Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Selvbygget gaming-pc - ingen tegn til aktivitet på skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shit håper ikke det, locoboy.

Hvordan gjør jeg det Kyrre? Får ikke opp noe på skjermen nå

Du finner en knapp på hovedkortet, se i intruksjonsboka. Hos meg så står det Clear CMOS på selve knappen.

Endret av locoboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

locoboy:

Prosessoren/systemet er nok default satt opp til å throttle, så det er ikke sikkert at 0,998 er noe galt.

Man kan uansett prøve å sette 1,2V manuelt, vil ikke skade.

TS:

Sikkert dumt spørsmål, men du har satt inn mellomstykkene under hovedkortet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du mener de små gullpillarene som hovedkortet må hvile på for å få satt inn skruene? I så fall så har jeg det...

Nå har jeg flyttet grafikkortet igjen og er inne i safemode.

Nå står det AO på den rød greia som vanligvis viser tall. Det rød lyset som lyste i stad het "VGA LED", men nå når skjermen pkom på er det borte...

Lenke til kommentar

Tror du komponentene, spesielt hovedkortet og grafikkortet ikke er ødelagt, Kyrre? Eller fleipa du med at A0 = at ting fungerer?

Har veldig lite peiling på PC, locoboy, men det står sikkermodus i høyre hjørnet nå og det er liv i skjermen. Jeg er i Windows men kan ikke gjøre så mye her...

Lenke til kommentar

Nei, står AO eller A0

Vet ikke om jeg fikk resat BIOS. Men fikk dratt ut batteriet og lot det være ute i et minutt før jeg satte i strømledning og fyrte PC-en opp igjen.

Loco: det står Microsoft Basic Display adapter. Jeg kan innstallere driver for skjermkortet, R290, det gjorde jeg tidligere i dag, men det løste dessverre ikke problemene :((

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...