Snylter Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Enkelt og greit.. Hvor mye må til for å få medhold i at en leilighet er ubeboelig? Jeg har hatt skadedyrangrep under gulvet i leiligheten min i flere år, jeg har gjentatte ganger klaget til borettslaget.. Borettslagstyret har gjemt hodet et sted sola skinner dårlig, og bare ignorert det meste.. Til slutt valgte jeg etter å ha meddelt styreleder om dette å borre hull i gulvet for å filme på undersiden av gulvet.. Der fant jeg helt riktig rotter med en gang. Det er til tider dårlig lukt i leiligheten som nok kommer fra disse rottene.. Jeg mener leiligheten pr. definisjon er ubeboelig i dag, men borettslagstyret er ikke enige.. Hvordan bør jeg håndtere saken videre? Jeg har uttalelser fra skadedyrekspertise som fraråder at noen bor i leiligheten før det er gjort en grundig saneringsjobb.. Jeg er på jakt etter ny bolig for tiden, og det gjør situasjonen ekstra vanskelig for meg.. Jeg kan jo ikke selge en leilighet med pågående skadedyrangrep uten å tape store summer på det. Angrepet er altså under gulvet, og det vil si at det er innenfor borettslagets ansvarsområde. Det skal sies at vi har en ny styreleder i år, og at jeg øyner et håp for en enklere prosess enn med de ubrukelige som har vært de siste årene (Selv om de også er i styret i dag..) Endret 26. mai 2014 av Snylter Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 har dere ikke husforsikring som dekker slikt? Hvis du har funnet rotter under gulvet ditt, så skal borettslaget betale for dette, umiddelbart! ring advokat om du må. Lenke til kommentar
Totenkringle Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Du får vel muligens advokat dekket av forsikringen din og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå