Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Jepp, har smurt på sånn smørje. Hehe. Skjermledningen sitter ordentlig i ja Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 du har forandret i biosen at du vil starte opp med "ekstern" grafikkort? Rødt lys ved vga port? Porten på grafikkortet? kommer du deg ikke i bios eller? eller safe modus? 1 Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 det som bekymrer meg mest er artifacts i bios, kan vel tyde på defekt hovedkort, men bekreft det med andre her på forumet fordi som jeg sier så er jeg selv amatør:) 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Forsøk å reset BIOS (Clear CMOS). Eller forsøk å oppdatere BIOS (hvis du ikke har siste versjon). Endret 27. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Shit håper ikke det, locoboy. Hvordan gjør jeg det Kyrre? Får ikke opp noe på skjermen nå Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Shit håper ikke det, locoboy. Hvordan gjør jeg det Kyrre? Får ikke opp noe på skjermen nå Du finner en knapp på hovedkortet, se i intruksjonsboka. Hos meg så står det Clear CMOS på selve knappen. Endret 27. mai 2014 av locoboy 1 Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Men hva mener du med det røde lyset? hvor er det lyset? 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Slå av PC'en (og hovedstrømbryteren) og ta ut batteriet i 10-15 sekund for å resette. - Bruk USB Flashback for oppdatering av BIOS. Les side 4-11 i manual http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1150/Z97-PRO/E9062_Z97-PRO.pdf 1 Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) du har sånn diagnostik greier på hovedkortet hvilet tall viser det når du starter pc? Kyrre S. Synes du ikke 0.998 i cpu voltage er lite? Endret 27. mai 2014 av locoboy 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 locoboy: Prosessoren/systemet er nok default satt opp til å throttle, så det er ikke sikkert at 0,998 er noe galt. Man kan uansett prøve å sette 1,2V manuelt, vil ikke skade. TS: Sikkert dumt spørsmål, men du har satt inn mellomstykkene under hovedkortet? 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Ja, du mener de små gullpillarene som hovedkortet må hvile på for å få satt inn skruene? I så fall så har jeg det... Nå har jeg flyttet grafikkortet igjen og er inne i safemode. Nå står det AO på den rød greia som vanligvis viser tall. Det rød lyset som lyste i stad het "VGA LED", men nå når skjermen pkom på er det borte... Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Den har hatt feilkode 62 de gangene jeg ikke fikk opp noen ting på skjermen. Er stygt redd komponentene er ødelagte jeg for å være ærlig Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Men du kommer deg windows altå? Safe mode i windows 1 Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Men du kommer deg windows altå? Safe mode i windows Nå vet jeg ikke hvor mye peilng du har på pc, men vet du hva jeg mener med safe mode? 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Tror du komponentene, spesielt hovedkortet og grafikkortet ikke er ødelagt, Kyrre? Eller fleipa du med at A0 = at ting fungerer? Har veldig lite peiling på PC, locoboy, men det står sikkermodus i høyre hjørnet nå og det er liv i skjermen. Jeg er i Windows men kan ikke gjøre så mye her... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Sikker på at det ikke står B2 ?? Det er skjermkortet. Har du resatt BIOS?? 1 Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Se under enhetsbehandling om pcen ser gk Se under enhetsbehandling om pcen ser gkog hvormye ram den viser 1 Lenke til kommentar
Montymastiff Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 Nei, står AO eller A0 Vet ikke om jeg fikk resat BIOS. Men fikk dratt ut batteriet og lot det være ute i et minutt før jeg satte i strømledning og fyrte PC-en opp igjen. Loco: det står Microsoft Basic Display adapter. Jeg kan innstallere driver for skjermkortet, R290, det gjorde jeg tidligere i dag, men det løste dessverre ikke problemene ( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå