LMH1 Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Hei, jeg er lei å vente på mac mini, som aldri kommer. Fikk veldig lyst å bygge meg selv, kabinett er allerede bestilt hos komplett: Dette tror jeg gir god nok ytelse for meg: Som banker mac mini. Intel Core i3-4360Socket-LGA1150, Dual Core, 3.7GHz, 4MB, 54W, 22nm, HD4000, Boxed w/fan Gigabyte GA-Z87N-WIFI, Socket-1150 mini-ITX, Z87, DDR3, 1xPCIe-x16, 2xGbLAN, DVI, 2xHDMI, WiFi(ac), BT, Haswell Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB Kit w/two HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27 Chieftec Compact Series IX-01B Mini-ITX Mini ITX, Supports: 2x 2,5" HDD/SSD Chieftec AC Power Adapter CDP-090ITX 90W Support Mini ITX MB, DC-DC, Motherboard Cables, Power Supply connector socket Nå har jeg ikke testet PSUen, men håper det holder, siden jeg er innenfor 60% av 90 watt Selv om jeg kunne ønsket meg: Har en SSD liggende (Samsung 840 Evo 500 GB.)Men kunne tenke meg 1.8" SSD istedenfor 2.5". Hvordan tror dere drivere vil fungere her? Trådløse og kabel samt lydkort er vel muligens det jeg trenger drivere til? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Fikk mest lyst på strømforsyning lik: PSU for LinITX 1U Mini-ITX Chassis Enten Euro eller 3 pins plugg, fordel om det er så lite som mulig, samme med kabinett, men kan gå noen cm over, da den kabinettet ikke har plass til denne. Ser ut som en har prøvd dette: http://www.tonymacx86.com/user-builds/109813-success-ga-z87n-wifi-i5-4670k-760gtx-customac-build.html Endret 26. mai 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 tonymacx86.com har god oversikt hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Såvidt jeg har forstått fungerer wifi på disse kortene dårlig, du må enten bruke kabel eller et annet wifikort. Alt annet av drivere følger med på intalleringsverktøyet du finner på den siden. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Vet du om et ITX hovedkort som funger mest ut av boksen? Om det er dårlig, kan jeg godt spare noe penger, edit ser det ikke er noen flere hovedkort på lager, verken digitalimpuls eller komplett. Kan jo selvfølgelig vente litt, brukt er jo selvfølgelig mulig, men tror det blir vanskelig å redusere støy samtidig å ha en maskin som ikke støyer så mye. Er Asus\Asrock mulig? Eller blir det langt verre for nybegynnere? Vet det er enkelte som folk har fått til, men har selv hatt ekstra problemer med disse selv, så vil tro det ikke er like enkelt. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Se på liste hos tonymacx86. Gigabyte er klart enklest. Du kan likegjerne kjøpe h87 varianten. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Desverre, hadde ikke komplett annet hovedkort, men har jo 45 dagers åpenkjøp, kan jo håpe på bios er F5 ellers må jeg bytte cpu for å oppgradere bios i verstefall. Har bestilt alt borsett fra PSU. Men valgte 16 GB ram, så har jeg en stund. Desverre finnes ikke i5 4670R prosessor, i så fall er jeg ikke sikker på den PSUen blir i miste laget. Prøver å lese meg opp på: http://www.tonymacx86.com/multi-booting/96000-guide-dual-booting-mountain-lion-windows-8-a.html Har du noen råd på hvilken måte er raskest man kan lage et image som funger med mavericks? Har også timemaskine med snow leopard, har ikke kommet særlig lengere. Så vet ikke det funger, siden jeg brukte Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 var ikke helt stabilt, ved både overklokking og en del instillinger, fungerte ikke reset knappen, så håper ikke det blir problem igjen. Skulle gjerne kjøpt GIGABYTE GA-Z77X-UP4 TH men leser fra gigabyte det er problemer med Thunderbolt og Msata i bruk så har tydligvis ikke hovedkortet nok båndbrede til bruk av de funksjonene med andre funksjoner, da blir det å kjøpe katta i sekken. Endret 27. mai 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Bios på hovedkortet Gigabyte GA-Z87N-WIFI var F4 altså utdatert for Haswell refresh prosessor, komplett kunne ikke bekrefte hva slags bios versjon dette hovedkortet hadde, så måtte bytte prosessor til i3 4340 for å oppdatere. Kabinettet er veldig lite, så har knapt plass til SSD disken en gang, så må nok kjøpe: http://skinflint.co.uk/eu/chieftec-mk-35dv-for-ix-01b-cases-enclosures-a930910.html for å plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå