Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Selvbygget gaming-pc - ingen tegn til aktivitet på skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan gikk det i safe modus?

Et lite tips angående kabinettet ditt, (har samme også) flytt harddisker nederst i kabinettet og dra ut den øverste "kassa" med hdd brønner, du får bedre kjøling da.

Endret av locoboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah godt tips til neste gang Kyrre!

Ja, DVD spilleren. Fikk ikke plass til sata kabelen ved siden av de to til de to hdd - ene

Du har totalt 6 intel sata 6 gb porter.

Forsøk å bruke disse. (Jeg har vært borti et asus kort som ikke var noe glad i å ha noe tilkoblet asmedia kontrolleren)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kommer jeg inn i safe mode igjen? Trykker f8 men kommer bare inn i bios.

Ja tok ut minne og prøvde med medføre 1

Kyrre! Bilder tatt og på vei!

Men angående DVD spilleren som er koblet til amedia så fungerer jo DVD spilleren bra da?

Hvordan kommer jeg inn i safe mode igjen? Trykker f8 men kommer bare inn i bios.

Ja tok ut minne og prøvde med medføre 1

Kyrre! Bilder tatt og på vei!

Men angående DVD spilleren som er koblet til amedia så fungerer jo DVD spilleren bra da?

Lenke til kommentar

- Snu Noctua'n din 90 grader slik at du kan benytte PCI-E x16 primær slot (anbefaler at du setter viften(e) på tårnet til å blåse mot kabinettviften du har i bakkant)

- Sørg for at du har minnebrikkene i slot A2 og B2 (Eller bare 1 brikke i en av slotene, prøv flere)

Vanskelig å se åssen du har koblet strøm fra PSU til hhv 8p på hovedkort og 6+2p og 6p på skjermkort (men regner med du har forsøkt de alternativene du har her)

Koble vekk HDD og DVD ROM (Få de ut av ligningen).

Edit: og du har alle SATA kablene dine på Intel sin kontroller. ASMedia kontrolleren er gjemt under skjermkort som jeg kan se det.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hadde samme problem for ikke så lenge siden dog problemet oppsto på en godt innkjørt pc men her er løsningen min

dette er gjort i safe mode:

Fant problemet!! Jeg har koblet skjermen til pc med hdmi kabel, og koblet ut høytalere til pcen som var koblet med mini jack på selve integrerte lydkortet på hovedkortet. Under enhetsbehandling hadde jeg to lydkort, et realtek, og et nvidia high defintion audio, det ble sikkert noe krøl der siden lyden gikk gjennom nvidia kortet til høytalere i pcen mens realtek kortet var også aktivert, jeg tok å deaktiverte realtek kortet og vola alt fungerer perfekt, ingen krasj so ever, kjørte nettop stress på kortet 15 min 99% stress, tmp på 83 max og ingne krasj.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem for ikke så lenge siden dog problemet oppsto på en godt innkjørt pc men her er løsningen min

Fant problemet!! Jeg har koblet skjermen til pc med hdmi kabel, og koblet ut høytalere til pcen som var koblet med mini jack på selve integrerte lydkortet på hovedkortet. Under enhetsbehandling hadde jeg to lydkort, et realtek, og et nvidia high defintion audio, det ble sikkert noe krøl der siden lyden gikk gjennom nvidia kortet til høytalere i pcen mens realtek kortet var også aktivert, jeg tok å deaktiverte realtek kortet og vola alt fungerer perfekt, ingen krasj so ever, kjørte nettop stress på kortet 15 min 99% stress, tmp på 83 max og ingne krasj.

Hørtes spesielt ut. Jeg kan bytte lydkilde (lydkort) under playback og musikken bare bytter mellom de ulike høytalerene og/eller headset.

Men man vet jo aldri med PC :p

Lenke til kommentar

Hørtes spesielt ut. Jeg kan bytte lydkilde (lydkort) under playback og musikken bare bytter mellom de ulike høytalerene og/eller headset.

Men man vet jo aldri med PC :p

ja veldig spesielt, men som du sier man vet aldri med pc. men det kan vare en fin måte å utelukke ting altså gå i safe mode og deaktivere lydkort, wifikort, lan kort, osv og se om det hjelper. Men så lurer på hvordan det gikk med pasienten i safe modus?

Endret av locoboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...