Christrr Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Hei! Har akkurat bestilt WildStar til PC, og så er jeg litt i tvil om PC'en min er god nok. Spesifikasjonsmessig så har jeg et par av delene som nevnes som Minimum requirement - det er altså ikke bare snakk om å kunne starte spillet, men vil helst kunne spille det flytende også. Det slippes ikke før til helgen, men greit å ha en backupplan klar hvis nåværende maskin ikke lever opp til forventningene. (Merk at jeg ikke er opptatt av at maskinen skal tåle tidens tann og håndtere BF7 på full oppløsning, men hvis jeg kan få mye igjen for å gå lite opp i pris så vil jeg nok vurdere det ). Ettersom jeg har kabinett og 650W psu blir det nytt hovedkort, prosessor, ram og skjermkort. Muligens også en ssd disk, men det avhenger litt av hva totalen på resten blir. Hadde jeg klart å holde meg til 3000 (uten harddisken) så hadde det vært det beste. Målet med maskinen er bare å få kjørt WildStar med god flyt, og så får oppgraderingene heller komme senere når behovet melder seg. Skjermkort til 999 (ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA) Oppgraderingspakke til 2091 (i5 4440, m/ hk og 8GB ram) Da er jeg oppe i ~3000, og kan eventuelt slenge på en Samsung SSD 840 EVO 120GB til 462. Edit: Ser nå at i den oppgraderingspakken var det m-ATX hovedkort. CPU'en i seg selv (i5 -4440 altså) koster 1160 utenom bundelen, og får 8gb RAM-brikker,til 479 Burde vel være mulig å få et hovedkort i normalstørrelse uten å gå så fryktelig mye over 2000 likevel? Er dette helt håpløse valg, eller vil det duge til mitt forbruk? Er 650W psu nok, og får dette plass i kabinettet jeg listet? Christrr Endret 4. juni 2014 av Christrr Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Hei! Har akkurat bestilt WildStar til PC, og så er jeg litt i tvil om PC'en min er god nok. Spesifikasjonsmessig så har jeg et par av delene som nevnes som Minimum requirement - det er altså ikke bare snakk om å kunne starte spillet, men vil helst kunne spille det flytende også. Det slippes ikke før til helgen, men greit å ha en backupplan klar hvis nåværende maskin ikke lever opp til forventningene. (Merk at jeg ikke er opptatt av at maskinen skal tåle tidens tann og håndtere BF7 på full oppløsning, men hvis jeg kan få mye igjen for å gå lite opp i pris så vil jeg nok vurdere det ). Ettersom jeg har kabinett og 650W psu blir det nytt hovedkort, prosessor, ram og skjermkort. Muligens også en ssd disk, men det avhenger litt av hva totalen på resten blir. Hadde jeg klart å holde meg til 3000 (uten harddisken) så hadde det vært det beste. Målet med maskinen er bare å få kjørt WildStar med god flyt, og så får oppgraderingene heller komme senere når behovet melder seg. Skjermkort til 999 (ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA) Oppgraderingspakke til 2091 (i5 4440, m/ hk og 8GB ram) Da er jeg oppe i ~3000, og kan eventuelt slenge på en Samsung SSD 840 EVO 120GB til 462. Edit: Ser nå at i den oppgraderingspakken var det m-ATX hovedkort. CPU'en i seg selv (i5 -4440 altså) koster 1160 utenom bundelen, og får 8gb RAM-brikker,til 479 Burde vel være mulig å få et hovedkort i normalstørrelse uten å gå så fryktelig mye over 2000 likevel? Er dette helt håpløse valg, eller vil det duge til mitt forbruk? Er 650W psu nok, og får dette plass i kabinettet jeg listet? Christrr 650W er mer en nok til det oppsettet og det er mer en bra nok til spillet. Hovedkortet vil passe i kabinettet ditt men jeg ville heller kjøpt dette: https://www.mpx.no/gigabyte-ga-z87-ds3h-socket-1150-demo/816558 Det er bedre hovedkort med et z87 chipset, som gir deg mulighet til å overclocke om du skulle oppgradere cpu i fremtiden Lenke til kommentar
Christrr Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hei, takk for svaret. Bestemte meg for Matx hovedkortet likevel siden jeg ikke gikk for en k prosessor vet du om dette skjermkortet https://www.komplett.no/asus-geforce-gtx-460-1gb-physx-cuda/603885 Passer til hovedkortet https://www.mpx.no/msi-b85m-e45-socket-1150/794115 ? Så ut som det var en forskjellig nyanse i pci versjonen. Har dette kortet fra før, så tenkte å kjøre på gammelt skjermkortet til neste lønning Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Kan fint bruke PCIe 2.0 på PCIe 3.0 WIldstar er foreløpig ganske dårlig optimalisert. Et 750TI vil nok ikke gi så veldig bra FPS desverre. I betaen fikk jeg ofte under 60FPS på GTX780 GHz Edition, det samme gjaldt en kompis av meg med 7970GHz. Hvis du venter litt med skjermkort kan du se hvordan spillet bli optimalisert og evt vente litt til for å få et 760 eller lignende. Lenke til kommentar
Christrr Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Supert! Har lest litt ymse om optimaliseringen der ja, men mange mener ( eller kanskje håper?) at det blir løst i endelige versjonen som kommer nå til helga, delvis fordi betaen kjører i debugmode som krever litt ekstra men har nå bestilt alt utenom gpu nå, så da er det viktigste på plass. Gtx460en står fordsåvidt listet som recommended for spillet, ikke minimum altså, så helt gale kan det jo ikke være. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Ja, 460 vil nok fungere helt ok, så kan du se om en måned eller to hva som blir anbefalt av skjermkort. Uansett en i5-4xxx serie vil være utmerket til Wildstar. Lenke til kommentar
Christrr Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 I5 4440 funket gull det. Oppdaget at det ikke var ide-port på nye hovedkortet så etter mye banning og steiking ble det tur på pcbutikken for å kjøpe ny dvdrom også - heldigvis en rask prosess var gøy å mekke litt pc igjen, kjenner allerede det klør i fingrene etter å oppgradere pc nr 2. Farlig hobby for lommeboka dette her! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå