer for å feste det. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Nei, men det var så trangt skjønner du. Selv om jeg følgte bruksanvisningen. Men da skal jeg prøve på det du sier selv om jeg ikke aner hva en jumper er. Men jeg må les emeg opp på det da. PCIE har ikke vært def som primærdisplay, men den har stått på auto og da velger den PCIE hvis PCIE er tilstede... :/ Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Dette er den ledningen jeg ikke helt hva er? Fått fruen hjemme til å ta et bilde Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Skjønte ikke helt ... Mener du den pluggen med 4 pinner som peker mot kamera? Kommer denne fra kabinett? I så fall er det strøm til frontpanelet (sansynligvis til den integrerte viftestyringen for kabinettviftene). 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Har prøvd å markere her. Jeg tror ikke det har noe å si, men jeg må vel snu alle steiner nå Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Ja... Hvis denne kommer fra kabinettet ditt (sammen med USB, HD-Audio og power switch, reset switch osv...) så er dette strøm til den integrerte viftestyringen i R4 kabinettet. http://www.bit-tech.net/hardware/2012/07/20/fractal-design-define-r4-review/2 Så du kobler kabinettviftene på de små pluggene som kommer fra kabinett, og så kobler du strøm fra PSU til den du har merket der. Endret 28. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Ok, men det er ikke denne som forårsaker problemene? CPU-tempen er jo aldri mer enn 34 grader stort sett... og de integrerte viftene går jo de Endret 28. mai 2014 av Montymastiff Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Da har du vel koblet alle viftene rett på hovedkortet da? Her ser du alle kablene som er fra fronten din. Du kan koble kabinettviftene på disse (og koble strøm på) og beholde CPU kjøleren på CPU_FAN på hovedkortet. Men det burde ikke være dette som gir problemer. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Ja de er koblet rett på hovedkortet der det står "ch fan" og den digre Noctua-dingsen er koblet på CPU fan Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 En god venn sier at jeg skulle ha brukt et antistatisk armbånd. Noe jeg ikke har gjort. Har jeg da ødelagt HK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå