Gå til innhold

Excel 2010; likviditetsbudsjett, beregning av inntekt

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å sette opp et likviditetsbudsjett for å få oversikt over inntekt og utgifter for 2014 og 2015, og ønsker å gjøre det enklere å bruke.

Frem til i dag har jeg benyttet et forholdsvis stort ark med egen rad for hver post når det gjelder inntekt og utgifter, men ønsker å komprimere det, så prøver å ta i bruk flere ark og flytte utgiftene etter kategorier på egne ark.

Sliter derimot litt med å få alt til å fungere.

Vedlagt ligger en kopi av likviditetsbudsjettet, med et ark for dyreleveranser.

Problem 1:

Jeg ønsker å føre opp kalvene med øremerke, kjønn og fødselsdato. Oksene skal slaktes innen fylte 10 måneder og kvigene innen fylte 13 måneder eller 275 kg slaktevekt.

Pris per kalv er ca. 21 000 kroner. Hvordan bør jeg organisere dette for å få beløpene opp i likviditetsbudsjettet?

Hvis det blir født 5 kalver i januar 2014, 2 okser og 3 kviger, så skal 2 okser x 21000 havne i november-kolonnen i likviditetsbudsjettet, og 3 x 21000 havne i februar 2015

Det finnes sikkert en lettere metode å gjøre dette på, så jeg er åpen for forslag.

Problem 2:

Jeg ønsker også å føre opp abonnement, og her er det noe som betales månedlig, noe annenhver måned og noe to ganger i året, hvordan vil dere anbefale å få dette organisert? Ønsker en linje i likviditetsbudsjettet der abonnementkostnadene summeres opp, har bare ikke funnet en egnet metode for å føre de opp. La inn noen eksempler ark 3

Takker på forhånd for hjelpen

MVH

notalive

Diskusjon.xlsx

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...